سفر دکتر غفاری با اسب

کدام اسب ره برای استقامت انتخاب می کنید؟دره شوری؟ کرد؟


  • مجموع رای دهندگان
    20

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ایرانی امشب آقای محمد علی ابطحی تماس گرفت و در مورد اهداف و درخواستها سوالاتی ÷رسید قول همکاری داده قرار شد با مرکز گفتگوی تمدنها صحبت کنه از نظر مالی هیچ درخواستی مطرح نکردم بیشتر خواستم کارهای اداری مشکلات اینجوری و کمک کنه حل و فصل بشه که دست و ÷اگیر نشه . کم کم باید اوضاع تیم سر و سامان بگیره . در خصوص ویزا هماهنگی برای خروج اسبها امنیت در طول سفر ÷وشش تلویزیونی و تبلیغاتی و هماهنگب سازمانهای مختلف از آقای ابطحی خواستم و گفت بررسی میکنه تهران رفتم از نزدیک مفصل باهاش صحبت می کنم .
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ایرانی ! کم پیدا شدی ! خیر است انشاءا... ! امروز با دکتر رضاخا نی و طباطبایی گفتگو داشتم دکتر رضاخانی یموت را برای استقامت مناسب می داند ولی آن را در حد و اندازه های عرب نمی داند که مثلا یک روز 100 کیلو متر برود . برای روزی 20 - 30 کیلومتر . به دکتر طباطبایی سلام شما را رساندم بسیار سلام رساندند و چهره شما را بوسه دادند ! و گفتند مهندس مثل خودته (واویلا) کوشا و فعال و با صداقت با اطلاعات فراوان در باره اسب و سوارکاری خلاصه بسیار تعریف و تمجید فرمودند. اگر نگفته بودند مثل خودته (واویلا)حسودیمان می شد نه اینطور !!! اما در خصوص مسایل قرنطینه دوستان شما می توانند پیگیری کنند که ورود اسب با گواهی بهداشتی ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا مجاز است یا خیر ممنون می شوم فوری است ... از زحمات شما و دوستان حق شناس و سپاس گزارم .
 
سلام
با عرض معذرت از تاخیر و با تشکر از لطف شما و جناب دکتر طباطبائي. چوب کاری فرمودند.
در مورد مطالبی که فرمودید باید به عرض برسانم که این مسلم است که سازمان دامپزشکی گواهی سلامت صادر می کند ولی مشکل در همان است که خود گفته اند و آن عدم قبول آن توسط کشورهای دیگر است. نه فقط کشورهای اروپايي که کل OIE این گواهی را قبول ندارد و همه کشورها طبق نظر OIE عمل می کنند. این حرف سازمان دامپزشکي نقل آن خاستگاری است که بعد از خاستگاری از او پرسیدند خوب چی شد، گفت، 50% حله. گفتند چطور؟ گفت من که پسندیدم اما عروس را نمی دونم!!
البته این که گفته اید اگر از ترکیه بتوانید گواهی سلامت بگیرید در صورت انجام، برای کشورهای دیگر هم معتبر است چون ترکیه دارای قرنطینه بین المللی است. البته احتمالا" باید در ترکیه اسب ها برای مدتی قرنطینه شوند. بعد از آن هم باید از کشورهایی که نحت قرنطینه بین المللی نیستند عبور نکیند و فقط مسیر شامل کشورهای پاک باشد. مثلا عراق مانند ایران مورد قبول نیست. بازم همون بوگالت بهترین کمک می تونه باشه برای این سوالات. یک میل دیگه هم ازش دارم که براتون می فرستم. در ضمن شماره یک نفر را هم در ترکیه براتون می فرستم که باهاش تماس بگیرید ببینید اطلاعاتی می تونه جمع آوری کنه یا نه. ایمیل یک نفر دیگه را هم در ترکیه که اسبدار هستند می دم. بهتر از اینجا می تونند کمک کنند. هر دو ایرانی هستند که در اونجا اسب دارند.
امیدوارم که جناب ابطحی بتواند کمک خوبی بکند.
نامه هم از فدراسيون میشه گرفت هم از جاهای دیگه مشکلی نیست. با دفتر یونسکو هم در تهران هماهنگ می کنیم. با آقای رستگار در معاونت فنی تماس گرفتید؟
در مورد یموت هم باید بگم که اون اسب هایی که مد نظر من هست بسیار مقاوم از این حرف ها هستند. امروزه در مسابقات استقامت هم اکثر اسب ها از لحاظ نژاد نامشخص هستند و عرب را با سایر نژادها مخلوط می کنند.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام باز هم از محبتهای بیدریغ شما بینهایت ممنونم به شما اطلاع خواهم داد در خصوص اسب یموت هم نظر من مثبت است و از همکاری شما نیز سپاس گزارم قرنطینه طبق اطلاعات دریافتی من حداقل 6 روز و نهایتا 2 ماه می باشد و از نظر equine inf. , equine viral arthritis , leptospirosis , ... کنترل می کنند نهایتا اینکه باید در ایران خودمان از نظر آلودگی کنترل کنیم و سرانجام پشت مرز اولین کشور اتحادیه اروپا 2 ماه منتظر قرنطینه می مانیم . به هر حال ذاگر نتایج آزمایشگاهی اولیه منفی باشد پس از 6 روز منعی برای عبور وجود ندارد . با افرادی که خط و نشان دادید تماس خواهم گرفت ابطحی هم فکر می کنم بی میل نبود دستی زده باشد .اما شماره معاونت فنی زنگ می خورد اما جوابی از آن سوی خط ارتباطی شنیده نمی شود . باز هم تلاش می کنم انشاءالله که جواب بدهند و خوشوقت شویم .
 
