چگونه اسب را وارد کامیون کنیم

  • شروع کننده موضوع torobred
  • تاریخ شروع
T

torobred

Guest
چگونه اسبها را سوار كاميون كنيم ؟

براي سوار كردن اسبها به كاميون اغلب با مشكلات متعددي مواجه مي شويم چون مدتها طول مي كشد تا اسبي به سوار شدن به كاميون عادت كند و از اين بابت وحشتي نداشته باشد . اسبها هنگام سوار شدن به كاميون عكس العمل ها و مقاومتهاي مختلفي از خود نشان مي دهند و لذا براي هر كدام از آنها بايد شيوة خاصي به كار برد، و در اين مقاله با طرق مختلف سوار كردن اسب به كاميون آشنا مي شويد .



الف – سوار كردن با يك طناب

اگر اسب عادت دارد براي تمرينات مختلف مثل سواري و كشيدن درشكه با دو لنژ كار كند، هنگاميكه بخواهيم او را سوار كاميون كنيم مي توانيم فقط از يك طناب استفاده كنيم و براي اينكار دو نفر لازم است ، بدين ترتيب كه يكنفر با لنژ و افسار سعي مي كند اسب را روي تخته اي كه به صورت يك پل شيب دار بين زمين و كف كاميون قرار داده اند بكشد و نفر دوم به محض آنكه دستهاي اسب روي تخته قرار گرفت يك سرطناب را به يك طرف پشت كاميون مي بندد و سر ديگر از پشت كفل اسب رد مي كند و به سمت ديگر كاميون مي رود و طناب را مي كشد ، هر چه طناب كشيده تر مي شود زانوي اسب خميده تر مي گردد و حيوان براي حفظ تعادل مجبور مي شود كمي به جلو بپرد و بدين ترتيب رفته رفته داخل كاميون مي شود.
 
T

torobred

Guest
ب-سوار كردن با دو طناب

اين روش تقريبأ مثل روش اول است با اين تفاوت كه سه نفر بايد با هم همكاري كنند . مثل روش قبلي يك نفر با لنژ و افسار ، اسب را به طرف پل پشت كاميون مي كشد و دو نفر باقيمانده هركدام

يك طناب به هر طرف ماشين مي بندد ، طنابها را از پشت كفل اسب رد مي كنند و بعد دو نفري از دو طرف طنابها را به طور مساوي مي كشند تا اسب وارد كاميون شود .
 

پیوست ها

  • Brixx%20IA%20full%20body.jpg
    Brixx%20IA%20full%20body.jpg
    200 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • decken_saddam.jpg
    decken_saddam.jpg
    36.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 180871_1203551876_597954.jpg
    180871_1203551876_597954.jpg
    23.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 3

پ- به كار بردن يك چوب بلند

كسي كه با ابن روش مي خواهد اسب را به داخل كاميون هدايت كند معمولأ سمت چپ حيوان مي رود و با دست راست دهنة اسب را از فاصله اي خيلي نزديك و تقريبأ يك وجب تا دهان حيوان و كاملأ مساوي با سطح دهان به دست مي گيرد . در دست چپ يك چوب بلند قرار دارد كه شخص بايد به كفل اسب بزند و بديهي است در چنين وضعي پشت او به اسب خواهد بود .

بدين ترتيب از يكطرف دهنه را به داخل مي كشد ، از طرف ديگر با چوب به آهستگي به كفل اسب مي زند و با كلماتي كه ادا مي كند به حيوان فرمان مي دهد و او را هين مي كند تا اسب وارد كاميون شود . طبعأ در چنين حالتي خود شحص هم با اسب به داخل كاميون مي آيد .
 
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 4

ت-بلند كردن يك پا

اگر اسب به هيچ وجه نمي خواهد جلو بيايد بايد او را هل داد و براي اين كار يكي از افراد يك زانوي اسب را از پشت در دست مي گيرد و با تمام نيرو به جلو هل مي دهد . اسب در اين لحظه كمي پاي خود را خم مي كند و بقيه هم كمك مي كنند و اسب را به سمت جلو هل مي دهند .

