علت وجودی انجمن چیست؟

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
بنظر اعضا علت وجودی این سایت و زحماتی که براش کشیده میشه بیرون یا روی وب چیست؟
 
من فکرمیکنم تو هرکاری هدف گذاری خیلی خوبه.
چیزی که من کمتر دیدم.
تمام هزینه هایی که می گی ویکبارهم درگذشته باهم صحبت کردیم اعم از هزینه های برقراری سایت وهزینه ها ووقتیکه تمامی اعضا میذارن انجام میشه وهرکدوم به اندازه خودشون برداشت میکنن.
ولی
هدف ملموسی که به سمتش حرکت کنیم کمتر بیان میشه واگرهم بشه اکثرا" انفرادی است.

به نظر من جایگاه این سایت فراتر از تبلیغات است.
کار انفرادی رو همه مون داریم به تنهایی یابا گروه های دو یاچندنفره انجام میدیم.

انرژی این سایت رو آزادکن.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
چطور آزاد کنم؟
راهنمایی کن.
مثلا مرکز سیلمی یک نمود از فعالیتهاست. یا اون مبحثی که از قبل داشتیم برای تولید کره. یا ... که کم کم دارن به نتیجه میرسند
 
سوالتون خیلی کلی هستش.
هر فردی طبق معیارهاو سلایق خودش عضو شده و هدف خودش رو دنبال میکنه.
اما این وسط،شما بعنوان ایجاد کننده این فضا،اگر همچین سوالی رو مطرح میکنید،باید برنامه ای کوتاه یا بلند مدت(بسته به هدف خودتون) برای انجمن ریخته باشید.و در غیر اینصورت،طرح بدید،چهارچوب بذارید و یک رویه کلی به همه بدید تا همه به اون سمت حرکت کنند.

علت وجودی انجمن که برمیگرده به شما.و اما علت عضویت اعضا رو باید پرسید.


من شخصا دلایل عدیده ای دارم برای عضویتم.اسب(بعنوان موجودی که نظیرش رو کم دیدم) و بدنبال آن سواری و ... اما خیلی ها بخاطر منفعت و تجارت و ...

اما اگر احساس میکنید از انجمن بهره کافی و دلخواه و آنچه مدنظرتون بوده نمیبرید، طرحهای احتمالی( هر گونه پروژه ای با موضوع اسب) اعضا رو به بحث و مناظره و در صورت تایید به اجرا بذارید.که البته همکاری خارج از وب رو بطور قطع میطلبد( در زمینه اجرایی).

از هر کس طبق مهارتی که در زمینه های مختلف مرتبط با اسب دارد مدد بگیرید.و روی هر کس به اندازه توانایی های فردیش حساب کنید،نه فراتر از آنچه هست!
 

kamyab

Member
بنظر مياد هدف تشكيل يه چيزي شبيه NGO براي حفظ نسل و اصلاح نژاد اسب ايراني بوده ولي گسترش اين انجمن و ورود افراد مختلف با اهداف متفاوت باعث پراكندگي شده و به قول oliveira هر كسي برداشت خودشو داره
امير حسين خان ايجاد انسجام و تعيين خط مشي وظيفه مدير يك مجموعه هست
ارادتمند همه دوستان
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
هدف من مشخصه و دارم جلو میرم.
سوال رو پرسیدم تا دوستان نظرشون رو بگویند و به یک نتیجه برسیم
 

فربود

Active member
امیر جان : علت وجود انجمن رو خودت باید بدونی ( که میدونم میدونی ) چون شما اون رو طراحی کردین .
ولی خوب اگه نظر دوستان رو بخوای بدونی هر یک از نفرات با توجه به طرز تفکر خودشون میتونن یه اعمال نظری کنند .
به نظر من همونطور که قبلا هم بهت گفتم جایی هست برای تبادل نظر بین یه سری افراد که در مورد یه چیزی که دید مشترک دارند (که همان اسب است ) . و مهمتر از آن آشنایی با دوستان بیشتر از طریق این انجمن (که من به شخصه طی این سه سالی که تو انجمن عضو هستم تونستم با دوستان خوبی آشنا بشم :smilingsmiley:) .
و آخرین مطلبی که باید بگم این هست که از وقایع صنعت اسب در ایران و جهان با خبر میشیم .