خواهش می کنم دکتر جان.
هفته آينده احتمال زیاد می رم معاونت فنی و حتما" براتون اون کارها را پیگیری می کنم. احتمال زیاد فدراسیون هم برم و این موضوع را مطرح می کنم ببینیم چی می شه.
شما هم برنامه قرنطینه را ببینید چی می شه.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلامی چو بوی خوش آشنایی کی تهران می روید شاید هماهنگ بشویم با هم تهران باشیم سعادت دیدارتان هم دست دهد ممنون.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام ديروز موفق به تماس تلفني با جناب آقاي رستگار از طريق شماره فدراسيون و داخلي مربوطه شدم ! مرحمت فرموده راهنمايي فرمودند كه موضوع را به جناب آقاي تابش رياست قابل و فاضل فدراسيون فاكس نمايم و ماوقع را از شروع تا انجام كار تشريح بنمايم شايد راه به جايي ببرد . حال آنچه گوياي تمام و كمال مساله باشد خواهم نوشت و تهران تقديم حضور مهر ظهور جناب آقاي تابش خواهم نمود بسا اينكه سايه تفقد برسرم بياندازند و چاه از راه بشناسند و شاه راه بنمايند كه دستگيري از در راه ماندگان از اعم و اهم واجبات است.شما نيز جناب آقاي مكرم اسب ايراني!(جسارت بنده ي حقير سراپا تقصير را ببخشيد) آنچه در توان داريد بكوشيد تا در تهران معركه را ببريم! اينجا كه هيات استان با استعفاي جناب آقاي مهندس دستغيب يتيم شده است! از جنابعالي استدعا مي شود اگر مقدور است و اسباب زحمت نمي شود ! مطالبي از تاريخچه چنين سفرهايي با اسب در ايران و جهان تهيه بفرماييد كه به همين منظور نيازمند آن شده ام لطف عالي مستدام والسلام!
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ايراني!فرصتي يافتم تا سايت اسبواره اسپهان را دقيق ببينم و بخوانم فكر كنم هنوز خستگي جشنواره را از تن نرانده باشي واقعا خسته نباشي بسيار دريغ خوردم كه چرا نبودم واز نزديك نديدم هر چند در آن تاريخ گرفتار تر از آن بودم كه بيايم آنچه در پرش ديدم طراحي نوين پاركور بود.موانع زيبا با رنگ آميزي عالي كه هنر مردم اصفهان را به رخ نيمه ديگر جهان مي كشد.صرف نظر از مصراع دوم "بهشت روي زمين خطه سپاهان است". مانژ ايده آلي براي جشنواره و مسابقات بود و سوالي كه براي من پيش آمد كيفيت پيست آن بود كه از چه بود ؟!مطالب هم با نهايت ايجاز و اعجاز نقل شده بود .از اسب ايراني آنچه خواندم و ديدم پسنديدم ! الحق و الانصاف دستتان درد نكند كه سنگ تمام گذاشته بوديد و از جان آرزو مي كنم اين گونه جشنواره ها بيايند و بروند !قرار بود در شيراز نيز در تخت جمشيد چنين اتفاقي بيافتد و در تقويم فدراسيون هم ديده شده بود ولي گويا در فارس محال است حتي مسابقات استقامت نيز كه پيش بيني آن شده بود به انجام نرسيد و براي امسال كه اصلا و ابدا نام فارس براي مسابقات كشوري در هيچ رشته اي به چشم نمي خورد. در خصوص سفر با اسب هم اينجا به هر دري زدم بسته بود و حاصل آن جز دربدري نبود! دكتر طباطبايي مي گفت از اصفهان پيگيري كني زودتر به نتيجه مي رسي ! اين را بگويم شيرازي نيستم كه حس زادگاه به آن داشته باشم كه از بد حادثه اينجا به پناه آمده ام!ولي 12 سال است شيراز زندگي مي كنم و آرزوي يك مسابقه درست و حسابي به دلم مانده است حالا در هر رشته سواركاري كه مي خواهد باشد براي من فرقي نمي كند. اميدوارم بتوانم سفر خود را از دروازه ملل تخت جمشيد شروع كنم به هر جان كندني شده باشد تا تهش مي روم.چيز ديگري كه براي من جالب است مشاهدات دوستان از اين داستان سفر با اسب ما است كه فراوان بوده اند اما جز من و شما و دكتر غفاري و محمد هادي كرباسي زاده و خودم و خودت و صد البته دوست ارجمندمان سهراب خان !مشتري ديگري نداشته است كه براي دلخوشي ما هم كه شده بگويد انشاءالله1
 

