مرتضي غفاري تويسركان

Dr_Ghaffari

Active member
مرتضي غفاري تويسركان

الون من بايد دوست و همكار اداري من در بانك كشاورزي جهرم باشد كه ليسانس كامپيوتر است و نام و نشانش را اگر خود صلاح بداند بگويد كه "صلاح كار كجا و من خراب كجا"
اما من مرتضي غفاري تويسركان فرزند علي متولد 9 خرداد 1355 با شماره شناسنامه 5174 صادره از تهران در خانه كاهگلي مادر بزرگ در روستاي فقير و سوخته و برهنه جندق از توابع بخش خور و بيابانك شهرستان نايين اصفهان به دنيا آمدم ! از سال چهارم دبستان به تهران آمدم چون مدرسه راهنمايي دخترانه در آن زمان در جندق نبود و خانواده براي تحصيل خواهر بزرگم كه الان پزشك است به تهران آمدند . در سال پنجم دبستان با اسب آشنا شدم در منطقه لواسانات تهران و هم كلاسي شدن با كردبچه ها ! در سال 1374 در رشته دامپزشكي دوره دكتراي عمومي دانشگاه شيراز پذيرفته شدم و در سال 1380 دانش آموخته اين رشته شدم و مدرك گرفتم ! با همسرم نجمه كاظمي در سال 1378 آشنا شدم كه شاگرد من در سواركاري بود و الان 3 سال است كه ازدواج كرده ايم. دو خواهر و يك برادر دارم و يك پدر و مادر يك خواهر و يك برادرم پزشك هستند خواهر و برادر دو قلوي من يكي دانشجوي عمران و ديگري دانشجوي كشاورزي است و برادر كوچكترم امسال به پيش دانشگاهي خواهد رفت و به الكترونيك علاقه دارد . خواهرم بهاره كه دانشجوي عمران است فوتسال حرفه اي بازي مي كند و دروازه بان تيم دانشگاه تفرش است. به سواركاري علاقه مند است و هر اسبي را بي زين و دهنه سوار مي شود و مي تازد ! اگر اطلاعات بيشتري مي خواهيد بدانيد بگوييد بي كم و كاست خواهم گفت از دروغ بيزارم و هر چند در كودكي بسيار دروغ مي گفتم و به مرتضي چاخان معروف بودم اين زمان عقيده دارم كه :
"گفتار دروغ را اثر نيست چيزي ز دروغ زشت تر نيست"
"تا پيشه تست راست گويي هرگز نبري سياه رويي "
يا به گفته فردوسي :
"هر آنگه كه روشن شود راستي فروغ دروغ آورد كاستي"
 

mahsima

Member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

سلام آقای دکتر من امسال کنکور دارم خیلی به دام پزشکی علاقه دارم اگر ممکنه اطلاعاتی در این زمینه بنویسید .
 

احسان

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

in kar bedard shoma nemikhoree shab nesfe shab mikhay beri ye jaye to ye bagh ye asbo bebini aree age dost dari in karo entekhab kon ;)
 

mahsima

Member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

آره عاشق این کارم بدجوری به حیوانات علاقه دارم همیشم تو هر کاری که مربوط به حیوانات باشه شرکت میکنم از کودکیم همین بوده خیلی کمم پیش میاد که ازشون بترسم
 
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

منم علاقه دارم...
ميشه بيشتر راجع به كارهاي اين رشته توضيح بديد؟
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

اگر علاقه مندید تردید نداشته باشید . آن دسته از دامپزشکانی هم که ناله می کنند چوب ناتوانی و بی دانشی خودشان را می خورند . درثانی هیچ رشته ای در ایران سر و سامان ندارد دامپزشکی هم یکی . اگر توضیحات کامل می خواهید تماس بگیرید در خدمتتان هستم .
 
