سفر دکتر غفاری با اسب

کدام اسب ره برای استقامت انتخاب می کنید؟دره شوری؟ کرد؟


  • مجموع رای دهندگان
    20

Dr_Ghaffari

Active member
من تصميم دارم همراه با همسرم و چند راس اسب عرب به تركيه .يونان. مونته نگرو. آلباني. ايتاليا. فرانسه. اسپانيا. الجزاير . مراكش . ليبي. مصر و.... سفر كنيم 2 سال پيش به فدراسيون نامه زديم و راه كار خواستيم هنوز يا نامه من نرسيده يا جواب آنها تو راهه... اگر كسي ميتونه كمك كنه به rogen_rojen2000@yahoo.com ايميل بزنه ممنون ميشيم.آيا تو ايران اسپانسر مالي مناسبي وجود داره... بهترين مكان براي خريد اسب اصيل ايراني كجاست...و....
 
سلام
کار جالبیه. ولی از فدراسيون انتظار جواب نداشته باشید. اگر راهکاری هم داشتند برای خودشون به کار می بستن. معاونت فنی می تونه همکاری داشته باشه که پول نداره.
کمیته ملی المپیک و سازمان میراث فرهنگی شاید بهتر باشه.
در ضمن اگر از ایران بخواهید حرکت کنید اولین مشکلی که دارید بحث قرنطینه است که سد راهتون میشه.
از کشوری مثل ترکیه راحت تره. و خوب هماهنی با دامپزشکی بقیه کشور ها را می تونید از طریق سازمان دامپزشکی پیگیری کنید.
برای اسپانسر هم برخی علاقه مندان شاید بتوانند کمک کنند ولی شرکت ها ها را نمی دانم.
اسب اصیل ایرانی هم بستگی داره چی بخواهید. جاهای مختلف هست.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام
دوست من از كمك شما ممنونم من به اداره كل ميراث فرهنگي استان فارس رفتم جواب دادند :"مگه ميشه ويزا شينگن ميخواد"!!!!.... هدف ما از اين سفر پيوند فرهنگ و تمدن و هنر ايران باستان هست.به همين دليل يك نوروز ( احتمالا 88) از تخت جمشيد سفرمون شروع مي كنيم...من دامپزشك هستم از نظر مسايل قرنطينه اطلاع دارم...اما در مورد پاسپورت اسبها كاملا بي اطلاع هستم ... چه اسبهايي ميتونه از ايران پاسپورت بگيره اگر به اسب دره شوري پاسپورت بدهند اسب دره شوري را براي سفر ترجيح ميدم ...فعلا در حال تهيه نقشه كامل سفر بررسي مسير . زمان و مشكلات فراوان آن هستم خصوصا كه خانم من كارشناس عكاسي هست و تصميم داريم در هر كشوري يك نمايشگاه از آثار تمدن باستاني ايران داشته باشيم... مسير سفر را با توجه به آثار باستاني و مراكز گردشگري انتخاب كرديم نه شهرها كه تردد اسبها تو شهرهاي اروپا با مشكل روبرو ميشه...مخصوصا كه ما فقط دو تا اسب را سواريم خيلي دوست داشتم كه از هر نزاد اسب ايران يكي تو اين سفر باشه ولي تركمن طاقت نمياره...ولي كرد و عرب و دره شوري اگر سمهاي قوي و پاهاي سالمي داشته باشند طاقتش رو دارن...براي من خيلي مهمه اسبي كه مي برم خالص باشه چون نماينده اسب ايران خواهد بود...وگرنه سفر با الاغ و يابو خيلي آسانتر و كم هزينه تره...ترجيح ميدم شركتهاي خصوصي حمايت كنن تا دولت مثلا زين مناسب و يكي از كارخانه هاي چرم سازي در اختيارم بگزاره ... يا چادر سبك جل اسبها و... از يك جاي ديگه مثلا سمند كه دنبال بازار جهاني هست ميتونه هزينه هاي سفر را تامين كنه ... و توي سايتي كه ما برنامه هاي سفر و عكس هامون را به نمايش ميگزاريم تبليغ كنن....يا در طول سفر توسط خود ما شبيه سايت www.bambi-on-tour.eu كه مربوط به تورستن ليمانسكي هست كه از آلمان داره به استراليا ميره البته با دوچرخه و در ايران در شيراز يك هفته مهمان من بود و راهنماييهاي زيادي به من كرد...شايد هم نامه اي نوشتم به رياست محترم جمهور به همراه چند لوح كه در مسابقات و جشنواره ها دريافت كردم شايد يك فرجي شد به هر حال از اين ستون به اون ستون فرجه...
 

sohrab

Active member
برنامه فوق العاده ایه . امیدوارم عملی بشه. ولی به نظر من دو تا اسب به هیچ وجه کافی نیست. حتما باید با اسب یدک سفر کنید. وسایلتون رو چطور جا بجا می کنید؟
اگر خواستید از عنایات ریاست محترم جمهور بهرمند بشید صحبتی از" فرهنگ و تمدن و هنر ایران باستان" نکنید .
 
