گزارش تصویری کنفرانس واهو در قطر

از جمله مسائل در سخنرانی ها، بیماریهای ژنتیکی CA و SCID بود که در اسبهای ایرانی وجود ندارند. این بیماری ها در اسبهای عرب کشورهای دیگر شایع است و مالکان از نظر اخلاقی موظف به انجاام آنها هستند.

کنفرانس واهو از روز 2 تا 4 نوامبر سال 2011 در کشور قطر برگزار شد. بازدیدهایی هم از مراکز پرورش اسب عرب در قطر با حضور شرکت کنندگان کنفرانس انجام شد. امسال تعداد شرکت کنندگان از کشور ایران بیشتر از سالهای قبل بود . از کانون حمایت از اسب اصیل ایرانی 12 نفر شرکت داشتند . که کانون به عنوان عضو وابسته واهو جایگاه مخصوص به خود را برای اولین بار در این کنفرانس داشت. برای اولین بار در تاریخ کنفرانس واهو ترجمه همزمان زبان فارسی از طرف کانون حمایت از اسب اصیل ایرانی با کمک برگزارکنندگان واهو و هزینه اعضای شرکت کننده کانون در واهو صورت گرفت. زبان پارسی از قدیمی ترین زبانها با تاریخ کهن است که کانون وظیفه خود دید برای رفاه کلیه شرکت کنندگان هموطن از واهو درخواست اطاق ترجمه برای زبان پارسی نماید.در روز اول و دوم بیشتر به مسائل داخلی واهو پرداخته شد و سخنرانی هایی هم ایراد شد. در روز سوم سخنرانانی از کشورهای مختلف در مورد مسائل مهم پیرامون اسب عرب، مطالب جالبی را مطرح نمودند.از جمله مسائل در سخنرانی ها، بیماریهای ژنتیکی CA و SCID بود که در اسبهای ایرانی وجود ندارند. این بیماری ها در اسبهای عرب کشورهای دیگر شایع است و آزمایشهایی برای تشخیص این بیماری وجود دارد که مالکان از نظر اخلاقی موظف به انجاام آنها هستند البته مثبت یا منفی بودن این بیماری ها در تبارنامه ها وارد نمی شود و فروشندگان معمولا باید به خریداران اطلاع دهند.در مورد زیاد شدن مسابقات زیبایی و فراموشی اسب عرب به عنوان همدم , دوست و اسب ورزشی صحبت شد. مسابقات زیبایی بدلیل اینکه در غرب بصورت حرفه ای درآمده اند باعث شده که مربیان و مالکان اصل وجودی و روح اسب را فراموش کنند و اسب را بصورت عروسکی غیر قابل استفاده در آورند. همچنین در مورد رفتارشناسی اسب صحبت شد که باز هم به مسابقات زیبایی و فشار به اسبها اشاره شد و اینکه اسبها خاصیت درمانی بسیار زیادی دارند و آزمایشاتی که صورت گرفته نشان داده در کودکانی که به بیماری اوتیزم دچار هستند ارتباط با اسب بسیار موثر بوده است.

در باره مسائل ژنتیکی و همینطور هم خونی صحبت شد که پیشنهاد شد که تا آنجا که ممکن است جلوی تولید اسبها با کشش های نزدیک به هم گرفته بشود. قطع انتقال جنین , تلقیج مصنوعی, همسان سازی و هر نوع تولید اسب به صورت مصنوعی ابتدا توسط هیات مدیره بصورت پیشنهادای اعلام شد و اینکه کلیه دوابی که به این صورت تولید شده اند از تبارنامه ها خارج شوند که کشورهایی که اسبهای اینگونه داشتند مخالفت کردند و قرار شد از سال 2013 میلادی این کار صورت بگیرد و هیچ اسبی بصورت غیر طبیعی کشش و یا تولید نشود.

بخشی از سخنرانی در مورد تاریخ اسب عرب و اسب و اسلام بود که بیشتر مدارک ارائه شده و تصاویر از کشور ایران بود.

همچنین درباره هنر مجسمه سازی اسب و ساخت مجسمه اسبها به اندازه طبیعی و تکنیکهای بکار رفته سخنرانی توسط هنرمندی که مجمسه چند اسب معروف ازجمله مروان را به انداره اصلی ساخته بود انجام شد.

برخی از سخنرانی ها با تصویر و فیلم همراه بود. حیات وحش قطر نیز با فیلمی به حضار معرفی شد.

