کلاه و ایمنی در سوارکاری

ناشناس

Active member
يمني در سوارکاري

ايمني در دجه اول است:ورزش سواركاري يكي از ورزشهاي پر مخاطره مي باشد و هيچ ارتباطي نيز به اندازه جثه و چگونگی رفتار اسب شما ندارد .

قابل تصور است كه افتادن از يك ارتفاع زياد ، چقدر مي تواند مخاطره آميز باشد و اين اتفاقي است كه گاهي براي بعضي از سواركاران رخ مي دهد .

تا كنون سواركاران زيادي در سراسر دنيا بعلت عدم استفاده از وسائل ايمني مانند كلاه و …. در حين سواركاري دچار صدمات غير قابل جبراني شده اند .

بسياري از سازمانها و انجمنهاي برگزار كننده مسابقات رسمي و بزرگ سواركاري ، كليه شركت كنندگان را بدون در نظر گرفتن شرايط سني و يا مسائل جانبي واداشته اند تا از وسایل ایمنی استفاده کنند. در مدارس سواركاري نيز چنين قوانيني حاكم است و هيچ هدفي بجز حفظ سلامت اسب و سواركاران ندارند و مي بايست از اين قوانين متشكر بود .

اغلب سواركاراني كه در حين سواركاري از كلاه استفاده نمي كنند دليلشان اين است كه بدون كلاه راحت ترند و يا كلاه ندارند و اين نوع برخورد با موضوع فقط يك جنبه خودخواهانه بيش ندارد و تا كنون نيز بخت با آنها يار بوده است كه اتفاق جدي برايشان نيافتاده است ولي اتفاق يك بار مي افتد و بعد از آن بايد ديد كه علوم پزشكي در رشته مغز و اعصاب چقدر پيشرفت كرده است و آيا قادر هستند كه مصدوم را نجات دهند يا خير .

امروزه بسياري از كارخانجات وسائل ورزشي ، كلاه هاي ايمني مطمئن و راحتي را ساخته اند كه معمولا در دسترس مي باشند .

چند نكته در مورد استفاده از كلاه ايمني : هميشه كلاه اندازه سر خودتان بخريد بطوري كه كاملا اندازه و متناسب با سر شما باشد ، هيچ گاه كلاه ديگران را قرض نگيريد زيرا ممكن است كه اندازه سر شما نبوده و متعاقب آن كارائي كافي را نداشته باشد .

- هميشه بهترين و پيشرفته ترين كلاه ايمني را كه در دسترستان مي باشد تهيه نمائيد ، اگر چنين امكاني براي شما وجود ندارد مي توانيد از فدراسيون مربوطه جهت تهيه اين نوع وسائل كمك بگيريد .

- هيچ گاه بدون كلاه سواركاري نکنید .

- هيچگاه بدون كلاه سوار بر اسب جوان و يا اسبي كه رفتارش قابل پيش بيني نيست نشويد .

- كلاه ضرب خورده و مستعمل خود را تعويض نمائيد زيرا آن يكبار وظيفه خود را انجام داده است و اين عمل ممكن است براي بار دوم تكرار نگردد .
 

ناشناس

Active member
پاسخ : کلاه و ایمنی در سوارکاری/

مهدی شایا گفت:
کی میدونه قیمت یک کلاه خوب چنده
سلام
قیمت کلاه از 10هزار تومتن بگیر تا 400هزار تومان
داخل ایران کلاه خوب حدودا 70تا80هزار میباشد.
 

mahsa

Member
من به شخصه از دوستان سوارکار خواهش میکنم از کلاه استفاده کنن حتی اگر سوار یک اسب پیر میشن بالاخره اسب زنده است و با دیدن بعضی چیزها از خودش واکنش نشان میده
قیمت یک کلاه خوب که هم برای کلاس استفاده بشه و هم مسابقه حدودا" 150 ولی اگر برای کلاسی هست کلاه 30 هم جوابگو خواستتون میتونه باشه
 
وسايل ايمني در سواركاري به نظر من خيلي مهم هستند.اين هفته من از اسب زمين خوردم(به پشت) و دو دنده آخرم(قسمت پشت) ضرب ديد.ستون فقراتمم بي نصيب نموند و آسيب ديدگي نخاع هم دور از ذهن نبود.دو مورد اينجا به نظر مي‌رسه
1.اينكه حتما از محافظ بدن استفاده بشه.(حد اقل در سطح مبتدي)و 100 البته كلاه.
ما حتي تو گشت هم محافظ نداريم. چه راه برگشتي هست وقتي نخاع اسيب ببينه؟

2.خيلي از مانژ ها استاندارد نيستن و مقدار زيادي سنگ در اونها هست. بايد از سواري در مانژ هاي غير استاندارد خودداري كرد.اصلا نبايد اجازه فعاليت به اين باشگاه ها داده بشه. اگه اتفاق بدتري براي من مي‌افتاد كي پاسخ گو بود؟
آقاي رخشان راد پور مي‌گفتن تو دنيا چقدر روي خاك مانژ تحقيق كردن و مي‌كنن.گفتن دنيا داره به اين سمت مي‌ره كه اصولا هيچ خاكي در كار نباشه و تمرين و مسابقه روي نوعي ژل انجام بشه.
 
كلاه به نظر من مهم ترين چيزيه كه سوار كار از مبتدي تا فوق حرفه اي بايد استفاده كنه ولي ميبينيم كه بعضي ها با توجه به حرفه اي بودن خودشون و اندكي غرور كلاه سرشون نميذارن يا از كلاه هاي نقابي تزييني استفاده ميكنند...
اين اشنباه ترين كار ممكن هست چون كار يكدفعه ميشه...!!
به نظر من كلاه هاي ارزان قيمت 10 هزارتوماني سر رو بدتر آزار ميده...
60 يا 70 هزارتومنيش خوبه و كاري كه بايد بكنه رو ميكنه...!!!
توي قوانين باشگاه كه طرف موقع قرارداد موافقت ميكنه با امضاش ذكر شده كه استفاده از كلاه ايمني الزامي است!!
 
بالا