DADAR

Member
cheghadr baese khoshhalist ke jenabe dastgheyb belakhareh sayeye mobarakeshan ra az sare asb dostane fars kam kardand
omidvaram dabire beseyar faal va por sabegheh ham be chenin natijehee beresand va khod ra mostaafi ealam konand ke az mahalat ast
shayad ke asbihaye shiraz betavanand nafasi bekeshand.1
be bozorgeye khod bebakhshid ke rabti be mozoa nadasht vali az shenidane khabar hayajan zadeh shodam.
 

DADAR

Member
rasti ghaffari jan chand nafar ro shiraz mishnasam ke yek safare 2 roozeh ba asb dashtand
dar moghayeseh ba barnameye safare shoma kheyli kotahe vali shayad tajrobeyateshoon be dard bekhoreh
agar mayel bodid begid ta telefoneshoon ro baratoon bezaram
 

Dr_Ghaffari

Active member
دادار عزيز بسيار سپاس گزارم اما بي پدري بسا بدتر از بدپدري است! من اشكال كار را در جناب دستغيب مي ديدم به خاطر انتخاب همين دبير البته باتجربه!كه موجب بدنامي جناب دستغيب نيز شدند . اما آن بچه ها را نمي شناسم ولي عده اي بودند كه براي سالگرد ارتحال امام با اسب به تهران سفر كردند بدون برنامه بدون مطالعه بدون عشق و بدون نظم و بدون بدون بدون هرچه فكر كني اسبهاي بدون تمرين با نژادهايي چون تروبرد با مسافتهاي طولاني كه به موقع برسند و ... كه كار كشيد به لنگش اسب ظلم به اسب بينوا و جالب اينكه در راه عده اي خواستند اسبهايشان را بدزدند و كار رسيد به جايي كه اسبها را بار اسبكش كنند و نزديك تهران دوباره پياده كنند و سوار شوند كه بله از شيراز با اسب آمده ايم اگر منظورتان همين گروهند نه جانم كمكي ندارند كه بكنند و تلفنشان را نيز دارم اما اگر ديگران را مي شناسي محبت بفرماييد نام و نشانشان را پيام خصوصي بفرماييد ممنون مي شوم.
 

