پیش بینی جنس کره

s.parizimanesh

Active member
سلام اقای دکتر
خیلی اوقات نشونه هایی که میگید صادق نیست و تنها دلیلش برتری هورمونی یکی از طرفین هستش همه کره های حرا همین رنگ و نشون رو دارن......مادیون یکی ار دوستای خودم 5 شکم پشت هم نریون زایید امسال از حرا میکشه به امید اینکه هورمونهای حرا به هورمونای مادین غلبه کنه ......
همه چی رو به هم خونی ربط ندین و روی مال دیگرون عیب نزارین
ببخشید ها ولی به نظر میاد خودتون یه مال هم خون دارید و میخای رو مال همه عیب بزارید
 

sohrab

Active member
خیلی اوقات نشونه هایی که میگید صادق نیست و تنها دلیلش برتری هورمونی یکی از طرفین هستش
چیزی به اسم برتری هورمونی وجود نداره. احتمالا منظور شما برتری ژنتیکیه.

مادیون یکی ار دوستای خودم 5 شکم پشت هم نریون زایید امسال از حرا میکشه به امید اینکه هورمونهای حرا به هورمونای مادین غلبه کنه
لطفا در مورد غلبه کردن هورمونهای! حرا به هورمونهای! مادیون و ارتباطش با جنسیت کره توضیح بدبد
همه چی رو به هم خونی ربط ندین و روی مال دیگرون عیب نزارین
اگر ارسال های قبلب رو دنبال کنید متوجه میشید که : 1-احتمال همخونی داده شد(نه یقین) و 2-به عنوان یک نقص(عیب) ازش یاد نشد.
 

احسان

Active member
يک چيزی که هست و به صورت علمی هم ثابت شده و اينجا هم نميگم همه چيز و که نبايد همه بدونند شرايط ماديان در توليد کره نر يا ماده بسيار موثر است قبلاً فکر ميکردن که نريان مهم هست ولی الان هر دو ولی بيشتر ماديان
اينرا من دقيق شدم و چنتا مقاله هم پيدا کردم چون يکی از دوستان پرسيد از من که من الان چند ساله ماديان هام کره نر ميدند و سيلمش هم عوض کرده بود حالا شايد بعضی دوستان بگند به شرايط محيط نگهداری ماديان ها يا آب يا غذای اونجا مربوط ميشه ولی اينها نيست
 

Dr_Ghaffari

Active member
دوستان من این قدر مرا پریشان و پشیمان از گفته هایم نسازید ! من روی هیچ کره و اسبی عیب نمی گذارم . اصلا آنقدر اسب را دوست دارم که به قول حافظ :
" پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت آفرین بر نظر پاک خطا پوشش باد "
من اگر چه پیر حافظ نیستم اما سعی می کنم نگاهم خطا پوش باشد ...
من فقط اشاره کرده ام که این نشانه ها می تواند ( این "می تواند" بیشتر به معنای ممکن است می باشد تا یقین و اطمینان ) بیانگر هم خونی باشد تنها چاره هم ارسال شجره بود که ارسال شد و معلوم گردید که از هم خونی نبوده است بلکه غالبیت ژنهای منتقل کننده صفت رنگ می باشد در اجداد پدری که باید به سفید و کرنگ مربوط باشد خواهش می کنم به قول آغاصی مرا به تازیانه نزنید که :
" شکنج زلف مرا با شکنجه شانه زدند مرا به جرم صداقت به تازیانه زدند "!
پرواز نازنین آیا شما با من آشنایی دیگری دارید به جز هم سایتی بودن ؟ آیا جایی شما را رنجانده ام که بی پروا مرا بهتان می زنید ؟ خواهش می کنم برای گفته هایتان نسبت به من دلیلی بیاورید !
بارها در سایت مطالبی می خوانم که دوستان ارسال کرده اند که به دید من (تنها و تنها به دید من) از بیخ تا بن اشتباه است . اما چه باید کرد دهان به بد گویی باز کنم درست است ؟
مثلا در همین تاپیک مهرشاد عزیز گفته است اگر هم باشد حرا نسل چهارم است و خالص به حساب می آید ! می دانم دوستانی چون اسب ایرانی که خیلی برای من عزیز هستند این فرمول را به دنیا آوردند ..! اما عقیده دارم از بیخ تا بن اشتباه است و چنین چیزی محال است . خواهش می کنم آشفته نشوید که خود اسب ایرانی نیز معترف خواهد بود که اشتباه بوده است ... باور کنید نه در حوصله من است که مسایل ژنتیکی آن را مطرح کنم و اثبات کنم و نه در حد دانش بسیاری از دوستان است که بخوانند و درک کنند . چرا که اگر بود چنین مطالبی ارسال نمی داشتند ! ( مثلا جناب پرواز نمی فرمودند هورمونهای نریان برتری دارد به قول سعدی :
" تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد ")
اما برای توضیح عرض می کنم که البته باز هم به دید من توضیح واضحات است ! فرض کنید یک مادیان با یک خر نر جفت گیری می کند و یک قاطر ماده به دنیا می آید .( می دانیم که قاطر ماده ممکن است آبستن شود ولی بیشتر کره هایش سقط می شود اما اگر نر باشد عقیم خواهد بود .) این قاطر ماده را از یک نریان اصیل می کشیم و کره ماده دیگری به دنیا می آید و به همین ترتیب آیا وقتی به نسل چهارم رسیدیم یک اسب اصیل داریم ؟! آیا فقط 2-3 % ناخالصی وجود دارد ؟ آیا واقعا چنین است ؟ اگر چنین است که خیلی خوب است اگر از فردا شروع کنیم تا بیست سال دیگر می توانیم همه ترکمن ها و تروبرد ها و اسبچه ها و دو خون ها و الاغ ها و قاطر هایمان را بکنیم اسب اصیل ، واقعا چه عالی می شود !
اما برای اینکه اوضاع سایت آشفته نشود اینگونه مطالب را می خوانم و سکوت می کنم و در دلم به خودم می گویم بگذار او در ضلال خویش بماند و ما در دلال خویش !
باز هم از تمام دوستانم تقاضای بخشش دارم و به قول ایرج میرزا :
" به شوخی گفته ام گر یاوه ای چند مبادا دوستان از من برنجند !"
 

