ایجاد تعاونی اسب

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
برای پیگیری بحث اسب انجمن قرار شد بصورت یک شرکت تعاونی فعالیت داشته باشیم تا سرمایه های آورده دوستان بصورت سهم ارایه شود و دوستانی که مایل هستند در این طرح حتی در مبالغ کم نیز شرکت نمایند.
هدف اول تولید و فروش با الویت
عرب
کرد
ترکمن
کاسپین
دره شوری
که چون عرب سودآوردتر است با آن شروع http://horse.ir/forum/index.php/topic,3746.0.html و از محل آن برای بقیه نژادها و مبحث http://horse.ir/forum/index.php/topic,3698.0.html هزینه شود.

برای ثبت تعاونی به کجا باید مراجعه کرد؟

از هادی کرباسی میخواهیم درباره تعاونی خودشان و بندهای اساسنامه مهم که شاید بعدا مشکل ساز باشد نظر بدهد
 

OJANG

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

در غالب یه شرکت سهامی هم میشه حالا چه عام باشه چه خاص
مراحل ثبت شرکت ها را میدونم ولی تعاونی بدلیل اشتغال زایی بعدا بیشتر از شرکت خصوصی به درد می خوره مخصوصا اگه 70 در صد اعضای اصلی خانوم با شند طرح اشتغال زایی زنان شاملش میشه
حد اقل 7 نفر اعضا میخواد ولی شرکت های خصوصی 3 نفر
تصمیم قطعی بشه که کدوم از اینا من تحقیقات کامل انجام میدم.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پاسخ : ایجاد تعاونی

طرح اشتغالزایی زنان چه مزایایی دارد؟
روی تعاونی تحقیق کنید بهتره بنظرم
 

OJANG

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

اکه یه زمانی بخواین وام بگیرین هم سریع تر هم با بهره خیلی کمتر و هم با باز پرداخت طولانی تر اعطا میشه
 

kahar

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

از همین الان من در تمام مراحل هستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتم ;)
 

kahar

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

این اقدام شما در طرحهای بنگاه زود بازده اقتصادی قرار می گیره که در فرمانداریها مطرح می شه .
 
پاسخ : ایجاد تعاونی

♘ امیرحسین ♞ گفت:
برای پیگیری بحث اسب انجمن قرار شد بصورت یک شرکت تعاونی فعالیت داشته باشیم تا سرمایه های آورده دوستان بصورت سهم ارایه شود و دوستانی که مایل هستند در این طرح حتی در مبالغ کم نیز شرکت نمایند.

برای ثبت تعاونی به کجا باید مراجعه کرد؟

از هادی کرباسی میخواهیم درباره تعاونی خودشان و بندهای اساسنامه مهم که شاید بعدا مشکل ساز باشد نظر بدهد

هر کدام از شرکت ها محاسني دارند.
اگر بحث مالي بيشتر مطرح هست و تقسيم سود قطعا" ثبت شرکت سهامی خاص (البته با مسوليت محدود براي شروع بهتره) لازم است چون اعضا بر اساس سهم آورده حق تصميم گيري دارندو بر همين اساس سود مي برند.
در شرکت تعاونی تعداد سهام تاثيري در تصميم گيري نداره و همه به يک اندازه در تصميم گيري ها تاثير گذارند که خوب اين جداي از محاسني که داره براي ايراني ها يک عيب هم هست و گذشت بيشتري نياز داره.
ضمن اينکه در تعاونی ها معمولا سهام ها را برابر مي گيرند. البته خوب از لحاظ مالياتي و ... تعاوني خيلي راحت تر از سهامی است.
براي ثبت تعاونی يک درخواست به اداره کل تعاون استان و همچنين درخواست تعيين نام شرکت به اداره ثبت شرکت ها جزو مراحل شروع هست.
براي تعاونی علاوه بر طي مراحل عادی ثبت شرکت ها در اداره مربوط بايد کلي مراحل در اداره تعاون هم طي بشه و در بخش کاغذبازي را دنبال کرد!!
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پاسخ : ایجاد تعاونی

