مهرزاد جان اگه به حرف شیخ استناد نکنیم به حرف کییییییییییییییی استناد کنیمممممممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کلا زیاد به حرفهای شیخ استناد نکنید
مطمئنا همینطورهنظره دوستان محترم اما به نظره من شیخ علی بن طریف برای جامعه اسب ایران یک سرمایس.
شیخ نسبت به خانم نظراتی داره که همه قبول دارن و در عمل بهش عمل میکنن 1 کشش اسبای مارو با مبارک کاملا رد میکنن و این عملو در حد خیانت میدونن 2 کشش با نریانی مثل ارس را که اسبی معیوب ژنتکی بود را اشتباه میدونن حالا هرکی غیر از اینو قبول داره بگه نظر شیخ اشتباه است
فربد جان مگر باید ارس و مبارک زنده باشن که اشتباهات گذشتگانو بپزیریم با ورود مبارک و ایجن روز و از بی اطلایی مردم ما حتی بعضی از تیره هامونو از دست دادیم و الان نمونه خالص ازشون وجود نداره میشه بگید این کار چیه؟این نسخه ای که شیخ میپیچه چه فایده ای داره؟ ارس الان زندست یا مبارک؟
چیزی که من فهمیدم اینه که آقای بن طریف خیلی در نظراتش ثابت نیست.قبلا میگفت همه این اسبها عربن فرقی نمیکنه مصری و ایرانی و امریکایی.بعد گفت این دو خون ها رو هم بعد 7 نسل میشه خالص کرد. بعد حرفای رکیک در مورد کسایی که بزرگترین خدمت رو به اسب عرب ایران کردند (زنده و مرده) . سزار و پازن رو می پرستید ! حتی یه بیت شعر در وصفشون گفته ولی میگه ارس معیوب بود و گوانجی اصالت نداره! اگه این دو تا نبودن سزار و پازن از توی لپ لپ در اومدن؟
ببخشید اگر تعمدی نبود چطور 2 تا اسب ناخلص میدادن 1 خالص می بردنمن هم شیخ را دوست دارم و ازشون چیزهایی یاد گرفتم اما بعضی حرفهاشونو قبول ندارم مثلا اینکه خانم تعمدی کیسمت را به خوزستان دادن که خالص از بین بره و ... اگه اصفهان بودید و دعوای شیخ با سید عابدین را میدید متوجه تعصب میشدید که ارزوی مرگ گوانجی را داشتن مگه کم مادیان تو خوزستان هست چرا مثل گوانجی تکرار نشد؟من ایشونو دوست دارم بهشون احترام میگذارم به پشتکارشون ارج مینهم اما گاهی انتقاد هم دارم و به نظر من نسل جدید اسبدارها باید اگاهانه تر عمل کنند