بختیار(سمند*باران)

امید زمانی

Active member
1.جناب هوشمند خود شما 3 سال پیش به من زنگ نزدید که اسبها را می خواهم بفروشم و فقط مادیان را نگه دارم؟مشتری بفرستید برای اسبهایم؟عطا رو هم گفتید صحبتش را کردم که بعدا فروختید ..حتی قرار شد عکسهای اسبهایتان را هم پسرتان ایمیل کند اگر خاطرتان باشد. و البته این از نظر شما خطا هستش که یک مجموعه سیلمیش را بفروشد و از نظر ما نه .
2.از طرف بنده در این بحث صحبتی در مورد فنوتایپ مطلوب اسب ترکمن باقی نمی مونه وقتی شما عطا را به عنوان یک سیلمی درست معرفی میکنید.به هر حال دید فراد متفاوت است و شاید یک مقدار هم سلیقه!
3.البته بنده هم امیدوارم که این اتفاق بیفتد و مطمئنم هیچ کس با لوییز فیروز دشمنی ندارد و زحمات ایشون بر کسی قابل چشم پوشی نیست.
4.البته که ما تبلیغ میکنیم . معرفی میکنیم و افراد جدید با سرمایه های جدید وارد اسب ترکمن می کنیم که این خود موجب پیشرفت اسب ترکمن خواهد بود و کسی نمی تواند منکر آن باشد . شما در این 14 سال چند نفر را وارد دنیای اسب ترکمن کردید؟چند مرکز تولید و پرورش توانستید ایجاد کنید؟چند اسب را برای تولید کنندگان با ارتباطاتی که داشتید توانستید بفروشید که به تولید دلگرم شوند ؟
5.خیلی خوشحال هستم که مارشال را نام بردید که بنده مارشال را در یکی از باشگاه های خصوصی اصفهان با ارتباطی که با یکی از دوستان ترکمن دوست داشتم یافتم و او را به ترکمن صحرا آوردم و فکر میکنم حدود 60 کره ازش در منطقه به یادگار بمونه و شاید اگر این اتفاق نمی افتاد و مارشال را نمی خریدم و نمی آوردم به منطقه چند سال بعد مجبور بودیم عکس مارشال را ببینیم و افسوس بخوریم که ای کاش از مارشال کره باقی می موند .و البته بعد از این که همیت و علاقه جناب فاخر را به اسب ترکمن دیدیم مارشال که نزد ما امانت بود را به ایشان واگذار کردیم و به لطف خدا در سالیان آینده تولیدات بسیار خوبی را در منطقه قزوین و تهران و...از مارشال خواهیم دید .برای ما فرقی نمیکند ما اکنون هم مادیان هایی که به نظرمان با مارشال کره های بهتری خواهند داد را نزد ایشان میفرستیم .
6.زحمات ناچیز را زمان قضاوت خواهد کرد مطمئنا یافتن و احیا سیلمی های کم نظیری همچون مارشال ، جرگلان و سر به سر ناچیز تر از نگهداری از اسبی مثل عطا نخواهد بود و این را آیندگان خواهند دید و به قضاوت خواهند نشست.در مورد اسب های بنده هم باید بگم که هم اکنون من حتی آن یک اسب دوخون هم ندارم و برادر اینجانب لطف کرده که اسبی را به نام من معرفی کرده .
7.البته که ما خوشحالیم که مجموعه های پرورش اسب ترکمن در سراسر ایران هر روز بزرگتر از قبل باشند در مورد رونق اقتصادی هم ما خوشحالیم که رونق ایجاد شده حال شما بگویید که ما موثر نبودیم این چیزی را عوض نمی کند. مطمئنا اگر تولیدات ما که نهایت سنشون به 5سال میرسه و هنوز زمان آن نرسیده که خود را در میادین پرش نشان بدهند و ما با ماهیت این کورس ترکمن هم که کلا مشکل داریم و اسب هایمان را نمی دوانیم ولی شما میتونی به این عدد فکر کنی که مثلا اگر ما در سال 91 می خواستیم اسبهایمان را در کورس بدوانیم حدود 20 کره 2 ساله داشتیم و به تنهایی 2 گروه را خودشان پر می کردند ولی وقتی کاری از بیس مشکل دارد تلاش...هر چند اگر از دوستان ترکمن بپرسید تلاش و تاثیر ما برای گرفتن کورس ترکمن را به شما خواهند گفت هم در جلسات معاونت فنی و هم در طومار امضا شده .در مورد زیر ساخت و ایجاد و توسعه مجموعه ها هم که گفتید برای ما 3 مجموعه ای که در قزوین ،گلپایگان و شهرکرد توسط دوستان ما ایجاد شد گواه توسعه و فراگیر شدن اسب ترکمن توسط ماست و همین برای ما کافی است حال خیلی خوشحال میشم که شرح فعالیت شخص شما در حیطه اسب ترکمن و گسترش و زیر ساخت و بقیه چیزهایی که ازش دم زدید را بشنوم.
8.بنده سیلمی های ترکمن زیادی را دوست دارم که مالکشان مجموعه سمند صحرا نیست ولی در مورد اون بحث صنم و نتاجش در همان تاپیک مذکور جواب خواهم داد .در مورد خانم فیروز هم شما می توانید از سینا ظهیر بپرسید چون از نظر بنده ایشون بسیار محترم هستند و دلسوز و عاشق اسب ترکمن و میتوانید این موضوع را پیگیری کنید که خانم در مورد دلدل در این اواخر به شما چه گفت؟در مورد استقبال مردم در ترکمن صحرا هم مردم از شخص خاصی استقبال نمی کنند مردم از سیلمی های استقبال میکنند که سال های گذشته و امسال تعداد کشش های مجموعه ما از سیلمی هایمان گواه استقبال بی نظیر تولید کنندگان از سیلمی های خوب و با ارزش است .
در آخر برای چندمین بار باید به عرض برسانم که ما هیچوقت خدای ناکرده قصد تخریب لوییز فیروز را نداریم زحمات ایشان در مورد اسب ترکمن به قدری زیاد و با ارزش هستند که بر هیچ کسی قابل چشم پوشی نیست . نمی دانم چرا علاقه دارید که ما را مقابل لوییز فیروز قرار دهید و این گونه وانمود کنید که ما قصد تخریب لوییز را داریم . این کار در شان شما که ادعای عشق به اسب ترکمن را دارید نیست.
در آخر باید بگم که حرکتی که ما آغاز کردیم و به سرعت به سراسر ایران گسترده شد به لطف خدا بوده و علاقه اش به اسب ترکمن این موجود زیبا .این چند سال به لطف خدا در برابر کار شکنی ها و تهمت ها شکست نخوردیم و عقب ننشستیم و تا جایی که او نگهدارنده باشد بیمی از دشمنان و دسیسه جویان نیست .
من الله توفیق.
 