در ملاقاتی که جمعه شب به اتفاق 3 عضو انجمن داشتیم (جای همه خالی) برای صحبت و تصمیم گیری در زمینه تعاونی موادی معلوم شد:
فعالیتهای تعاونی:
1-تولید ,خرید و فروش کلیه نژادهای اسب و واردات و صادرات اسب
2-فعالیت برای حفظ نژادهای اصیل ایرانی
2-تولید و فروش لوازم سورکاری و رسانه های مرتبط
3-برزگزاری کلاسهای سوارکاری و علوم مرتبط درمقاطع مختلف و کلاسهای توجیهی
4-تهیه و تولید علوفه
5-ایجاد و احداث و مشاوره در زمینه مراکز نگهداری و مسابقات اسب
6-تولید خوراک اسب برای استفاده های خاص
7-برگزاری تورهای اسبی
8-برگزاری مسابقات زیبایی, پرش و استقامت

نظرات شما در زمینه بندها چیست؟
 

امید زمانی

Active member
پاسخ : ایجاد تعاونی

این همه فعالیت ؟ هرکاری در زمینه پرورش اسب هست دیگه ؟
به نظر من الان برای شروع کارهای آسان تر و در دسترس تر را پیگیری کنیم!
بندهای 7 و 8 خوبند چون در عین سهولت نسبت به بقیه بندها امکان آشنایی با افراد جدید و معرفی تعاونی به جامعه اسبداران کشوره و زمینه ای میشه برای انجام بندهای دیگه !
 
M

mrezap

Guest
پاسخ : ایجاد تعاونی

به نظر من خوبه .
بهتره پله پله بالا بریم
 

OJANG

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

این بند ها برای ثبت تعاونیه و باید باشه که در آینده برای هر فعالیتی در اساس نامه تعریفی باشه ولی شروع کار پله پله با استفاده از امکانات در حال حاضر موجود انجام میشه.
حالا هر کسی که هر کاری برای عشق و بی دریغ از دستش بر میاد برای اینکه این تعاونی زودتر پا بگیره : یا علی
 

yasekabood

New member
پاسخ : ایجاد تعاونی

نمونه فعالیت یک تعاونی تولیدی اسب

برای اطلاع ، کسب تجربه و استفاده دوست عزیزم امیر حسین و دوستان دیگر که در این زمینه علاقمند به پیگیری و عملیاتی شدن این پروژه هستند



