لوئيز فيروز Louise Firouz

sohrab

Active member
♘ امیرحسین ♞ گفت:
سلام
در این شماره مجله اسب تعدادی از تسلیتهای دوستان عزیز که برای مرگ خانم فیروز نوشته بودند چاپ شده,

باتشکر از جناب یوسف نیا

شاید اینجا جای گفتنش نباشه، چون دوستان خوش ذوقی که این پیام ها و اشعار زیبا ( http://horse.ir/forum/index.php/topic,2285.0.html) را نوشتند، توقعی و اصلا درخواستی مبنی بر چاپ آثارشان نداشتند ولی از آقای یوسف نیا انتظار میرفت به قانون و عرف توجه میکردند و نامی از نویسندها میبردند.
 

OJANG

Member
مهندس مرد خوبیه من از سال 71 میشناسمش و دوباره در شمال با هم برخورد کردیم آخه اهل رامسره و این مسئله رو روی عمد و یا چیز دیگه ای نزاریم اصلا شاید بهتر باشه به این چیز ها فکر نکنیم و به اصل موضوع بپردازیم.
 

sohrab

Active member
OJANG گفت:
مهندس مرد خوبیه من از سال 71 میشناسمش و دوباره در شمال با هم برخورد کردیم آخه اهل رامسره و این مسئله رو روی عمد و یا چیز دیگه ای نزاریم اصلا شاید بهتر باشه به این چیز ها فکر نکنیم و به اصل موضوع بپردازیم.

همه خوبند آقا.
 

امید زمانی

Active member
روحش قرین رحمت....
روزها ازپی هم گذشت
مردمان ((قره تپه شیخ)) هنوز چشم به راه مهمانان تواند ، در خانه ات هنوز باز است و چراغ اتاق ات هنوز روشن....
و تو آرام در خاک آرمیده ای ، شاید هنوز چشم به راه مهمان!
دوباره مهمان تو می شویم.
دلتنگی های آدمی را باد ترانه یی می خواند، رویاهایش را آسمان پرستاره نادیده می گیرد و هر دانه ی برفی به اشکی نریخته می ماند.
سکوت سرشار از سخنان ناگفته است از حرکات ناکرده، اعتراف به عشق های نهان و شگفتی های بر زبان نیامده.
به مناسبت بزرگداشت کاشف اسب خزری لوئيزفیروز، ساعت 10 صبح 7 خرداد ماه مراسمی در مزرعه شخصی ایشان در منطقه قره تپه شيخ از توابع شهر كلاله برگزار می شود.
بدينوسيله از عموم علاقمندان براي شركت در اين مراسم دعوت بعمل مي آيد.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
اگر بشه دعوت کنم چند نفر از افراد خیلی نزدیک به ایشان تا اینجا از خاطراتشان بنویسند
 