Dr_Ghaffari

Active member
سهراب گفت:
مهر شاد گفت:
تا الان حرا هرچی کره داده به رنگ کرنگ هستن و یا چهار قلم سفید یا سه قلم سفید و بهترین حسن این سیلمی دادن کره مادیان هست و کم سیلمی عربی گیر میاد که همه ی کره هاش مادیان بشن.

مهرشاد جان تا اونجا که من میدونم نقش پدر در انتقال رنگ و نشانه ها بیشتره (به عنوان مثال کره های نیله مبارک و کره های سیاه سمرقند و ...تعدادشون زیادتره). البته به رنگ نسلهای قبل در هر دو سر هم وابسته هست.
در مورد جنسیت کره هم کم و بیش شنیدم که فلان مادیان نر میزاد یا فلان سیلمی کره های ماده میده، ولی از نظر علمی فکر میکنم مساله آمار و احتمالات در میان باشه (اگر فرضیه شما هم بر اساس تجربست که هیچ،وگرنه در مورد غلبه ژنتیکی در مورد جنسیت فرزند توضیح بدین)

از دوستانی که ژنتیک میدونند خواهش می کنم نظر بدن.
واقعیت این است که نقش نریان در انتقال صفات ظاهری مانند رنگ ، ویژگیهای یال و دم ، فنوتیپ ظاهری بدن و ... بیشتر است اما مطلق نیست . بنابراین دور از ذهن نیست که بسیاری از کره های حرا میر اسد به رنگ خودش باشند ... البته به این معنا نیست که این صفات وابسته به جنس هستند و یا روی کروموزوم جنسی y قرار دارند .
باز هم از قاطر و یابو برایتان مثال می زنم تا قدری مطلب روشن شود !
یابو شباهت ظاهری بیشتری با اسب دارد مانند دم پرمو و یال بلند و پرتر و طول قامت و ... که می دانیم یابو پدرش اسب است و مادرش الاغ !
اما قاطر بیشتر شبیه به خر است از نظر اندام و دم و شکل سر و گوشها و ... و باز می دانیم مادرش مادیان است و پدرش خر !
بنابراین یابو ها و قاطر ها می توانند دلیل نسبی باشند چرا که همه یابو ها و قاطر ها از این قانون پیروی می کنند ! باز هم اعتراف می کنم که این فقط شاهد است ولی سندیت علمی و تحقیقی ندارد .
اما در خصوص نر و ماده شدن کره ها بهتر است من نظری ندهم هرچند در این زمینه به خصوص تحقیقات مشابهی در گاو داشته ام و کار پایان نامه ای خواهرم نیز بوده است در انسان ( خواهرم پزشک است ) و توضیحات بسیاری برای من داده است و تقریبا در انسان والدین می توانند جنسیت فرزندشان را انتخاب کنند !
دکتر طاهری در این زمینه تحقیقات بیشتری دارند و می توانند راهنمایی کنند هر چند در تاپیک دیگری اشاره کرده اند که در قدیم نریان را دخیل می دانسته اند و امروزه بر این باورند که مادیان نقش اصلی را ایفا می کند باید بگویم مسایل بسیار پیچیده تر از این صحبت ها است و شاید به همین دلیل دکتر طاهری عزیز از بیان آن خود داری نموده اند .
اما فقط به این نکته اشاره می کنم که در مادیانها نیز می توانید صرف نظر از نریان جنسیت کره را با احتمال نزدیک به 70 % در شرایط طبیعی و بیش از 90% با کارهای آزمایشگاهی تعیین کنید .
سهراب خان اگر شما توضیحاتی خواستید اندکی می توانم شما را راهنمایی کنم !
 