. در سال 1376 بعد از برگزاري اولين جشنواره ترويجي اسب اصيل ترکمن در بجنورد به همت معاونت هاي دام و ترويج جهادکشاورزي بجنورد در خراسان بزرگ هسته هاي اوليه تشکيل تعاونيهاي فراگير و تعاونيهاي فعال توليد و پرورش اسب ترکمن ايران شکل گرفت تا اينکه در سال 1377 شرکت تعاوني THBC ( شرکت تعاوني توليد و پرورش اسب اصيل ترکمن ) و شرکت تعاوني اسبداران منطقۀ راز و جرگلان تشکيل گرديد .
با ورود تعاوني THBC به صحنه اسب در خراسان شمالي روند فعاليتهاي ترويجي جهادکشاورزي ( سازندگي سابق ) تغييرات قابل ملاحظه اي اتفاق افتاد که به شرح ذيل ارائه مي گردد :
1 – تحقيقات شجره اي وسيع اسبهاي ترکمن موجود مناطق خراسان و گلستان
2 – آگاه سازي و آموزش اسبداران به روند خالص سازي اسبهاي ترکمن
3 – استفاده از سيلمي هاي مناسب و شناخته شده استاني
4 – استفاده از سيلمي هاي خالص آخال تکه فدراسيون سوارکاري
5 – برقراري روابط حسنه با استانهاي همجوار توليد کننده و پرورش دهندۀ اسبهاي اصيل ترکمن جهت مبادلۀ سيلمي هاي مناسب
6 – شرکت در کنفرانس هاي ساليانه انجمن بين المللي پرورش دهندگان آخال تکه در کشور ترکمنستان و عضويت در مجامع جهاني اين انجمن
7 – دفاع علمي و اصولي از موجوديت و موقعيت ژنتيکي اسب ترکمن ايران در کنفرانس ها و مجامع جهاني آخال تکه .
8 – تعامل مناسب با سازمانهاي جهاد کشاورزي خراسان و گلستان در خصوص اجراي سياستهاي اصولي حفاظت از ذخائر ژنتيکي اسب ترکمن خصوصاً مشارکت در برگزاري جشنواره ها و ثبت داغ و صدور شناسنامه و آموزش اهالي
9 – شرکت فعال در تدوين آئين نامه صادرات اسب بومي ايران که در معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزي و با شرکت بالاترين رده هاي علمي و تصميم گيرنده در امور دام کشور صورت گرفت .
10 – انجام فاز اول پروژه شناسائي اسبهاي ترکمن خراسان و گلستان به تعداد 215 رأس
11 – نمونه گيري از حداقل 20 رأس از مهمترين و متنوع ترين گله اسب کاسپين ( اسبچه خزر ايران )
12 – تعامل مناسب و قوي با متخصصين ژنتيک و استراتژي اصلاح نژاد دام و ژنتيک مولکولي در جهت شناسائي دقيق ژنتيکي اسب اصيل ترکمن و تأييد علمي صحت يافته هاي شجره اي آن
13 – و از همه مهمتر تعامل و همکاري تنگاتنگ شرکت THBC با فدراسيون سوارکاري جمهوري اسلامي ايران که موجب توسعۀ روابط بين بخشي پرورش دهندگان سراسر ايران با يکديگر گرديده است .
14 – در حال حاضر استان خراسان شمالي را از نظر تعامل و همکاريهاي گستردۀ بين بخشي استان نمونۀ کشوري مي توان بر شمرد زيرا با وجود تازه تأسيس بودن و دور بودن از بسياري از امکانات سوارکاري نسبت به ساير استانها و انجام چهار مرحلۀ پروژه شناسايي ؤنتيک اسب هاي ترکمن ايران در خراسان شمالي از موارد صدق ادعاي صدرالذکر است .
در اين پروژه مهم کشوري که در استان خراسان شمالي انجام شد حمايت و پشتيباني مؤثر استانداري محترم خراسان شمالي و اقدامات راهگشاي رياست محترم سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و مجموعۀ همکاران نقش مهمي در شکل گيري و تداوم اين پروژه مهم زيربنائي داشته است .