كاهي اوقات اسبها اصلأ دست خود را روي پل نمي گذارند و بر اين حالت بايد دست اسب را بلند كرد و با زور روي پل گذاشت . وقتي دست اسب را بلند مي كنند يكنفر بايد از عقب ، ران حيوان را بغل كند و او را به سمت جلو فشار دهد . بدين ترتيب يك دست اسب روي پل قرار مي گيرد و براي دست ديگر هم بايد همين كار را تكرار كرد . وقتي دو دست اسب روي پل قرار گرفت تقريبأ مي توان گفت حيوان وارد كاميون شده است ، منتها در اين كارها بايد خيلي مراقب بود تا لگد اسب كسي را زخمي نكند و هرچقدر افراد به پشت اسب نزديكتر باشند اسب كمتر لگد مي زند ، اما بايد اين را هم در نظر داشت كه گاهي اوقات بعضي اسبها خيلي سريع و به اصطلاح ناقلا هستند .
 

پیوست ها

  • IMG_4396.jpg
    IMG_4396.jpg
    124.3 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • IMG_4423.jpg
    IMG_4423.jpg
    63 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • IMG_4483.jpg
    IMG_4483.jpg
    802.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • IMG_4429.jpg
    IMG_4429.jpg
    61.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 5

سوار كردن با دست

بعضي از اسبها از ديدن طناب وحشت مي كنند مخصوصأ اگر ببينند او را به يك كاميون نيز نزديك مي كنند . در مورد اين اسبها نبايد از طناب استفاده كرد ، بلكه بايد دو نفر دو طرف اسب قرار گيرند و هر كدام يك دست خود را به پشت حيوان و روي كفل او بگذارد و بست ديگر را روي كتف اسب قرار دهد و دو نفري اسب را به طرف جلو هل دهند . با اين فشار پاي اسب خم مي شود و براي حفظ تعادل يك قدم به جلو پرش مي نمايد و با تكرار اين عمل رفته رفته داخل كاميون مي شود .
 
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 6

ج- استفاده از روشنايي

خيلي از اسبها وقتي داخل كاميونهاي سربسته مي شوند وحشت مي كنند چون حس مي كنند ارتباط آنها با دنياي خارج قطع شده است . آنها نمي خواهند توي اين قوطيهاي تنگ و تاريك باشند و لذا اگر اين قبيل كاميونها پنجره داشته باشد و يا سقف آن شفاف باشد حيوان كمتر خواهد ترسيد و اصولأ ديدن نور و شنيدن صداها و استشمام بوهاي بيرون كمي به حيوان قوت قلب مي بخشد .

بعضي از كاميونها با آنكه يك پنجرة كوچك دارند معهذا تاريك هستند و اسب را از سوار شدن مي ترسانند . در اين حالت براي اينكه اسب راحتتر سوار كاميون شود بهتر است روكش برزنتي اطراف كاميون را بالا بزنيم تا داخل كاميون كاملأ روشن شود و وقتي حيوان را به داخل برديم مي توانيم روكشها را پايين بيندازيم و دوباره اطراف كاميون را مسدود كنيم .
 
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 7

-بستن چشم

اگر هيچ كدام از روشهاي سوار كردن اسب نتيجه اي نداشت ، ناچار بايد چشم اسب را بست . براي اين كار اسب را از كاميون دور مي كنند تا نفهمد چه نقشه اي براي او دارند بعد با يك چشم بند ، يا پارچه چشم اسب را مي بندند گاهي هم خيلي با احتياط يك پاكت گشاد را روي گردن اسب مي گذارند و آهسته آهسته روي سر او مي كشند ، به هر حال وسيله اي كه به كار مي برند بايد كاملأ و به طور مطمئن و دقيق جلوي چشم اسب را بگيرد . بعد اسب را مي گردانند تا كاملأ گيج شود و اصلأ نفهمد كجاست و او را كجا مي برند ، در اين وضعيت است كه اسب گول مي خورد و مي توان او را به طرف كاميون برد . اما به محض اينكه پاي حيوان روي پل برسد متوجه موضوع مي شود و مي خواهد ممانعت كند ولي در اين مرحله سوار كردن او به كاميون اشكال عمده اي ندارد .
 

