تقویت ساق پا

علی واحدی

Active member
امان از این در آمدن پا از رکاب:confused:
بنده سعی کردم تا حدودی تمریناتی که دوستان لطف کردند و ذکر فرمودند رو انجام بدم اما نمیتونم عضلاتم رو منقبض نکنم.کار خیلی سختی هستش.بدون رکاب که میرم خیلی عالیه و چون رکابی در کار نیست حواسم خیلی جمع هستش اما وقتی رکاب داشته باشم نمیتونم خودم رو ریلکس روی اسب تصور کنم و پاهام به سمت عقب کشیده میشه نا خود اگاه، که اینکار هم ظاهر زیبایی نداره و هم باعث به هم خوردن تعادلم میشه...

وقتی میخوام ساق رو به بدن اسب بچسبونم ،وزنم رو نمیتونم کامل بدم درون زین.وقتی هم که وزنم کامل میره داخل زین،بین ساق پام و بدن اسب فاصله میفته و پاهام از رکاب میاد بیرون:confused:

سعی کن هرچه میتونی جلوی زین سواری کنی و پاشنه های پاتو پایین نگه داشته و پنجه هاتو بالاتر بگیری. اصل شانه باسن و پاشنه پا رو هم فراموش نکن و نرمشهای رو اسب رو حتما بدون رکاب و روی هر دو دست انجام بده. من چند تاییش رو در زیر برات مینویسم.
گردش بازو از جلو به دایره
گردش کمر
نوازش گپل داخل
نوازش کپل خارج
نوازش شانه داخل
نوازش شانه خارج
نوازش تهیگاه
بالا آوردن رانها و دادن نشست بجلو
بالاآوردن رانها و دادن نشست بجلو و زدن پای دوچرخه هماهنگ با یورتمه اسب
گردش رانها
گردش قوزک پا
و در کدام از نرمشها را 10 مرتبه و بین هر نرمش تا نرمش بعد 4 ثانیه فاصله. ایشالله حتما نتیجه میگیری.
 
خیلی خیلی ممنونم آقای واحدی.
راستش وقتی میخوام پنجه رو بدم پایین نشستم داخل زین کمی به هم میخوره و باعث میشه وزنم به طور کامل در زین نباشه و از زین کنده میشم.انگار همزمان نمیتونم ساق و باسنم رو در تماس با اسب نگه دارم و با پایین دادن پاشنه،درست مثل یک ساختمان چند طبقه که خراب میشه تعادلم به هم میریزه

البته بعضی از این تمرینات رو انجام داده بودم،ولی انشاالله دفعه بعد که برم سواری همه تمریناتی که لطف فرمودید و نوشتید رو انجام میدم و امیدوارم نتیجه دلخواهم رو بگیرم.
باز هم بسیار متشکرم از لطف همیشگی شما.
مستدام باشید
 
بالا