در فازهاي دوم و سوم و چهارم پروژه ژنوتايپينگ سازمان جهادکشاورزي خراسان شمالي به عنوان سازمان پيشکسوت و پيشگام کشوري کارفرماي پروژه بوده و تيم تبارنامه شرکت تعاوني توليد و پرورش اسب اصيل ترکمن ( THBC ) مجري و پيمانکار پروژه ( در هر چهار مرحله ) بوده است ، ناظرين اصلي اين پروژه عبارتند از کارشناسان محترم مرکز اصلاح نژاد دام کشور و ادارۀ کل پرورش و بهبود توليدات دامي وزارت جهادکشاورزي جمهوري اسلامي ايران ، کارشناسان محترم امور دام سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي و واحد هاي ذيربط .
متخصصين ژنتيک و ناظرين علمي پروژه عبارتند از جناب آقاي دکتر اردشير نجاتي جوارمي ( PhD ) و جناب آقاي دکتر قدرت اله رحيمي ميانجي ( PhD ) .
کليه مراحل نمونه گيري شامل اخذ نمونۀ خون و مو بر اساس اصول و معيارهاي استاندارد جهاني و خصوصاً British & American Horse Societieis بوده است .
و نمونه ها در هر چهار مرحله بعد از ارسال توسط پست DHL در بهترين آزمايشگاههاي ژنتيک تحت ليسانس ISAG ( International Society For Animal Gentic ) يعني انجمن بين المللي ژنتيک دام آزمايش شده اند .
آزمايشگاههاي فوق الذکر عبارتند از GERTAGEN و BIOPSYTEC کليه اسبها صدرالذکر بعد از اخذ نمونه هاي مو يا خون ميکروچيپ گذاري شده اند و داراي کد واحد جهاني هستند و تا اين مقطع در دو استان گلستان و خراسان شمالي حداقل 850 رأس شناسائي شده و ميکروچيپ دارند و در ادامه حداقل 1200 رأس در مجموع قابل پيش بيني است .
ميکروچيپ ها داراي مارک استاندارد ( USA ) ( Destron – Fearing ) مي باشد . تست والدين ( PARENTAGE TEST ) و درجه تعلق نژادي و درصدهاي هم خوني و هتروزيگوزيستي ، درجه خلوص و حتي قدمت و رابطه هاي خويشاوندي و اندازۀ مؤثر جمعيت به عنوان يک معيار صادرات اسب بومي ايران و نهايتاً تعيين موارد صادراتي اسب ايران از نتايج ارزنده و مهم اين آزمايشگاه ژنتيک مي باشد .
نکته مهم حائز اهميت در اين پروژه حمايت بي دريغ مجموعه معاونت محترم فني فدراسيون سوارکاري جمهوري اسلامي ايران بوده است که در هر چهار مرحله با اعزام کارشناس فني تبارنامه و واحد صدور شناسنامه و با در اختيار گذاردن داغ سرد ( درابتدا ) و ميکروچيپهاي استاندارد در فازهاي دو و سه و چهار در پيشبرد و تسهيل مراحل اجراي پروژه نقش مهمي ايفا نموده اند .
در تمام دنيا براي حفظ و توسعه پيشبرد اهداف اصلاح نژادي در هر بخشي از دنياي اسب هميشه شناسائي شجره اي و فنوتيپي و در ادامه شناسائي ژنتيک دقيق اقدام مهم زيربنائي محسوب مي شود .
لذا با عنايت به اينکه تنها راه رهائي از موانع بازدارنده توسعه اسب بومي ايران همانا پيوستن به موج جهاني علم و صنعت سوارکاري مي باشد ، استان خراسان شمالي با درک صحيح موضوع و تحليل دقيق از اوضاع ملي و بين المللي اسب توانست با اتخاذ روشهاي مناسب علمي و اقتصادي و يک برنامه ريزي حساب شده ، شالوده بنيانهاي توسعه صنعت اسب خود را پي ريزي نمايد و تشکيل کار گروه صنعت اسب خراسان شمالي در استانداري بر مشغله استان تازه تأسيس ، عامل پشتيباني و موتور محرکه اين برنامه ريزي بود .
حال که تنها کار گروه اسب کشور در استان خراسان شمالي پي ريزي شده است تصويب طرح محوري و ايجاد پيست ها و مجموعه هاي سوارکاري مدرن و استاندارد استاني و اجراي طرح احداث مرکز حراج و نمايشگاهي دائمي اسب بومي ايران در خراسان شمالي و در نهايت صادرات اسب بومي ايران از خراسان شمالي مطمئناً دروازه هاي توسعه اشتغال و ارزآوري و توسعه فرهنگ مفرح و نشاط آور سوارکاري راتضمين خواهد نمود .