سلام
میراث فرهنگی را از خود سازمان پیگیری کنید شاید بهتر باشه چون استان ها خیلی ضعیفند.
دامپزشکی استان ها بد نیست. مسائل قرنطینه بپرسید ولی بازم از خود سازمان اقدام کنید خیلی بهتر نتیجه می گیرید. بعید می دونم امکان خروج اسب از ایران را داشته باشید. مگه اینکه تا اون زمان مشکل قرنطینه ایران حل بشه. مخصوصا" اینکه از مرکز ایران باید حرکت کنید و قرنطینه کردن اسب در یک محیط خاص هم بی فایده است و در طول مسیر از مناطق غیر قرنطینه باید عبور کنید که مورد تایید OIE نیست.
در مورد پاسپورت فکر کنم مشکلی نیست. البته ایران چیزی به این اسم نداره چون اسبی از ایران بیرون نمیره. اونهایی هم که رفتن دوحه همه خارجی بودن و از قبل پاسپورت داشتن. ولی فکر کنم معاونت فنی صادر کنه و نژاد هم تاثیری نداره. میکروچیپ می کنند و باقی قضایا. هر چند که الان چیزی به عنوان دره شوری یا کرد ثبت نمی کنند و بومی ایران می زنند.
با مرکز گفتگوی تمدن ها هم بتونید ارتباط برقرار کنید شاید مفید فایده باشه. البته نه این سازمانی که در سازمان جهانی سازی ادغامش کردن بلکه اون مرکز اصلی که ریاست آن را آقای خاتمی بر عهده داره و بین المللی است. هم در ایران دفتر داره هم در ژنو.
برای لوازم شرکت داخلی چندان فعالی وجود نداره. از شرکت های خارجی بتونید استفاده کنید بهتره به لوازم هم قانع نباشید چون براشون خیلی منفعت داره. فقط باید بتونید کانالش را پیدا کنید.
در مورد اسب ترکمن هم اشتباه می کنید. اسب ترکمن یکی از بهترین نژادهای استقامتی هست. یموت ها و دورگه های یموت آخال خوبی در شیراز هست که می تونید امتحان کنید. آخال تکه و به همراه اونها یموت رکورد دارهای مسافت طولانی هستند که در سال 1935 از مسکو تا عشق آباد را اومدند.
احتمالا" بیش از دو اسب نیاز دارید و فکر کنم بیش از 1 سال هم باید تمرین کنید. اگر محدودیت زمانی در نظر داشته باشید اسب باید خیلی آماده باشه.
اگر مایل بودید می تونم ای میل یکی از مهمان های اسبواره اسپهان را که دعوت کرده بودیم و از فرانسه اومده را بهتون بدم. ایشون تجربه زیادی در سفرهای طولانی داره و در سمینار اسبواره هم سخنرانی داشت. اتفاقا با اسب های ترکمن هم این کار انجام داده. یموت و جرگلانی های ایران را هم که در نمایش اسطوره های زیبایی دید خیلی پسندیده بود و خوشحال که اینها هنوز در ایران یه تعدادی باقی ماندند.
پیشنهاد می کنم از کرد استفاده نکنید چون درسته اسب خیلی قوی هست اما به خاطر خون زیادی که داره اون آرامش لازم را که لازمه استقامت هست نداره و شاید خسته کننده باشه. بهتر از همه دره شوری است که اسب اصلاح نژاد شده استقامت هست. االبته گر بتونید خوبش را گیر بیارید. دره شوری به خاطر اینکه اسب اختصاصی کوچ های طولانی است هم استقامت خوبی داره و هم راحتی لازم. ترکمن یموت و یا جرگلانی هم که کمر بلند نداشته باشه و سم های خوبی داشته باشه خیلی کارآمده. یک تیپ های خاصی هم ترکمن داره که خیلی کم هستند و فقط طرف جرگلان شاید پیدا بشه. کوچیک و زمخت هستند و فکر کنم خیلی خوب باشند.
عرب هم خوبه به شرطی که پرخون نباشه. اسب عصبی و پرخون خیلی برای استقامت و سفر خوب نیست. مخصوصا" اونایی که وقتی می گیریشون بیشتر حرص می زنند مثل کرد.
به هر حال امیدوارم که این کار عملی بشه و اسب ایرانی را بتونید نشان دهید. هر کمکی هم که بتونم انجام بدم در خدمتتون هستم.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام ممنونم اسب ايراني ...!من در استقامت اسب تركمن شك ندارم خيلي هم اسب تركمن دوست دارم پايان نامه دكترام به : " پازن اسب هوشيار و قدر شناس دانشكده دامپزشكي شيراز " تقديم كردم ولي بيشتر براي مسير بياباني مناسبه تو راههاي كوهستاني از نظر سمها دچار مشكل ميشه براي مركز گفتگوي تمدنها خيلي ممنون ولي چه جوري ميشه ارتباط برقرار كرد ؟ ايميل اون كه ميگي از فرانسه اومده بوده هم برام جالبه بفرست آخه نيكي و پرسش؟ تصميم داريم 5 اسب ببريم با نامهاي " فرهنگ" "تمدن " " هنر " " ايران " و " باستان "... در مورد تمرين هم خيلي تحقيق كرديم و از نظر زماني محدوديتي نداريم تا ناني براي خوردن و جاني براي رفتن مونده باشه ميريم ..حداقل سفرمون چهار سال طول ميكشه ممكنه يكروز 20 كيلومتر بريم يكروز 60 كيلومتر يا اينكه 2 روز استراحت كنيم... با معاونت فني چه جوري ميشه ارتباط داشت تلفني ايميلي چيزي...هر كمكي بتوني بكنيد ممنون و مديون ميشيم...
 