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

فكر كنم اگر اينجا توضيح بديد بهتر باشه. ديگه همه مي تونن استفاده كنن...
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

واقعیت این است که تصور غلطی میان دانش آموختگان رشته دامپزشکی وجود دارد ! آنها انتظار دارند رشته دامپزشکی ، دامپزشکان را به جامعه معرفی نماید . در حالیکه این دامپزشکان هستند که باید در معرفی رشته خود به جامعه تلاش نمایند و اهمیت آن را به جامعه بقبولانند ! متاسفانه مادی گرایی مردم سرزمین ما به ویژه در سالهای بعد از انقلاب یا بهتر بگویم بعد از جنگ آنها را به ورته و بیراهه کشانده است . و دامپزشکان نیز از این گمراهی دور نمانده اند . آنها می خواهند از نظر مالی تامین باشند و نیستند . زیرا بیشتر دامپزشکانی که کار درمان انجام می دهند فی الواقع دست مزد خود را از دامداران می گیرند . دامداران شرافتمندی که دستهای پینه بسته و صورت آفتاب سوخته شان آدم را شرمنده می کند و واقعیت این است که همکاران من مجبورند برای امرار معاش و سیر کردن شکم عیال و اولادشان برایشان کیسه بدوزند ! دعایشان این باشد که حیوانی مریض شود تا آنها درمانش کنند ! ( خودمانیم عجب شغلی است ، اگر به دید شغل و منبع درآمد دیده شود و البته پزشکان که دیگر جای خود دارند )!
این بهترین زمینه کاری دامپزشکی است .
داروخانه های دامپزشکی یکی دیگر از زمینه های کاری است . بیشتر به یک سوپر مارکت دارو شبیه است ! دکان داری که عاقبتش ورشکستگی است !
آزمایشگاه های دامپزشکی نیز هستند اما چرخشان نمی چرخد چون درمانیها همه چیز را می دانند و نیازی نمی بینند از تکنیکهای آزمایشگاهی کمک بگیرند ! از سوی دیگر دامداران نیز تمایل ندارند و آن را صرف هزینه و وقت می دانند هنوز باید فرهنگ سازی شود . در زمینه طیور کمی جای امیدواری است !
ادارات دامپزشکی هم هستند . می شود استخدام شد و به یک میز چسبید و هی کاغذ نوشت و منگنه کرد و آمار گرفت و بعد ریخت توی سطل آشغال !
شیلات هم هست که مهندسین شیلات وارث بی چون و چرای آن هستند .
مسوول فنی شرکتهای بسته بندی مواد غذایی و کشتارگاه های طیور هم می توانید باشید . در این مکانها نه علم لازم دارید نه عمل ! کافی است کور و کر و خر باشید و سر برج به جای آخر برج حقوقتان را بگیرید !
کارخانجات تولید خوراک دام و طیور هم هستند . اینجا خودتان را به کوری و کری بزنید کافی است !
صندوق بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی نیز یکی دیگر از زمینه های کاری دامپزشکان است با آزمون و مصاحبه و حراست و ... که دو حالت دارد یا سالم و قانونی کار می کنید که دامدار زیان دیده ناراضی خواهد بود و نفرینتان می کند یا نه زیر میزی می گیرید و کار راه می اندازید ..! که ...
اینها همه که گفتم صحبت از کار دامپزشکی است نه دانش دامپزشکی !
دامپزشکی رشته ای است بسیار متنوع و دوست داشتنی از گربه حیاط خانه تا گربه سانان حیات وحش را در بر می گیرد ! شما بسته به علاقه خود می توانید مطالعات خود را در همان زمینه تقویت کنید . نمی دانید چقدر لذت بخش است درمان و مداوای اسب بینوای زبان بسته ای که از درد به خود می پیچد و از لقد زدن و گاز گرفتن خود هم دریغ ندارد .شما می توانید اصول اولیه را در دانشکده از استادان بیاموزید و از امکانات دانشگاه برای تقویت خود مثلا در زمینه دلفینها استفاده کنید و از استادی که در آن زمینه بیشتر و بهتر می داند مشاوره بگیرید . مثلا حقیر در دانشکده که بودم مرتب درباره اسب می خواندم و از دکتر رضا خانی راهنمایی می گرفتم و همین جا از او تشکر می کنم که چه صبورانه به من یاد می داد و هنوز هم از دست تماسهای من آرامش ندارد .( البته استاد عادت نداشتند همه چیز را به همه بیاموزند باید می رفتی می خواندی و بلد می شدی و ایشان کتاب معرفی می کردند و رفع اشکال می نمودند و دریغا که برخی دانشجویان که دوست داشتند آماده خور باشند او را به کم فروشی متهم می کردند که او اگر بخواهد می تواند درس بدهد !). خلاصه اینکه دامپزشکی برای من دوست داشتنی تر از آن است که زبان به دشنامش باز کنم ...
برای خانمها شاید از نظر کاری کمی سنگین باشد . اما نه به آن دلیل که دکتر طاهری عزیز فرمودند چرا که حتی اگر بخواهید شبانه روزی نیز کار درمان انجام بدهید شاید هفته ای یک شب آرامشتان را صدای تلفنی برهم بزند که بعد از مداوای حیوان بی نوا تمام خستگی از تنتان به در خواهد رفت . البته برای کار درمانی دامداران به دامپزشکان خانم خیلی خیلی دیر اعتماد می کنند و باید واقعا توانمند ظاهر شوید تا موفق شوید و در این میان از بدگویی ها و طعنه زدنهای مشتی برهنه از فرهنگ نیز در امان نخواهید بود .
در پایان آرزوهایتان را برایتان آرزو می کنم ...پاهایتان را دنبال کنید ...
 