پیوست ها

  • ar0133lg.JPG
    ar0133lg.JPG
    29 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 0428web.jpg
    0428web.jpg
    237.1 کیلوبایت · بازدیدها: 19
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم8

ح- سوار كردن بطور عقب عقب

اگر اسبي به هيچ وجه نمي خواهد سوار كاميون بشود بايد او را عقب عقب به داخل كاميون برد ، بدين ترتيب كه اسب را پشت به كاميون نگه مي دارند ، صاحب اسب يا مهترش افسار آنرا به دست مي گيرد و او را مجبور به عقب رفتن بر روي پل مي كند . در اين حالت دو نفر هم در دو طرف اسب مي ايستند تا اگر اسب به پهلو بيفتد او را نگهدارند . وقتي اسب از پشت داخل كاميون قرار گرفته در صورتي كه كاميون بزرگ و جادار باشد مي توان سر اسب را به طرف جلو برگرداند ، وگرنه حيوان به همان طريق و مخالف جهت حركت كاميون مي ايستد تا به مقصد برسد .
 
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم 9

خ-سوار كردن ماديان و كره اش

كاميونهاي مخصوص حمل اسب كه آنرا « رموك » مي گويند اندازه هاي مختلفي دارند كه بعضي از آنها مخصوص حمل فقط يك اسب است . در اين رموكهاي كوچك مي توان يك ماديان و كره اش را كه هنوز شير مي خورد حمل كرد . اگر ماديان نخواست سوار رموك شود بايد اول كره را بغل كرد و به داخل كاميون بياورد . معمولأ ماديان در اين وضعيت آرام مي ايستد تا كره هم از او تبعيت كند و آرام باشد . اگر مادياني چندين بار سوار كاميون شده و تجربة كافي داشته باشد مي توان او را در كاميون آزاد گذاشت و در اين وضع كره هم كاملأ آزاد خواهد بود و بي آنكه زنجيري پاي او را آزار دهد در اطراف مادر خواهد چرخيد و احتمالأ شير خواهد خورد .

به جز در مواقعي كه هوا خيلي سرد است بهتر است روكش رموك را بالا نگه داشت تا داخل كاميون زياد گرم نشود و در چنين مواقعي كه يك كاميون روباز يك ماديان و كرة كوچكش را حمل مي كند بايد هميشه يك توري پشت رموك قرار داد چون بسيار احتمال دارد كره به خارج كاميون پرتاب شود .
 

پیوست ها

  • wwwhorseir (3).jpg
    wwwhorseir (3).jpg
    94.4 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • wwwhorseir (2).jpg
    wwwhorseir (2).jpg
    79.4 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • wwwhorseir.jpg
    wwwhorseir.jpg
    76.5 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • arya (1).jpg
    arya (1).jpg
    34 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • arya.jpg
    arya.jpg
    19.8 کیلوبایت · بازدیدها: 2
T

torobred

Guest
چگونه اسب را وارد کامیون کنیم10

بار كردن كره ها

به طور عادي بار كردن كره هاي جوان كار دشواري نيست و اگر ماديان را داخل كاميون كنيم مي توان كره را پشت سر او هل داد و يا آنرا بغل گرفت و به داخل كاميون برد كه البته كره ناآرامي خواهد كرد اما چون چارة ديگري نيست بايد اين كار را انجام داد ، اگر كره بزرگتر باشد بايد او را با افسار به داخل كشيد و اگر نمي خواهد به داخل كاميون بيايد بايد با دست چپ زير افسار را گرفت و با دست راست انتهاي دم حيوان را گرفت و كمي بلند نگه داشت و كره را به داخل كاميون هل داد . ضمنأ نبايد فراموش كرد كه اينكار بايد با احتياط كامل انجام گردد چون مهرة دم اسب زود از جا در مي رود . يا بجاي اينكه دم كره را بگيريم مي توانيم از يكنفر خواهش كنيم درست پشت حيوان قرار بگيرد و او را به داخل كاميون هل دهد اما بايد كاملأ مواظب باشد چون اين ناقلاها سريع هستند و فورأ لگد مي زنند .

يك راه ديگر حمل كره به داخل كاميون اين است كه يك طناب را حلقه وار از زير دم رد كنيم و به كفل حيوان بيندازيم و از روبروي كره آنرا بكشيم . اين فشار پاي حيوان را خم مي كند و او براي حفظ تعادل مجبور مي شود به جلو پرش نمايد و تكرار اين پرشها او را به داخل كاميون مي كشد .
 
بالا