مرضیه

Member
Persian Horse گفت:
يک چيزی که هست و به صورت علمی هم ثابت شده و اينجا هم نميگم همه چيز و که نبايد همه بدونند شرايط ماديان در توليد کره نر يا ماده بسيار موثر است قبلاً فکر ميکردن که نريان مهم هست ولی الان هر دو ولی بيشتر ماديان
اينرا من دقيق شدم و چنتا مقاله هم پيدا کردم چون يکی از دوستان پرسيد از من که من الان چند ساله ماديان هام کره نر ميدند و سيلمش هم عوض کرده بود حالا شايد بعضی دوستان بگند به شرايط محيط نگهداری ماديان ها يا آب يا غذای اونجا مربوط ميشه ولی اينها نيست
:eek: :eek:
به حق چیزهای نشنیده!!!!
اگر اینجا تصمیم ندارید چیزی بگویید پس کجا میگویید؟!!!! ;)
ما همه عضو انجمن شدیم تا بیشتر بدانیم،اگر نباید بدانیم!!!!پس چرا اصلا این موضوع رو ایجاد کردید؟!!!! ::)
 
نوع تغذیه در بانوان تا 80% در تعیین جنسیت جنین تاثیر دارد . استفاده از مواد غذايي حاوي سديم و پتاسيم باعث تشکيل جنين مذکر و استفاده از مواد غذايي حاوي يون‌هاي کلسيم و منيزيم باعث تشکيل جنين مونث مي‌شود.

دکتر سيد علي کشاورز رئيس گروه تغذيه و بيوشيمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به اين که زمان شروع رژيم غذايي براي تعيين جنسيت جنين حداقل دو ماه قبل از بارداري است، گفت: نقش تغذيه در تعيين جنسيت تا حدود 75 تا 80 درصد به اثبات رسيده است.
اگه بیشتر میخوای بدونی یا به قول سایتها روی ادامه مطب کلیک کن

http://www.pezeshki.net/fa/index.php?option=com_content&task=view&id=586&Itemid=75
من میگم وقتی تو انسان با تغذیه  میشه تغییر جنسیت داد حتما تو اسبم همین طوره
 

احسان

Active member
خوب ديگه همه چيز را که نبايد گفت اگه بگی که همه ميفهمند
مثلاً اين مونامور فردا مياد ميشينه واسه ما بحث ميکنه ميگه من اينکارو ميکنم چون کره ماده دوست دارم
:eek:
اما در آينده نزديک هر کی خواست بهش ميگم کامل با ذکر منبع
اين بحث هم فرق ميکنه سهراب جون اونجا معرفی اسب ها ست اينجا سيلمی کشش و کره هست خودت ميگی همه چيز جای خودش باشه ::)
 

احسان

Active member
خوب اصلاً شرايط رحمی ماديان با انسان فرق ميکنه ولی يک ربطی با تغذيه داره ولی نه مواد موجود در مواد خوراکی در انسان خون جنين با خون مادر کاملاً در تماس هست ولی در ماديان نه و جفت در هر دو متفاوت هست قبلاً هم نوشتم که نه با نوع خاک نه با نوع آب نه با مواد غذای فقط ...... ;D
 
من که از روی علم نگفتم حدس میزدم که اینجوری باشه حالا شما که واردی دکترم که هستی برامون توضیح بده تا یاد بگیریم
دیگه و..... ننویس دکتر :-*
 
عقل من که دیگه به جایی قد نمیده حالا شایدم به تغذیه نریان بستگی داشته باشه
اگه این 2 تا نباشه
باید دعا کرد که کری دلبخواتو به دنیا بیاره :D
 

احسان

Active member
اولاً اين پست به اسم من بوده بايد 6دنگش بخوره به نامم بعد هم حالا تا سندش خورد کامل ميگم چيکار کنيد
امروز ميخواستم بگم ولی ديدم ... :eek: :mad: ::)
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
Persian Horse گفت:
اولاً اين پست به اسم من بوده بايد 6دنگش بخوره به نامم بعد هم حالا تا سندش خورد کامل ميگم چيکار کنيد
امروز ميخواستم بگم ولی ديدم ... :eek: :mad: ::)
چی دیدی؟ مطالب مرتبط از حرا میر اسد منتقل شد
دکتر جان 6 دنگ شما سرجاشه
 

احسان

Active member
يک چيزه ساده را برای شروع براتون می نويسم
يک فرضيه هست که الان اثبات شد پس بهتره بگيم قانون در شرايط محيطی عالی از نظر همه چيز چه غذا آب هوا که ماديان خوب هست وضعيت بدنی خوبی داره و کمی چاق هست 90% احتمال داره کره نر بدنيا بياره و اگه شرايط محيطی بد هست کلاً از همه نظر و لاغر هست ماديان کره ماده بدنيا ميياره حالا کامل ترشو و علمی ترشم هر کسی خواست توضيح ميدم
ولی در کل ماديان های لاغر کره ماده ميدهند و ماديان های چاق کره نر ميدهند
اينا رو داشته باشيد تا در ادامه .... ;)
 
بالا