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

اولش دلسردم كرديد.
ولي بعد ...هي!... شايد دنبال كردم...
شما از خوبي هاي شغلتون بگيد تا ما علاقه مند بشيم.
پاهايم را دنبال مي كنم...!
 

mahsima

Member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

هر چه قدرم بد بگن من اگه قبول بشم کاری به کسی ندارم من عاشق حیواناتم
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

inaz گفت:
هر چه قدرم بد بگن من اگه قبول بشم کاری به کسی ندارم من عاشق حیواناتم
با عرض معذرت از همکارانی که در دانشگاه آزاد درس خوانده اند ! در میان دانشکده های دامپزشکی ایران بهترین انتخاب دانشکده دامپزشکی شیراز است با امکانات بالقوه بسیار بالا ! در میان دانشکده های آزاد هم فقط روی کرج می توانید حساب باز کنید اگر تصمیم دارید در زمینه اسب بخوانید و فعالیت داشته باشید .
برای قبولی در دانشکده دامپزشکی شیراز میانگین ضرایب شما باید حدودا 70% باشد .ضرایب من در سال 74 منطقه یک
ریاضی 81 % ، فیزیک 65 % ، شیمی 87 % و زیست شناسی 49 %
لازم به ذکر است ریاضی سال 74 خیلی مشکل بود و من رفته بودم که صد در صد بزنم ! فیزیک را خودم ضعیف بودم . البته زیست را همان سال در دانشگاه آزاد 100 % زده بودم و دامپزشکی کرج پذیرفته بودم و پزشکی آزاد تهران ذخیره بودم . و هنوز درصد زیست شناسی برای خودم معما است !
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

inaz گفت:
آزاد فقط شهریار دختر میگیره
همان دانشگاه آزاد کرج است که دانشکده در شهریار است .اما نمی دانم کدام دانشکده ها دختر و پسر دارند و کدام ندارند !
 

kahar

Member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

برای آقای دکتر و همه همکاراشون آرزوی موفقیت دارم.

چون می دونم چه کار حساسیه .

یادمه چند ساله پیش وقتی اسب محبوبم که از پدر بزرگم به من رسیده بود وقتی مریض شد . دائم با آقای دامپزشکی که برا معاینه اسبم می آمد برخورد می کردم که چرا اسبم خوب نمی شه .دست خودم نبود عاشق اسبم بودم و طاقت دیدن مریضیشو نداشتم.