علی واحدی

Active member
مرحومه لوئیز فیروز

فکر کردم همه ممکن است دوست داشته باشند کمی درباره سرویس گزارشگری که درباره زندگی و کار خانم .Thorpe , Surryلوئیز فیروز برگزار شد بدانند. شنبه گذشته 25 اکتبردر کلیسای مریم مقدس و
بیشتر از سی نفر از ما، تمام توجهشان به سرویس بود و پس از صرف غذا و نوشیدنی دوباره نزدیک کلیسا حاضر شدند.CHS , CBS از
ابتدا برندا دالتن از لوئیس تشکر و تقدیر بعمل آورد، سپس از زبان لوئیس و نقل قول از وی به دوران کودکیش با اسبها، دوران شاگردیش در امریکا در دانشگاه کرنل و سالهایی خوب درلبنان و ایران و جایکه همسر آینده اش را بنام نارسی فیروز ملاقات کرد و زندگی مشترکشان را با عشق و علاقه در کشور همسرش توصیف نمود. برندا اهمیت کشف لوئیز در رابطه با دنیای اسب و بررسی و پژوهش در مورد اسبچه خزر و رابطه دوستانه و گرمش با شخصیت استسنایی که کسی نبود جز خود لوئیز را توصیف نمود. او گفت که لوئیز میخواست در مزرعه اش، در میان اسبها و سگهایش که دوستشان میداشت به خاک سپرده شود که همانطور که او آرزو میداشت انجام داده شد.
روت استاین جلسه را با گزارشی از ساعتهای سواری کردن در رکاب لوئیس و دوستیش و احترام و تقدیری که برای زندگی و کار لوئیس قائل بود ادامه داد. از این گذشته شجاعت لوئیس و پشت کار و پایداری در مواجه شدن با مشکلات و برطرف ناشدنی و احساساتی نبودن او که بارها ذکر میشد.
از روحانی عالی مقام، جناب مایکل هرواردزتول، کشیش ملکه وCHSزرماری هریس، منشی و برنامه ریز
معاون اسقف ترپ، برای اداره کردن و رهبری سرویس درخواست همکاری کرده بود. جناب مایکل که در دوران جوانی خود یک سوارکار بوده و کسیکه بعلت بروز حادثه ای قادر به ادامه این رشته نبود ولی هنوز علاقه خود را به اسبها نگاه داشته است. بعنوان برادرزاده ویلفرد تزیگر، با عموی خود به خاور میانه سفر کرد و به تحصیل زبان عربی و زبان باستانی پرداخت. این جناب یکی از برجسته ترین اشخاص در رابطه با سخنرانی در مورد زندگی لوئیس فیروز و شخصیت او بود. همانطور که گفته شد، و جناب مایکل موافق بودند میتوانستنند جالبترین گفتگو را با لوئیس فیروز در ملاقات با ایشان و در مدت زمان کمی داشته باشند. ایشان در مورد چگونگی برخوردار بودن ایرانیان باستان از چشم سوم، ادراک الهامات، از زیبایی ظاهری و باطنی چیزها صحبت کردند و اینکه برای کسانیکه خارج از ایران زندگی میکنند داشتن اینچنین درکی غیر معمول است. اما با آگاهی از زندگی و شخصیت بارز لوئیس فیروز، ایشان دریافته بودند که بانو فیروز از دید سومی برخوردار بوده و بدون شک دلیل واضحی بر نوع ارتباط صادقانه و عشقی است که ایشان از مردم میگرفتند. جناب مایکل در مورد اسبچه خزر و اینکه بانو فیروز این زیبایی ذاتی را درک کرده بود جائیکه تعداد کمی از مردم قادر به دریافت و کشف این زیبایی میباشند، صحبت کرد.
ربکامان و روزماری مقدمه را خواندند و ما همگی بهترین و عادلانه ترین سرود روحانی را اجرا کردیم. تک آوازه خوان به زیبایی میخواند((من نگاهم را بروی تپه ها رها خواهم کرد))((چه کسی با شجاعت خواهد نگریست؟)) که هر دو قطعه اتنخابهای مخصوصی بودند از جریان پیل گریم.
این مراسم جذابترین و مناسبترین احترام و ستایش از بانو لوئیزفیروز بعنوان شخصیتی صادق و دوستی برای همه ما کسانیکه راهش را ادامه خواهیم داد بود. بانو فیروز در طول تحقیقات و بررسی هایشان در مورد اسبچه خزر، یک نوع خونی از نژاد آنرا که بنظر میرسید در حال انقراض است را نگاه داشت و جامعه اسب را برای ارزیابی مجدد اصل نژادی خون گرم و تحت فشار راهنمایی کرد.
روزماری هریس برای تمام فعالیت هایی که بانو فیروز انجام دادند تشکر و قدردانی کرد و اینکه مراسم باشکوهی برای خداحافظی با این بانوی ارجمند برگزار گردید.
لیز وبستر
 

hooshmand

Member
پنجم خرداد ماه ۱۳۹۱ چهارمین سال گشت غروب بانو ی اسب ایران زنده یاد سرکار خانم لوییز لیلن فیروز بر عاشقان اسب تسلیت باد

ghare tepe sheykh 1391.02.26 046.jpg
 

hooshmand

Member
سعادتی بود تا عصر مورخ ۲۶ادیبهشت۱۳۹۱در روستای قره تپه شیخ شهرستان کلاله در مزرعه ان عزیز سفرکرده بر سر مزارش حضور یافته و نثار روح بلندش فاتحه ای بخوانم .
حضورم تقارن یافت با ورود تنها پسر ان زنده یاد ؛ جناب اقای کارن فیروزوفرزندانش سمیرا و کامران.
و چه زیبا کامران کوچولو مزار مادر بزرگ را از خاک و غبار زدود وابی بر ان جاری نموده وسپس سنگ مزار را با گلهای سفید روییده در مزرعه بیاراست ودر لحظه لحظه های این رویداد فقط زلال عشق جاری .......
یقین دارم که روح لوییز انجا حضور داشت.....چون لطافت فضا حاکی از ترنم عبور بانوی اسب ایران بود.
عکسهایی که اینجانب گرفتم بازتاب گوشه ای از ااحساسات زلا ل و پاک کامران کوچولو است نسبت به مادر بزرگ در فضای زیبای مزرعه و و در کنار مزار ..........

همیشه یادش گرامی وهمیشه راهش مستدام باد
 

koulak

Member
یاد و خاطره استاد بزرگوارم ، بانوی اسب ایران، زنده یاد سرکارخانم لوئیز لیلین فیروز گرامی و راهش پر رهرو باد.
 

hooshmand

Member
اخرین عکس زنده یاد سرکا خانم لوییز فیروز با سیلمی ترکمن عطا قره تپه.
گنبد .....چاروا یلقی بهار سال
۱۳۸۶

Copy of 154-khanom firoz -atagharetepe1386.jpg
 
بالا