چگونگی اعمال اثر دست و پا

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
دستها:
هر جا لازم بود یکی از دستها را برای پیچاندن اسب به یک طرف بکشید بهتر است از اثری مشابه اثر اول استفاده نمائید.
یادآوری:
اثر اول برای پیچاندن اسب به سمت راست : مچ دست راست به سمت بیرون باز می شود به طوریکه انگشتان دست راست شما به سمت بالا قرار می گیرند و دست از آرنج به سمت بیرون(راست) باز می شود.در اثر اول گفته می شود دوساق در پشت تنگ به یک اندازه فشار می آورد که در این قسمت در نظر گرفته نمی شود.

اثر اول برای پیچاندن اسب به سمت چپ : مچ دست چپ به سمت بیرون باز می شود به طوریکه انگشتان دست راست شما به سمت بالا قرار می گیرند و دست از آرنج به سمت بیرون(چپ) باز می شود.در اثر اول گفته می شود دوساق در پشت تنگ به یک اندازه فشار می آورد که در این قسمت در نظر گرفته نمی شود.

هرگز برای پیچاندن اسب در مراحل اولیه آموزش از دست مخالف کمک نگیرید.اگر فکر کنید خط تقارن بدن شما از جنس بتون است هیچ گاه نمی توانید دست راست را به سمت چپ بدن خود و دست چپ را به سمت راست ببرید.

پاها:
پاها به طور معمول در روی تنگ دائما در حال راندن اسب به جلو می باشند.لذا برای جابجا کردن قسمت خلفی به طرفین لازم است در پشت تنگ اثر دهد.به این منظور فقط کافی است مثلابرای راندن کپل به سمت راست پای چپ را از روی تنگ به پشت تنگ بکشید ودر آن نقطه فشار دهید.به یاد داشته باشید لازم نیست فشار ساق را زیاد کنید یا با پاشنه محکم به شکم اسب بکوبید بلکه همان جابجایی موضع فشار برای هل دادن کپل به یک سمت کافی است.
http://asvarann.persianblog.com/
 
بالا