تلفن و میل ها را فرستادم خدمتتون.
در مورد اسب ترکمن صحبت شما در مورد آخال تکه بله درسته و طول زیاد کمر و عدم استحکام سم مشکل ساز خواهد بود. ولی یموت ها یا تلاقی های یموت-آخال این ایرادها را ندارند چون اصلا به همین خاطر هم به وجود آمدند و قبیله یموت که بیشتر در منطقه کوهستانی بودند آن را اصلاح نژاد کردند. گوکلان هم که متاسفانه دیگه وجود نداره وگرنه اسب حرفه ای این کار بود. برای اسب یموت هم اگر بخواهید شاید بتونم کمکتون کنم که تامین بشه.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام ممنونم دريافت شد در خصوص اسب يموت اگر اطمينان پيدا كنم حتما دو راس با خودم مي برم بايد با دكتر رضاخاني مشورت كنم اولين بار كه بررسي مي كرديم كلا اسب تركمن كنار گذاشت من هم ابتدا مي خواستم با تركمن برم اجزه بده اگر قرار شد تركمن همراه داشته باشم خبرت ميكنم در مورد گوكلان دكتر عبدالجليل كاظمي تو پايان نامه كه با دكتر رضاخاني داشت گفته و نمونه هايي را هم تو منطقه ثبت كرده كه خوشبختانه كاملا منقرض نشده بلكه داره ميشه !!!
 
به عنوان نمونه سال پیش ترکیبی از یک یموت با ترکمن ها آخال برای یکی از دوستان خریداری کردم که تیپ کامل یموت را داشت در حداکثر قد یموت. سم های بسیار مقاوم و جالب خونسردی آن بود که نکته مهمی در استقامت هست. عدم تعرق زیاد و ضربان نرمال در گشت های طولانی را سوارکارش برام تعریف کرده بود. یا سیلمی یموتی که قبلا" داشتم و در استحکام دست و پا و سم حرف نداشت و حتی بدون نعل هم سمش مشکلی پیدا نمی کرد. کره هم ازش با همین خصوصیات دیدم. در جشنواره های بجنورد و گنبد هم اسب هایی دیدم که بسیار برای این کار عالی هستند. در راز و جرگلان هم پیدا میشه. مخصوصا" اون تیپ خاصی را که قبلا گفتم و از یموت زمخت تره بتونی پیدا کنی که دیگه محشره.
راستی در مورد سفر با لوئیز هم حتما" مشورت کن. ایده های خوبی شاید بتونه بهت بده. برای تمرینات هم میشه کسانی را از نظراتشون استفاده کرد.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام و درود دوست من من تعطيلات عيد تصميم دارم براي تهيه اسبها اقدام كنم . اگر شما شماره تلفني از خانم لوييز داشته باشيد ممنون ميشم در اختيارم بگذاريد... براي محمد علي ابطحي پيام گذاشتم تا كه قبول افتد و در نظر آيد...براي خانم بوگالت به چه زباني پيام بفرستم انگليسي يا فرانسوي به نظرت چه مطالبي را ميتوانم ازش بپرسم...
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام علي آقا از اينكه دلگرمي ميدهيد ممنونم ! انجام كارهاي عادي و روزمره يك عادته كه ممكنه !
 