حالا خودت بگو که چرا انجمن رو راه انداختی ؟
 

fatima

Member
اگر هدف داریم لازم نیست در مورد چرایی و فلسفه هدف نظرسنجی کنیم. و اگر قراره کاری رو انجام بدیم اما بعدش وسط راه این سوال به ذهنمون بیاد که هدفمون چیه اون موقع ....... به نظر من بهتره سوالتون رو اصلاح کنید یا به شیوه ی بهتری مطرح کنید.
 

sohrab

Active member
حدس میزنم اعتراض بعضی دوستان (که در مواردی با تحدید به ترک انجمن! همراه بود) به تغییرات ایجاد شده در انجمن که روابط دوستانه و شخصی کاربران را مختل کرده بود , یکی از عوامل ایجاد این نظر سنجی توسط امیرحسین بوده (؟)

این که احساس کنید به نسبت وقت و هزینه ای که گذاشتید به نتیجه نرسیده اید و فقط محیطی ایجاد کرده اید برای روابط دوستانه و شخصی و خرید و فروش و معاملات دیگران...
 
من فکرمیکنم توکمترین سطحی که ازاین سایت میشه انتظارداشت اگرهنوز دچار ژورنالیسم نشده باشه اینه که بتونه کف های شناوردور وبر این رشته رو کنار بزنه وواقعیت رو همونطور که هست به مخاطب هانشون بده.
مخاطب هایی که مثل تمام مایه روزی تازه کاربودن ویاتازه تصمیم به وارد شدن به بازار مکاره اسب ایران رودارن.
به خاطرمیارم اولین بارکه میخواستم به یه تعدادازدوستان به باشگاه سوارکاری واردبشم نگران این بودم که آیا اجازه ورود بهم میدن؟ درست نمیدونم چرا یه همچین فکری به ما دست داد.؟ آیا هیچ اطلاعاتی ازاین ورزش وجودنداشت؟
اون هم برای من که قبل ازاون تو بالاترین سطح حرفه ای وورزشی(بسکتبال) درجامعه فعالیت کرده بودم ولی هیچ اطلاعاتی ازوجودفعالیت های ورزشی این رشته نداشتم.
به یادمیارم اولین بار که وارد باشگاه سواری شدم با گروههای متفرق ودسته بندی شده ی بیکاری مواجه شدم که شبیه اون روفقط درسرکوچه ها وزیر تیر های چراغ برق دیده بودم ازاین گروههای متعدد که درباشگاه ثابت بودن شایدروزانه سواری یک اسب رو هم نمیتونستی ببینی وهرتازه واردی طعمه ای بودبرای قلاب های آویخته برای شکار,چیزی که همین الان در خیلی جاهای ایران با همین وضعیت توصیفی می تونی ببینی وجاهایی دیگر با ظاهری متمدانه تر به همین شغل شریف مشغولن.
درهرحال ,دوست ندارم زیاد به گذشته هابرگردم وضرر های مالی واتلاف وقتی که نصیب بردم به خاطر اطلاعاتی که ارزان بدست نیامد وهنوز هم ته نشین مفیدی از انهابه خاطرندارم.

فکرمیکنم اولین بار که به معرفی یک دوست به سایت اومدم مستقیم به ارسالهای مربوط به شهرخودم رفتم.
صفحه ای پراز هیاهووجنجال وعلا قه مندانی که دست نیافتن به انتظارات خود را از دیگری طلب می کردن.
بعداز یه مدت هیاهو فروکش کرد به برداشت من فعالیتی بود که اونها رو مشغول میکرد ماهانه یه رویدادی بود که اونها رو سرگرم میکرد وبرای شرکت دراون برحسب علاقه شون فعالیت میکردن تو زمینه های مختلف مسابقات (استقامت,پرش,درساژ,کلاس هاس آموزشی,مربیگری و......)هرکس برحسب علا قه ش تو رشته خودش شرکت میکردوقبل ازاینکه به خودش بیادبرنامه جدیدی رو ,جلوی رو داشت وبد یا خوب خودشون روبه دست سکاندار سپرده اندحال اون آنها را به کجا راهنمایی کنه به همت خودش بستگی داره ولی مهم اینه که حرکت میکنن.
شاید باورنکنی توآخرین کلاس آموزشی درساژ که جمعه این هفته اینجاباحضور آقای نجفی برگزار شدنزدیک به 40 نفر شرکت داشتن چیزی که غیر ممکنه تو جای دیگه سراغ بگیری علا قه مندانی که من حتی نصفشون رو نمیشناختم کسایی که از شهر های دوروبر اومده بودن.
قصه من داره طولانی میشه ولی اون چیزی که این ورزش رو رونق وگسترش میده فعالیت وکار است نه تبلیغات.
نه حتی اسپانسر و...
وچیزی که من احساس می کنم این سایت دچار شده وروز به روز بیشتر توش فرو میره همون حبابهاییه که گروههایی رو ایجادمیکنه وروزبه روز اون رو ازفعالیت وکار با اسب دور میکنه وبه سمت فانتزی کردن (سعی کردم کلمه با کلاسی رو انتخاب کنم )این ورزش می بره.