Dr_Ghaffari

Active member
آنچه مختصرا در چنين سفري لازم است مي نويسم تا دوستان اگر مطلبي به ذهنشان مي رسد مرقوم فرمايند اسبها بايد كاملا سالم باشند بدون كوچكترين ضربه اي بويژه در دست و پا و سمها از جنس سخت و محكم باشد. كوچكي جثه اسب بهتر است اسب بايد خونسرد باشد و سركشي نكند اسسبهاي يدك بدون سوار بايد بي هيچ نافرماني دنبال ما بيايند پس بايد تمرين داده شوند و به زندگي با هم و نه در باكسهاي جداگانه عادت كنند و غيره.اسبها بايد حداقل به مدت 6 ماه هر روز و حداقل روزي 10 كيلومتر يورتمه بروند و مسلما براي سواركار نيز تمرين از اهم واجبات است.اسبها در طول مسير براي تغذيه بايد چرا كنند پس بايد به اين سيستم تغذيه عادت نمايند.من بايد يك نعلبند ماهر باشم و توان نعلبندي اسبها را با دستياري همسرم داشته باشم و بالطبع وسايل نعلبندي با خود ببرم .اسبها را از نظر سلامتي مرتب بايد كنترل كرد تا در پستهاي قرنطينه با مشكل مواجه نشوم وزن بار اسبهاي يدك از وزن ما كمتر باشدچيزي حدود 35 كيلوگرم ! از وسايل سبك استفاده نمايم . براي ظرف آب احتمالا از مشك استفاده مي كنيم كه خاصيت ارتجاعي دارد و نه ظرف پلاستيكي. ملاك ما براي حركت روزانه رسيدن به شهر و روستا نيست و هر جا بشود چادر مي زنيم و توان اسبها براي ما اهميت بيشتري دارد شايد با يك اسب آخال تكه بشود با روزي 5 كيلومتر به راحتي چنين سفري بروي!(مزاح بود!)مسايل امنيتي براي من مهم است بويژه كه همسرم با من است و اگر تنها بودم دغدغه اي نداشتم و با يك اسب همين فردا راه مي افتادم تا هر جا كه مي توانستم مي رفتم و يك روز هم يك جا پابند نمي شدم.زينها بايد استحكام كافي داشته باشند و در عين حال تا حد ممكن سبك باشند ركابهاي فلزي يا زينهايي با اسكلت فلزي و سنگين از توان اسب مي كاهد.اسبها بايد از نظر سن جا افتاده باشند و از نظر توان بدني در يك حد باشند چون مجبوريم با توان ضعيفترين اسب برويم نه قوي ترين.ماديانها براي چنين كاري مناسب ترند هر چند لذت سواري يك نريان سركش را با سواري يك ماديان دستكش عوض نمي كنم.تامين مواد معدني براي اسبها اهميت دارد زيرا با تعريق مواد معدني بسيار از دست مي دهند پس كاهش تعريق اسب و رساندن مواد معدني به اسب اهميت دارد . مسير حركتي نبايد حاشيه جاده هاي آسفالته باشد زيرا خطر تصادف اسبها زياد است بويژه اسبهاي يدك بايد مسير خاكي مناسبي باشد كه در ايران روي مسيرهاي عشايري و راه هاي خاكي بررسي كرده ام.مسايل رواديد و قرنطينه و هزينه و ... هم كه جاي خود دارد باز هم از دوستان تشكر مي كنم .
 