هيئت سوارکاري استان خراسان شمالي با جلب همکاري و مشارکت کليه بخش هاي ذيربط دولتي و بخشهاي تعاوني و دولتي از ابتداي سال 1384 تاکنون فعاليتهاي قابل توجه ذيل را داشته است .


بهار سال 1384 :
شرکت فعال و موفق تيم سوارکاري خراسان شمالي در مسابقات کورس هاي بهاره گنبد کاووس ويژۀ اسب اصيل ترکمن ( 12 هفته ).
شرکت فعال و موفق تيم THBC در جشنواره هاي زيبائي کلاله – صوفيان ويژه اسب اصيل ترکمن .


تابستان 1384 :
برگزاري کورس هاي اصيل ترکمن در بجنورد – مرکز استان خراسان شمالي ( به مدت 4 هفته ) با شرکت 110 رأس اسب .
فعاليت تهيه کنندگي فيلم هاي مستند طلاي ايل به کارگرداني دکتر کيومرث درم بخش به علاوۀ اوقات فراغت به کارگرداني آقاي مهاجران .
شرکت فعال و موفق تيم هيئت سوارکاري خراسان شمالي در مسابقات کورس هاي پائيزه گنبد ويژۀ اسب اصيل ترکمن ( 6 هفته ) در غالب 48 رأس اسب .


بهار 1385 :
پيگيري مراحل مقدماتي قرارداد THBC باسازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي جهت اجراي مرحلۀ 2 و3 پروژه .
شرکت فعال و موفق تيم هيئت سوارکاري خراسان شمالي در مسابقات بهارۀ گنبدکاووس ويژۀ اسب اصيل ترکمن .
عقد قرارداد THBC با همکاري هيئت سوارکاري خراسان شمالي جهت انجام پروژۀ شناسائي ژنتيک مراحل2و3و4 با سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي.


تابستان 1385 :
برگزاري فستيوال محلي کورس هاي ويژۀ اسب اصيل ترکمن در روستاي باغلق ، دهستان جرگلان با اعطاي جوايز حداقل 000/000/80 ريال .


پائيز 1385 :
شرکت فعال تيم هاي THBC و هيئت سوارکاري و تعاونيهاي استان با 47 سر اسب در مسابقات ملي اسطوره هاي زيبائي اصفهان پايتخت فرهنگي جهان اسلام ، تکميل شناسائي شجره اي اسب هاي ترکمن خراسان شمالي با همکاري مناسب بين بخشي استاني برگزاري اولين جشنوارۀ ملي زيبائي و کورس اسب هاي اصيل ترکمن ايران در بجنورد مرکز خراسان شمالي در تاريخ 2و3 آذرماه 85 .
فعال شدن سايت Turkmen Horse در ir . Persian – Horse و جهت اطلاع رساني عمومي و درج عکس هاي ويژه دربارۀ اسب اصيل ترکمن .
توضيح : در تمام طول سال براي تمام شهروندان و اهالي مناطق جهت برگزاري جشن ها و مراسم فولکلوريک ، پشتيباني هاي لازم از طرف هيئت سوارکاري و THBC انجام و سرويس دهي مي باشد .






هستند.
 

OJANG

Member
پاسخ : ایجاد تعاونی

هر که پایداری کند ظفر یابد
البته همچین فعالیت چشمگیری هم نداشتن.
 
پاسخ : ایجاد تعاونی

از مدیریت سایت تقازامندم برای اعضا کارتی تهیه کرده و یک حالت تعاونی مانند تشگیل دهند و با در یافت مبا لغی تعا ونی و هزینه سایت وغیره از این طریق پرداخت و خدای نکرده اتفاقی برای یکی از اعضا و اسبش بیفتد اعضا به یکدیگر کمک کرده و این سایت نیز با هزینه اعضا هر چه بهتر اداره شود همیشه.این یک خواهش و تشکر از مدیریت سایت است.041xxxxxxxx
 
پاسخ : ایجاد تعاونی

اگه همه ی این کار ها رو بخوایم انجام بدیم یه سرمایه ی بیش از اندازه زیادی میخواد
نه؟
 
پاسخ : ایجاد تعاونی

به نظر بنده به تو لید و در امد در تعاونی بیشتر دقت شد ینی درامد و پول. ما بیشتر اسب دو ستیم ن پول دوست بنده با کمک به یکدیگر این پیشنهاد را دادم نه جنبه تجاری. سام امینی از تبریز
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پاسخ : ایجاد تعاونی

سام امینی گفت:
به نظر بنده به تو لید و در امد در تعاونی بیشتر دقت شد ینی درامد و پول. ما بیشتر اسب دو ستیم ن پول دوست بنده با کمک به یکدیگر این پیشنهاد را دادم نه جنبه تجاری. سام امینی از تبریز
بالاخره خرید و نگهداری اسب پول لازم داره
رابطه کاملا مستقیم داره
 
بالا