البته پایان غم انگیزی بود چون اسبم مرد. :'(

اون آقای دکتر سعی می کرد هم منو آروم کنه و به کارش بپردازه.
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

yasekabood گفت:
salam/ chera dar ertebat ba shajareye yase kabood hich axol amali neshan nadadeheed ?
سلام دوست من . عکس العمل من دادن یک امتیاز + به شما بوده است که در زیر اسم خود شاهد آن بوده اید . برای من هم درد ناک است که چنین مادیانها و نریانهایی گوشه اصطبل ها افتاده اند . یکی از همین اسبها نریانی بود به نام پازن که آخال تکه اصیل بود و در دانشکده بود و حتی یک کره اصیل از خود به جای نگذاشت ! و همین امروز من در سخنرانی کوتاه خود در دومین همایش افقهای نوین در گستره دامپزشکی این مساله را متذکر شدم که چرا از چنین اسبهایی در مراکز مختلف استفاده بهینه نمی شود ؟ باید اقدامات اساسی تری از پایه شکل بگیرد . از پایه مشکل فقط یاس کبود نیست . باید یک اندیشه نوین در صنعت اسب ایران متولد شود ...
 

yasekabood

New member
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

سلام دکتر عزیز

ممنونم و مایل به تماس تلفنی با شما هستم در صورت تمایل شماره اتان را بفرمایید. ممنون
 
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

inaz گفت:
آزاد فقط شهریار دختر میگیره
سلام..در اول اعلام کنم که هرگز به دانشکده علوم وتحقیقات نروید!
توضیح دارم براتون
اول اینکه دکتر غفاری عزیز!دانشکده دامپزشکی کرج سال 83-84 از میدان سپاه شهریار به کرج خود واحد منتقل شد!
در ثانی زمین این دانشکده به دانشگاه علوم و تحقیقات سپرده شد!
در حال حاضر این دانشکده متعلق به دانشکده دامپزشکی علوم و تحقیقات هست!
که در واقع پایه و اساس ان برای ارائه دوره تخصص به دکتر ایرج سهرابی سپرده شد!اما اکنون 2 3 سالی است که دکتری عمومی هم می گیرن که اصلا استادی در حد و کلینیک هایی مجهز ندارن! البته اعضای هیت علمی بسیار معتبری در این دانشکده هستن از قبیل دکتر سخا که استاد راهنمای بنده بوده اند هستند!و بیشتر در زمینه آموزش رزیدنت ها فعال هستند تا زمینه دکتری عمومی!
من امثال شخصی را می شناسم که زیست و شیمی و زبان کنکور پیش خورده بود و این دانشکده قبول شد!
 
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

من همراه دکتر غفاری از دانشگاه شیراز (دانشکده دامپزشکی) دیدن کردم. دکتر اگه ناراحت نمیشید بگم که من تو شیراز فقط 3 تا چیز دیدم که عالی بود 1. اساتید عالی 2. کلینیک فوق العاده 3. کتابخانه درجهa
به همین دلیل من به دانشگاه شما نمره 80 از 100 میدم.
فقط یه چیز کم داشت مجتمع آزمایشگاهی خوب از 25 فقط 5 اونم به خاطر میکروسکوپ الکترونی!
البته سوء تفاهم نشه در کل دومین دانشکده دامپزشکی برتر کشورمونه من آرزوم بود اونجا قبول شم ولی الان آزاد شهرکردم با نمره 55 اونم به لطف کلینیک و آزمایشگاه عالی و 5 نمره هم به خاطر اساتیدش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پاسخ : مرتضي غفاري تويسركان

دکتر جان خوش امدید
اول به دوستان توضیح بدهید که نبود شما در این مدت به علت مشغله بوده یا ناراحتی از مطالب یا من یا... چی؟
چون خیلیا فکر میکنند اعضای قدیمی دارن کم کم میرن

در ضمن کلی مطلب جدید از آنهایی که شما پایه شان بودید اضافه شده است و بحث شده نگاهی بیندازید بهشون
 
بالا