سلام دادار
رفیق شفیقتون دبیر هیات سابق فکر کنم بیش از 6 ماهه که دیگر سر کار نیستند!!! الان هم که خبر جدید! رئیس هیات
کی میشه این هیات ها درست بشند و یک کمی سواری تو استان ها سر و سامان بگیره.
مخصوصا" فارس که خیلی ضعیف شده و گوی سبقت را از اصفهان هم ربوده!!! البته عمرا" از لحاظ نزول به پای اصفهان برسند!!
به امید اصلاح
 
سلام خدمت دکتر عزیز
باز هم مثل همیشه تشکر لطف شما. تقریبا" خستگی رفع شده است هر چند که بی لطفی مسوولان همچنان اجازه نداده طعم شیرین این موفقیت به مذاجمان خوش آيد و درگیر مسائل آن هستیم!
قصد برگزاری اسبواره به صورت دوسالانه را داشتیم که به خاطر نظر علاقه مندان و پیشنهادات آنها برنامه سال آينده را در سر می پرورانیم و انشاءالله با برنامه های جدیدتری بتوانیم در خدمت عاشقان اسب باشیم. آرزويم این است که در همه استان های اسب خیز و اسب پرور عده ای به فکر اجرای برنامه های مناسب باشند و فقط منتظر هیات و فدراسیون و ... ننشینند. اینا همش حرفه که بزرگترین جشنواره در کنار تخت جمشید و ... برگزار می شود. باز هم امروز سخنرانی آقای علي آبادی را خواندید. همون حرف های تکراری همیشه. اگر اسبدار ها و اسب دوستان به فکر نباشند مطمئن باشند کسی دیگه هم به فکرشون نیست.
با آقای رستگار در مورد پاسپورت و میکروچیپ صحبت کردید؟
در مورد نامه آقای تابش فکر خوبیه ولی خیلی امیدوار نباشید. شاید دیدار و چند کلمه صحبت بهتر باشه. ضمن اینکه اول باید نامه را به دستش برسونید که فدراسیون امکان پذیر نیست (!) شاید توی مجلس بشه که اون هم به خاطر بحث بودجه مشغلش زیاده. توی اردکان هم که به خاطر نزدیکیه انتخابات خیلی سرش شلوغه!!
امیدوارم در تهران سه شنبه ببینمتون و در معاونت فنی هم مطرح می کنم. برنامه فدراسيونمون هم احتمالا به دلیل سفر دبیر آن به 10 روز آينده موکول بشه که در آنجا هم حتما" مطرح می کنم.
 
در مورد بستر مانژ:
کل مانژ با پوشال درجه 1 به قطر بیش از 10 سانتیمتر پوشیده شده بود که خوب هزینه بالایی را هم برده بود اما بسیار راضی کننده بود.
در مورد موانع:
موانع پارکور این مسابقه از میان 3 پارکور اصفهان گلچین شده بود. موانعی که نظر شما را جلب کرده احتمالا آنهایی است که توسط طراح مسیر خوش ذوق اصفهان آقای مهدی آصالح طراحی و ساخته و رنگ آمیزی شده است (پل، خنده، قايق و ...).
در مورد سفر:
علاوه بر مواردی که ذکر کرده اید به نظر می رسد آمادگی سوارکاران بسیار مهم است. علاوه بر مهارت در سواری بایستی از لحاظ آمادگی در سطح بسیار بالایی بود.
اسب ها به دلیل همین مطلب اسکان در میان راه باید حتما به میخ شدن یا بستن و حتی تا حدودی ایستادن در کنار محل استراحت بدون بستن هم عادت داشته باشند.
بررسی مسیر از طریق نقشه گوگل هم خیلی میتونه کمک کنه. ضمن اینکه عکس ها و اطلاعات روی آن بسیار می تونه کمک کنه.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ايراني عزيز !از اظهار نظر شما در خصوص گوشت اسب سپاسگزارم اما در خصوص نزول و مراتب آن اصفهان چيزي براي نزول دارد ولي فارس بينوا هيچ جايي براي نزول ندارد اگر عكسهاي مسابقاتي كه در فارس برگزار مي شود براي دوستان بگذارم اول از همه از خجالت آب مي شوم هم كورس و هم پرش ! مي ترسم خارجيها ببينند و بخندند مطالب را هم كه مي نويسم به فارسي است. اگر نه از نوشتن آن ننگ داشتم . اينگونه مي شود كه دوستان علاقه مندي چون دادار نيز خود را دور نگه مي دارند دكتر طباطبايي هم كه از قبول مساله ترديد دارد و الحق كه حق دارد و آبروي چندين و چند ساله اش را بايد گرو بگذارد تا توانستم تشويق كردم كه بيايد و عده اي جوان و جوياي نام با خود بياورد شايد فرجي شود اگر بتواند . اما از سفر با اسب بگوييم كه كمي دلمان آرام بگيرد! انشاءالله 23 و 24 تهرانيد.من 22 از شيراز با وسيله شخصي حركت مي كنم براي ظهر اصفهان منزل خاله جان!هستم كه ساكن اصفهانند و عصر حركت ميكنم كه شب تهران باشم اگر بخواهيد مي توانيم همسفر شويم و اگر برنامه شما تغيير كرد به من هم تا صبح 22 اطلاع دهيد . ممنونم.
 