راست بنشین ,راست بگو وراست تیر بیانداز.
 

sima

New member
نمیدونم علت اصلی وجود این سایت چیه!
ولی واسه ی من خیلی مفید بود و جایی بود برای تبادل نظر( من دوستدار اسب و سوارکاری هستم و صحبت کردن در این باره برای من که لذت بخش بود) و تو انجمن خدا رو شکر با دوستانی آشنا شدم که خیلی در این زمینه من رو راهنمایی کردن ولی اگر منظور دیگری از این سوال دارین یا بهتره بپرسم که اگر این انجمن هدف دیگری را دنبال میکنه خوشحال میشم من رو هم مطلع کنید.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
آیا زمانی بوده که بنظر شما سایت به سطوح بالاتری از کارایی رسیده باشه؟

البته این موضوعی که شما میگی ازفعالیت وکار با اسب دور میکنه وبه سمت فانتزی کردن پیش رفته بنظر من علتش ایسنت که بیشتر مضووعات روی تولید رفته. وگرنه از اول سمت ورزش بود برعکس میشد.
و موضوعی که قبلتر گفتید "اجازه ورود " فکر نمیکنید که با دادن اطلاعات و هزینه ها و دردسرها کمتر شده باشه؟
 
آیا زمانی بوده که بنظر شما سایت به سطوح بالاتری از کارایی رسیده باشه؟

آره بوده زمانهایی که همه دوست داشتن توموضوعی شرکت کنن ونظر بدن ومشارکت کنن.
این روشها مثل همین تاپیک که من اسمش رو طوفان ذهنی(brain storm )می ذارم یکی از روش های تخلیه وبه مشارکت گرفتنه البته به شرطی که بتونی هدایتش کنی وبدونی چیکارمیکنی.
ولی هنوز تجربه فعالیت گسترده بیرونی رو تجربه نکردی تاتفاوتش رو بهتر ببینی.
البته این موضوعی که شما میگی ازفعالیت وکار با اسب دور میکنه وبه سمت فانتزی کردن پیش رفته بنظر من علتش ایسنت که بیشتر مضووعات روی تولید رفته. وگرنه از اول سمت ورزش بود برعکس میشد.
نه اشتباه تعریفش نکن اتفاقا" بخش بسیارضروریه ولی اگه اسب روموجودی باربی وسر باکس معرفی کنه وجوهر اسب رو زیبایی ببینه در نهایت به دلالی منتهی میشه واز درون می پوسونه.مثل همونی که در شهرهایی سراغ داری.
و موضوعی که قبلتر گفتید "اجازه ورود " فکر نمیکنید که با دادن اطلاعات و هزینه ها و دردسرها کمتر شده باشه؟
چرا این ها تاحدودی شده ولی به این سئوال من جواب بده چه سطحی(طبقه) از ایران از اینترنت استفاده میکنن.آیا هیچ کدوم ازاینها مایلندنعل بندبشن. آیااین سایتت به غیرازعلا قه مندتونسته تویه سطح بالاتر(در باشگاهها) هم نفوذکنه.آیا برای اونها هم خوراکی تهیه دیدی؟
 
سايت انجمن اسب يه وبسايت خاص با اهداف خاص به نظر مي‌آد كه اون اهداف واقعي هيچوقت بي‌پرده بيان نمي‌شه.
من كه از نقطه صفر شروع كردم و مبتدي‌ام هيچ كار خاصي واسه انجام دادن تو سايت ندارم.نه هيچ (با اغراق) موضوعي منو جذب مي‌كنه نه جواب سوالامو درست و حسابي مي‌گيرم.بحث ها بيشتر يه چيزاييه كه به نظر مربيان و اطرافيان من خيلي بي‌ارزشه و بحث هايي كه تو جمع ما مطرح مي‌شه براي سايت بي اهميته.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
به نظر مربيان و اطرافيان من خيلي بي‌ارزشه و بحث هايي كه تو جمع ما مطرح مي‌شه براي سايت بي اهميته.
چون اکثر مربیها ترجیح میدن جمع کوچکشون برقرار بمونه و به بیرون درز نکنه و شاگردانشونو داشته باشن. و بیزینیس خودشون رو.
وقتی شاگرد دوسنت که چیزی که بهش آموزش داده میشه غلطه یا قیمت اسبی که بعش فروخته میشه پرته. دیگه شاگرد خوبی نیست !
 