یکی از مسائل مهمی که توسط کشور ها و واهو اعلام شد این بود که بیشتر کشورها اطلاعات تبارنامه خود را به صورت آنلاین در اینترنت در اختیار همگان گذاشته اند و بعضی بصورت زنده به روز رسانی می شود و بعضی نیز به صورت هر چند وقت با توجه به قوانین کشورشان به روز رسانی می شود.

درر روز سوم یکی از سخنرانان خلیج فارس را خلیج ع ر ب ی نامید که این باعث شد مترجمین همزمان کانون گوشی های خود را خاموش کرده و به عنوان اعتراض با اعلام اینکه به دلیل ذکر این نام نادرست دیگر سخنان سخنران مربوطه را ترجمه نخواهند کرد اطاق ترجمه را ترک و از ایرانیان حاضر در کنفرانس خواستند تا به احترام کشورمان و اینکه هرگونه نام جعلی توهینی به ایرانیان حاضر در جلسه است سالن را ترک نمایند. البته متاسفانه از دو نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران فقط یک نفر از سالن خارج شد. اعضای کانون حمایت از اسب اصیل ایرانی و ایرانیان حاضر پس از ترک سالن نامه اعتراضی به رئیس واهو نوشته و امضا کردند. همچنین از آقای حیدری سرپرست محترم فدراسیون که جلسه را ترک نموده بودند نیز خواستند نامه اعتراض خود را به واهو ارسال کند. که در همان روز 2 نامه اعتراض به واهو داده شد. عکس العمل واهو بسیار محافظه کارانه بود ولی به ایرانیان معترض این مسئله قول داد که بطور غیر مستقیم و بدون بردن نام خلیج فارس یا نام جعلی آن این موضوع را مطرح کند که البته به قول خود وفادار ماند بعد از این اعتراض کلیه ایرانیان دیگر در سالن کنفرانس حاضر نشدند فقط یک نماینده از جمهوری اسلامی ایران در سالن بدون اعتراض باقی ماند.بدلیل مهم بودن این موضوع یک نفر به عنوان نماینده از کانون به همراه مترجم همزمان فارسی در سالن کنفرانس جهت اطمینان از اینکه دکتر ناگل به هر حال به اعتراض و این دلشکستگی ایرانیان عکس العملی نشان داده و اینکه تاریخ و واقعیتهای و هویت کشورهای عضو را محترم شمرده به عنوان شاهد حضور داشتند. در سخنرانی بعدی سخنران اینبار نقشه منطقه با نام خلیج فارس که به وضوح دیده و خوانده می شد به روی پرده انداخت و البته دکتر ناگل به قول خود وفا کرد.

به هرحال این چکیده ای بود که در 3 روز کنفرانس گذشت.

عکسها از: نغمه شورینی
صحبتهای دکتر ناگل در شروع کنفرانس برخی از نمایندگان و اعضای کانون
ترجمه همزمان انگلیسی به فارسی در واهوبرای اولین بار توسط کانون ترک سالن بعد از شنیدن نام جعلی برای خلیج همیشه فارس قطع ترجمه همزمان به نشانه اعتراض پس از نامیدن خلیج فارس با نام نادرست و خروج مترجمان همزمان زبان فارسی اعتراض ایرانیان حاضر و اعضای کانون به رئیس هیئت مدیره واهو​
آمدن زبان فارسی برای اولین بار در لیست زبانهای واهونامه اعتراض ایرانیان حاضر در جلسه
مرکز پرورش اسب الشقب کورس اسب در تاریکی شب




منبع:سایت کانون حمایت از اسب اصیل ایرانی​
 

حامد

Member
همه اين چرنديات براي اين بود كه اون يك نفري كه تو جلسه (بقول منابع غير معتبر) عكس العمل نشان نداده رو معرفي كنن .
متاسفانه كانون و مدير عاملش شديداً رفتن تو حاشيه و بجاي اينكه به اسب اصيل خدمتي بكنند دارن خيانت ميكنن . اينكه خليج فارس مال ماست با همين نام و نشان شكي نيست و نگهباني از آن وظيفه ماست ولي بايد متذكر بشم كه اول ما ايرانيها خودمان بايد در مرحله اول يكدل بشيم .
من يك سوال دارم : در اجلاس واهو ايران هم شركت كرد ، اما با چند دسته و گروه و ديدگاه ؟ آيا ساير كشورها نيز به اين شكل آمده بودند؟
بجاي حرص زدن براي نام خليج فارس ، ما بياييم اول خودمان را فارسي و ايراني كنيم بعد بدنبال حواشي باشيم
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
این فعالیت به هیچ سمتی که نتیجه ای در بر داشته باشه نمیره

فقط خارجیها هم میفهمن این تو چه باتلاقیه
 
بالا