راستی دو مطلب دیگه
خیلی ناراحت مشاهدات و نظرات نباشید. حتما بسیاری دوستان این مطالب را می خوانند و بسیار هم خوشحال میشند و براتون آرزوی موفقیت می کنند اما خوب شاید کسی نظری نداره و یا بسیاری عضو سایت نیستند و حال و حوصله عضویت یا نظر دادن را ندارند.
دوم اینکه یک نفر هم برنامه سفر از راه ابریشم به چین را برای المپیک دارد که حدود 1 ساله مطرح شده و دفعه قبل با اسکیت به افتتاحیه المپیک رفته. هرچند که در وبلاگ یکی از همکاران اون پروژش خوندم خیلی از مسیر را با ماشین دو در کرده!!! به هر حال با فدراسون سواری و چوگان هم گویا هماهنگی کرده. اسمشون آقای مجید چرخشت است. البته گفته شده بود که سفر 6 ماه قبل از المپیک شروع میشه که با این حساب که المپیک 8 آگوست شروع میشه الان دیگه باید راه افتاده باشد که من خبری از آن نشنیدم.
این یک نمونه از خبر هست:
http://www.sport.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=280&newsview=2953
در مورد تاریخچه هم که خواسته بود سعی خودم را می کنم. به روی چشم.
 
خواهش دکتر جان
گذشته فارس را از یاد نبرید. بسیار سواران خوبی داشته که اکنون ترک دیار کرده اند. دکتر طباطبایی هم قرار بود به اصفهان بیایند که گویا هنوز قطعی نشده. انشاءالله که برای هیات قبول زحمت نمایند.
من باید یکی از این دو روز را در تهران باشم. ابتدا دو روز را می خواستم باشم که به دلیل موکول شدن برنامه فدراسيون به هفته بعد از آن یک روز خواهد بود که باید به معاونت فنی بروم. هنوز دقیق مشخص نیست که کدام روز خواهد بود. خبرش را بهتون می دهم. قابل بدانید اصفهان در خدمت باشیم.
 

Dr_Ghaffari

Active member
در خصوص تمرين سوار كارها با در گذشت نا بهنگام امپراطور اسب دره شوري شخصي خودم فلج شدم اميد وارم با تهيه اسبها تمرينها را به شدت پيگيري كنم. من در مزرعه اسبها را معمولا ميبندم تا آزادانه چرا كنند هزينه هاي نگهداري هم كاهش مي يابد و اسبها با انتخاب علفهاي مختلف سلامتي بهتري دارند و به اين سيستم نيز عادت مي كنند. اسبها معمولا به من وابسته مي شوند و مشكل من اين است وقتي سوار مي خواهد با اسب برود بايد من اول بروم بعد اسب راه بيافتد..!در مورد بستن اسبها در سايت www.texas-trading.de فنسهايي ديدم كه براي اين كار ايده آل به نظر مي رسيد.
 
بالا