جناب دکتر سلام
شماره خانم فیروز را بهتون می دم. امیدوارم که ابطحی هم جواب بده. بوگالت غیر از فرانسه، انگليسي هم صحبت می کنه. هر چیزی که به نظرت می رسه را می تونی ازش بپرسی. مثل قوانین خاصی اگه در این مورد تو اروپا یا جاهای دیگه وجود داره. اینکه با کجا ها باید هماهنگ بشی و یا از کدوم مراجع بین المللی شاید مجوز بگیری. اسپانسر، روش های تبلیغی، برنامه زمان بندی، مسیر، ساعات سواری و خیلی چیزاهای دیگه.
اگر عید می خواهید اسب ها را تهیه کنید پس حتما سریع باید کارها را جفت و جور کرد تا دیگه همه چیز قطعی بشه و یک موقع بعد از تهیه اسب ها خللی در سفر ایجاد نشه.
روی اون تیمی که گفتم فکر کنید تا اگه موافق بودید سریع ترتیبش را بدیم. در ضمن برای تهیه اسب هم اگر قصد خرید دارید عجله نکنید چون اختمالا" بتونیم اسب های خوبی را از تولید کنندگان عاشق اسب ایرانی به عنوان اسپانسر قرض بگیریم و همچنین اسب رزرو هم در مزارعشون انتخاب کنیم که با مضیقه مواجه نشید.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ايراني ! خبري از شما نيست ! اميدوارم در خصوص تيم به نتيجه اي رسيده باشي . از ابطحي خبري نشد . در بخش نظر شما روي سايتش مطلب گذاشتم خوانده و آن را توي همان قسمت گذاشته ! اگر آدرس را پيدا كردي خبرم كنيد ممنون ميشم كه تهران بروم و پيگيري كنم ...
 

Dr_Ghaffari

Active member
با سلام و آرزوي سلامتي از دوستاني كه مي توانند توي اين موضوع به هر نحو ممكن ما را ياري برسانند خواهش مي كنم دريغ نفرمايند...!
 
سلام
اين سايت موسسه گفتگوي اديان هست که خود آقاي ابطحي موسس و رييسش هست:
http://www.iid.org.ir

این هم سایت موسسه باران که شاید از این طریق بتوانید با آقاي خاتمی تماس بگیرید:
http://www.baran.org.ir/

خود موسسه بين المللي گفتگوي تمدن ها و فرهنگ ها گويا سايت ندارد.
 
سلام
اون سایت خیلی فعال نیست. اگر بتونید تلفنی تماس بگیرید شاید نتیجه بهتری خواهد داشت.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام با دكتر سعيدي مسؤول قرنطينه اسبها تو سازمان تماس گرفتم عنوان كرد از نظر ما كاملا بلامانع است و تا جاي ممكن حمايت مي كنيم ولي مشكلي كه وجود داره عدم پذيرش كشورهاي اروپايي هست كه گواهي بهداشتي سازمان دامپزشكي را قبول ندارند به هر حال سازمان نامه بلامانع بودن خروج اسبها را مي دهد فقط يك ارگان دولتي بايد سفر را تاييد كند مثلا فدراسيون يا سازمان تربيت بدني يا مركز گفتگوي تمدنها يا سازمان ميراث فرهنگي و هر كدام كه تاييد كنند براي خروج اسبها از ايران مشكلي نداريم . اگر بتوانيم موافقت تركيه را براي ورود اسبها بگيريم مي توانيم از تركيه گواهي بهداشتي براي خروج اسبها و ادامه سفر بگيريم و در هر كشوري براي كشور بعدي البته اگر مشكل از طريق كشورهاي اروپايي حل بشود سازمان دامپزشكي گواهي بهداشتي مربوطه را براي تمامي كشورهاي مد نظر بدون هيچ مساله اي صادر مي كند. من هنوز موفق به تماس با خانم بوگالت نشده ام هميشه errrrrrrrrror ميده معاونت فني فدراسيون هم جواب نميده ....
 
بالا