چوگان کاملاً غیر دولتی

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
نايب رئيس فدراسيون چوگان بر واگذاري كامل اين فدراسيون به بخش خصوصي تاكيد كرد.

به گزارش فارس: "در سومين دوره بازي‌هاي چوگان كه به نفع موسسه خيريه بهنام دهش‌پور در جهت حمايت از بيماران مبتلا به سرطان برگزار شد، ياد بنيانگذار اين موسسه گرامي داشته شد.

چهار تيم البرز، كاسپين، زاگرس و دماوند به بهانه سومين دوره بازي‌هاي چوگان گرد هم آمدند و طي 2 روز با هم به رقابت پرداختند و در نهايت زاگرس با برتري مقابل دماوند قهرمان مسابقات شد.

در حاشيه اين مراسم بازارچه خيريه كوچكي از طرف موسسه خيريه بهنام دهش‌پور نيز برپا شده بود كه استقبال تماشاگران و خيرين را در پي داشت.

بهنام دهش‌پور در سن 17سالگي مبتلا به بيماري سرطان شد و حتي درمان‌هاي خارج از كشور نيز براي او سودي نداشت تا اينكه در سن 22 سالگي در شبي كه بازارچه خيريه او براي كمك به كودكان سرطاني بيمارستان شهداي تجريش برگزار مي شد، درگذشت.

بهنام موسس اين خيريه بود و پس از مرگش دوستداران وي اين بازار خيريه را به صورت رسمي ثبت كرده و از آن پس به بهانه‌هاي مختلف به تجهيز بخش بيماران سرطاني اين بيمارستان كمك كردند.

در حاشيه اين مراسم حميد حيدري نائب رئيس فدراسيون چوگان به خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: همكاري با موسسه دهش‌پور براي ما يك افتخار است و حاضريم با ساير ارگان‌هاي خيريه چنين همكاري‌هايي را داشته باشيم تا شايد ما نيز گامي موثر در جهت مبارزه با كاستي‌ها و كمبودهاي درماني برداريم.

وي افزود: تمام هزينه‌ها و تمام سودهاي خالص اين رقابت به صورت كامل در اختيار موسسه خيريه قرار خواهد گرفت تا به كودكان سرطاني كمك شود.

نايب رئيس فدارسيون چوگان با بيان اين مطلب كه چوگان ميراث فرهنگي و ملي كشور ماست و هويت سه هزار ساله دارد، تصريح كرد: اين اولين ورزش در جهان است كه در آن از گوي استفاده شده است. در گذشته براي آماده سازي سپاه اين ورزش توصيه مي‌شد و در دوران صفويه چوگان از بالاترين رونق خود برخوردار شد؛ اما با تغيير روش ارتش‌ها ، اسب كنار گذاشته شد و كم كم چوگان با ايران فاصله گرفت. مي‌كوشيم دوباره به جهان ثابت كنيم كه ايران صاحب اين ورزش مفرح و زيباست.

وي در پايان بر اين نكته تاكيد كرد كه فدراسيون چوگان كاملا در اختيار بخش خصوصي بوده و با هزينه مردم علاقه‌مند به آن اداره مي‌شود.

ورزش چوگان در منطقه آسيا و آفريقا ( D ) ايران را در رتبه سوم قرار داده است."
 
بالا