سايت انجمن اسب يه وبسايت خاص با اهداف خاص به نظر مي‌آد كه اون اهداف واقعي هيچوقت بي‌پرده بيان نمي‌شه.
من كه از نقطه صفر شروع كردم و مبتدي‌ام هيچ كار خاصي واسه انجام دادن تو سايت ندارم.نه هيچ (با اغراق) موضوعي منو جذب مي‌كنه نه جواب سوالامو درست و حسابي مي‌گيرم.بحث ها بيشتر يه چيزاييه كه به نظر مربيان و اطرافيان من خيلي بي‌ارزشه و بحث هايي كه تو جمع ما مطرح مي‌شه براي سايت بي اهميته.

انتقاد خوبه رضا جان اما بی‌ انصافی گناه!
 
هدف سایت هرچه باشه امید است که موفق باشه چون خیلی ها زحمت فراوان میکشند مخصوصا آقای قاسمی و.......
ما که خیلی استفاده میبریم و لذت وهر کمکی که از دستمان براید بی دریغ ارزانی میدهیم.
تا 2 .3 سال پیش اگه سایتو برای کسی معرفی میکرد اضحار بی اطلاعی میکرد.ولی اکنون کسی رانمیشناسم که
انجمن اسب ایران را نشناسد..
 

mahsa

Member
هدف شما که مطمئنن مشخصه با توجه به هزینه ی که شده انتظار دیگه ی نمیشه داشت
ولی هدف هر کاربر متفاوته مثلا" خود من علاقه زیادی به سوارکاری و اسب اصیل دارم ولی در کنار هم اینجا یک انجمن که حسن بزرگش اینه که هر فردی میتونه تجربیاتش در اختیار بذاره من مشکلاتی زیادی تو سواری داشتم که با کمک دوستان حل شدن
خیلی از نظرات دوستان هر چند کوچک کمک زیادی به پیشرفت من تو این رشته کرد
چند روز پیش با توجه به مرکز سیلمی انجمن من احساس کردم که بهتره فقط افرادی که تو کار کشش هستن به انجمن مراجعه کنن با توجه به هزینه ی که شده و در صورت نتیجه گرفتن میشد انتظار این داشت که موضوعات دیگه حذف بشن ولی با توجه به حضور دوستان در تاپیکهای مربوط به خودشون این احساس تا حدودی از بین رفت

در مورد این که این انجمن از نظر مربیها بیخود تلقی میشه کاملا" اشتباه افرادی میشناسم که تو انجمن حضور دارن ولی هیچ وقت نظری نمیدن خوب وقتی این افراد تو کلاسهای خودشون اطلاعات دقیق و صحیح در اختیار شاگرد قرار نمیدن نباید انتظار داشته باشیم که اینجا در مورد تجربیاتشون صحبتی کنن
حالا بر میگرده به خود جناب قاسمی که واقعا" هدف از ایجاد انجمن فقط و فقط احداث مرکز سیلمی بوده یا خیر
 
انتقاد خوبه رضا جان اما بی‌ انصافی گناه!

دقيقا/بي انصافي خيلي كار بديه و من قصد چنين كاري رو ندارم/شخص من كه نه هنوز اسبي از اونا خريدم نه حتي مربي من پولي دريافت ميكنه.../انجمن اسب واقعا معروف ترين سايت اسبي ايرانه/ اما من توي كلوپ سواركاري فدراسيون آمريكا عضو شدم. اول كه خوش آمد و بعد پشت هم e-mail كه عكس از اسبم خواست و پرسيده شد كه تو كدوم رشتم و مطالب مختلف و... و اين e-mail ها هنوز ادامه داره./
من صحبتم فقط اينه كه بيشتر بحث ها و پاسخ ها در رابطه با توليد و اسب ايراني و اينهاست كه ممكنه زياد واسه من نوعي كه تازه واردم جالب نباشه/