نکته ای که فراموش کردم:
جناب هوشمند اینجانب
یک تنه!
یک تنه!
یک تنه!
مبارزه برای احقاق حق اسبان ترکمن در میدان کورس را پیش بردم و تاوان آنرا هم در رودر رو شدن با مافیای خراسانی دادم!
یک تنه!!! نه شما بودید نه دیگرانی که بعد آنرا پای خود نوشتند!!!
جالب است اینجانب وقتی باگروهی از دوستان به فرمانداری گنبد رفته بودیم تا از حمایت آنها برای کورس اسب ترکمن بهره بگیریم چندتا از دوستان حتی ماشینشان را آنطرف خیابان پارک کردند کسی نبیندشان!! زمانی که از منزل آخوند پرویز تصمیم گرفتیم با فرماندار صحبت کنیم حدود 40 نفر بودیم ،در فرمانداری فقط من و دکتر خلخالی و آخوندپرویز و حاج چپرلی!!بقیه؟؟!
در مقاطعی همراهی دوستان در منطقه بود ولی پیگیریهای مجلس و نامه و طوماری که من جمع آوری کردم و به کمک معاون فرماندار پیگیری کردیم به نتیجه رسید .
از دوستانتان درگیری من با گردانندگان کورس در حضور نمایندگان مجلس و تابش که به آنجا کشیده بودیمش را بپرسید و بعد از اون ما را خارج از گود بخوانید.
 
بالا