پنجمین دوره مسابقات سوارکاری جام ستارخان

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی و مسابقات سوارکاری جام ستارخان در روستای "کرویق" شهرستان ورزقان زادگاه ستارخان سردار ملی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که روز گذشته به مناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگزار شد 68 چابک سوار به همراه اسب های محلی حضور یافته بودند.

در این دوره از مسابقات ، سوارکاران در 9 کورس به رقابت پرداخته و در نهایت اسب های دوخون، عرب، اصیل آذربایجان و کرد به مقام های برتر دست یافتند.

جشنواره فرهنگی ورزشی و مسابقات سوارکاری جام ستارخان با حضور بیش از 50 هزار نفر از مردم منطقه در پیست سوارکاری روستای گرویق ورزقان (زادگاه ستارخان) برگزار شد .

دکتر جواد شهلایی مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی در مورد برگزاری این جشنواره گفت: پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و ورزشی سوارکاری ورزقان متفاوت از دوره های قبل برگزار شد.

به گفته وی اقدامات شایسته و هماهنگی های بسیار خوبی بین دستگاه های ذیربط جهت برگزاری مناسب پنجمین دوره صورت گرفت و در روز رقابت ها شاهد و ناظر همدلی ، ایثار و فعالیت های مثمرثمر ستاد برگزاری و کادر اجرائی رقابت ها بودیم .

شهلایی خاطر نشان کرد : با توجه به حضور 50 هزار نفری مردم منطقه در این جشنواره، مسابقات حاضر مهمترین رویداد این خطه در سال های اخیر بوده است.

اسامی رتبه های برتر هر کورس بدین شرح است :

در کورس اول اسب های اصیل آذربایجان : اسب های قره باغ ، سلطان و حمزه به ترتیب اول تا سوم

در کورس دوم اسب های اصیل آذربایجان : اسب های مارال ، کوروش و تیزپا

در کورس سوم اسب های کرد : سزار ، آقا خوان و پرسی

در کورس چهارم اسب های کرد :اسب های کرد سزار ، طوفان یک و طوفان دو

در کورس پنجم اسب های دو خون: اسب های سردار ، هدیه و مارال

در کورس ششم اسب های دو خون سامسونگ ، گالان و توسن

در کورس هفتم کورس بانوان اسبهای طوفان ، سالار و صدف

در کورس هشتم اسب های دوخون سردار ، مارال و توسن

در کورس نهم اسب های عرب اسبهای هجوم ، ببرک و زاگرس اول تا سوم شدند و جایزه های چهار ، سه و دو میلیون ریالی را به خود اختصاص دادند.

این دوره از جشنواره جام ستارخان با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان ورزقان، تربیت بدنی شهرستان ورزقان، فدراسیون سوارکاری، هیئت سوارکاری استان و هیئت ورزش های روستایی و عشایری آذربایجان شرقی، هلال احمر و اورژانس و نیروی انتظامی برگزار شد.
 
بالا