پایگاه قرنطینه اسب کشور در کیش در هاله ای از ابهام!

این خبر مربوط به تاریخ دوشنبه 7/10/1383 است:

16611517920384192146741391671776524450247243.jpg

رییس فدراسیون سوارکارى ایران گفت : جایگاه ورزش و صنعت سوارکارى در کشور، متناسب با سابقه فرهنگى، مذهبى و نقشى که اسب در تاریخ و تمدن مردم ما داشته ، رشد نیافته است.

محمدرضا تابش " روز جمعه در حاشیه برگزارى دومین دوره مسابقات قهرمانى کشور، سوارى استقامت در جزیره قشم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکى از دلایل اساسى این رکود، نبود پایگاه قرنطینه اسب در کشور است.

تابش با بیان این که صدور اسب به خارج از کشور یکى دیگر از عوامل رکود ورزش و صنعت سوار کارى در کشور است ، افزود : در ایران اسبهاى خوبى تربیت می کنیم و باشگاه هاى پرورش اسب بویژه اسبهاى اصیل وجود دارد اما از این اسبها به عنوان اسبهاى عرب نام برده می شود.

وى با اشاره به تلاش فدراسیون سوارکارى کشور براى ایجاد مرکز قرنطینه در جزیره کیش گفت : براى ایجاد نخستین مرکز قرنطینه در کشور با مشارکت بخش خصوصى، با فدراسیون بین المللى سوارکارى، اتحادیه اروپا، دامپزشکى و دامپرورى کشور و منطقه آزاد کیش گفت وگوهایى شده و امیدواریم تا چندماه آینده این تلاش ها به نتیجه مطلوب برسد.

رییس فدراسیون سوارکارى کشور، خاطرنشان کرد : با ایجاد این مرکز قرنطینه یکى از معضلات اساسى صنعت و ورزش سوارکارى در کشور حل خواهد شد.



تا آنجا که بنده می دانم با گذشت چندین سال از این ماجرا و بازدیدهای به عمل آمده توسط فدراسیون بین المللی سوارکاری از مجموعه کیش، فدراسیون ایران نتوانست انتظارات و شرایط لازم را محقق کند (مشکل مالی توسط سرمایه گذار خصوصی وجود نداشت ???) و مجموعه سوارکاری کیش با تمام پتانسیلهای موجود در هوای گرم و مرطوب جزیره در حال پوسیدن است! :-X :mad: :'(
 

پیوست ها

  • jhgf.JPG
    jhgf.JPG
    95.2 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • kjui.JPG
    0 بایت · بازدیدها: 2
بالا