آموزش حرکت پاساژ

سلام
من از کجای این حرف باید ناراحت میشدم؟

همین میخواستم بدونم اون چی رو فهمیده که این حرکت رو کرده؟
عضلات پشت...
از تذکری که در مورد زین دادید ممنونم
 

علی واحدی

Active member
hamedmayel گفت:
سلام
من از کجای این حرف باید ناراحت میشدم؟

همین میخواستم بدونم اون چی رو فهمیده که این حرکت رو کرده؟
عضلات پشت...
از تذکری که در مورد زین دادید ممنونم
برادر خوبم برای اینکه درسور خوبی شوید الزاما باید مربی خوبی داشته باشیدو الزاما اسبیکه درساژ مقدماتی را بداند و به اثرات شما جواب صحیح دهد. در هر حال به هر چه خواهی کماهی رسید ولی با سعی و تلاش فراوان و فراوان و فراوان و فراوانتر.............................
 

علی واحدی

Active member
Dr_Ghaffari گفت:
به ...! ( از به به نصفش را فعلا تقدیم کردیم تا هر وقت کامل شد نیمه دیگرش را نیز تقدیم کنیم )!
دوست من امید وارم از شوخ طبعی من آزرده نشوید . شما که دو ماه است دارید تمرین قدم و یورتمه صحیح می کنید مطمئن باشید همین روند را ادامه بدهید تا 10 سال آینده سوار کار مجربی خواهید بود . شخصا هنوز چنین تمریناتی نداشته ام ، اما شما با مطالعه گویا به جای سه ساعت در سه دقیقه موفق شده اید ماشاءالله ! اگر در این تاپیک من و دوستمان دادار کمی بحث را پیچانده ایم برای این بوده است که این حرکات که به قول ریحانه خانم 3 سال طول می کشد باید با همین قدم و یورتمه ای که شما دارید تمرین می کنید شروع شود و نهایتا پس از 3 سال به پیافه و پاساژ ختم به خیر شود و اصولا نمی شود بدون آموزشهای اولیه به اسبی پیافه آموخت ! در واقع ریحانه خانم باید بداند باید آموزش پیافه را از قدم شروع کند همین ! به برادر عزیز هم احترام می گذارم اما خودشان هم می دانند با بهترین اسبها نیز نمی توان با پیافه و پاساژ بسم الله گفت !
اما اسبی که شما سوار شده اید و آموزش درساژ دیده بوده در واقع یاد گرفته بوده است که عضلات کمر را در سواری در اختیار سوار قرار دهد و به این معنا نیست که اسب روی پایش بوده در هر صورت وزن شما روی دست است و این دستها هستند که حدود 60 % فشار را تحمل می کنند و برای همین موضوع است که در درساژ ترجیحا زین کمی خلفی تر بسته می شود تا دستها بتواند فعالیت نرم تر و مناسبتری داشته باشد و قدری از فشار وزن سوار به عضلات تقویت شده پا و کمر اسب منتقل شود . به هر حال امیدوارم دوستان همیشه موفق و موید باشند .
دکتر جان سربسرمان میگزارید هرچند که ما آنقدر شرمنده شما هستیم که نمیتوانیم سر بلند کنیم چه برسد به اضهار نظر. ولی من هم همان حرفهای شما را زده ام و لطف کنید نگاهی دقیقانه تر به مطالب بنده بیندازید. پیشاپیش دست شما را میبوسم و مشتاق دیدارتان هستم.
 

OJANG

Member
مهمترین فاکتور برای درساژ:

1:نژاد اسب (با اسبان %100 خونگرم نمیشه و با اسبان %100 خون سرد نمیشه)
2:سن اسب(مرد به 40 سال اسب به 10 سال) ;D
 

علی واحدی

Active member
OJANG گفت:
مهمترین فاکتور برای درساژ:

1:نژاد اسب (با اسبان %100 خونگرم نمیشه و با اسبان %100 خون سرد نمیشه)
2:سن اسب(مرد به 40 سال اسب به 10 سال) ;D
آیتم شماره یک یکمی مبهمه. همیشه اینجوری نیست که شما میفرمایید.
 
اينجا لازم ميدونم که اضافه کنم که اسب آقای برادر در فارس تنها اسبی هست که تمام حرکت های درساژ مقدماتی را بلد هست و ترينر اين اسب هم فقط خوده ايشون بودن.
baradar گفت:
عزیزم ببینید بحث ما در مورد درساژ کاملا بیهوده و بیهدف میباشد. چون ما اسبهایی نداریم که درساژ(((مقدماتی))) را بدانند چه برسد به پیافه و پاساژ و Half pass . شما باید بدانید که اسب نمایشی با اسب درساژ کاملا فرق دارد. و در درساژ اخته بودن یا نبودن اسب هیچ فرقی نمیکند(((چون اسب در سالهای سال آموزش درساژ دیدن آنهم با یک مربی مجرب))) در موقع انجام تست یا مسابقه درساژ کاملا مطیع و مقید سوارکار میباشد و تمامی حواسش در پاسخ دادن به اثرات سوارکار میباشد. لذا تا آن موقع که اسبی که برای درساژ تربیت شده در اختیار ندارید به همان توضیحاتیکه در کتابهای متعدد درساژ شده است بسنده کنید.
شاید آموزشی که شما و یا حتی بنده و یا خیلی از ترینرهای درساژ ایران به اسب میدهند صحیح نباشد و باید (((حقایق))) را باور کنیم. حرکت (هاف پس) حرکتی است که همان توضیحاتیکه در مورد سوال خواهرم ریحانه خانم دادم را باید اسب شما بشناسد و کنترل از راه دور هم کار بسیار دشواری است که اینجانب قادر به انجامش نمیباشم. لذا بشما توصیه میکنم که فیلمهای مسابقات درساژ را دیده و بتوانید حرکت مورد نظرتان را انجام دهید و از آن مهمتر به مبحث درساژ رفته و درساژ قدم به قدم جناب دادار عزیز را بدقت مطالعه نموده و ادامه دهید. موفق و پیروز باشید.
 
بالا