پایان نخستین همایش صنعت اسب و اسبداری

نخسین همایش ملی صنعت اسب و اسبداری ایران كه طی روز های پنج شنبه و جمعه در شهرستان گنبدكاووس برپا بود، عصر جمعه با حضور شركت كنندگان در مسابقات اسبدوانی پاییزه این شهرستان پایان یافت


در این همایش 20 مقاله بصورت شفاهی و 56 مقاله نیز بصورت پوستر ارائه شد ضمن اینكه 5 نفر از اساتید با تجربه دانشگاهی و فعالین و پیشكسوتان پرورش اسب كشور نیز در این همایش سخنرانی كردند.

در روز اول این همایش پس از مراسم افتتاحیه، دكتر عبدالجلیل غیادی در مورد پژوهش جدید انجام شده در مورد نژاد اسبهای ایرانی به سخرانی پرداخت و بدنبال آن ناصر اشموئیل مقاله خود را با عنوان "اسب در فرهنگ اسلامی" ارائه كرد.

مقالات جایگاه اسب در باور و سنن تركمن ها، نقش اسب اصیل تركمن و تعاونی های اسب در توسعه گردشگری خارجی و تاثیر اعتماد به نفس، آمادگی روانی و سطح انگیزش بر عملكرد سواركاران حرفه ای و آماور در نوبت صبح روز اول این همایش از سوی اسماعیل تاجی، بهنام یزدانی و حمیدرضا قزلسفلو ارائه شد.

همچنین مقالات بیومتری و آناتومی سطحی اسبچه خزر، اثر مكمل چربی و ال كارنتین بر فراسنجه های بیو شیمیایی خون، ضربان قلب و تنفس اسب های ورزشی، بررسی تغذیه اسب های كورس در استان گلستان و معرفی نرم افزار پارتیزان و شبكه ارتباطی اسبداران از جمله مقالاتی بودند كه توسط حمید فاتحی اقدم، سمیه مجاهدی، محبوبه اشتیاق و نوید یوسفی مشعوف قرائت شد.

در روز دوم این همایش نیز مقاله بیومتری اسب های كورس تركمن و آمیخته های تركمن - تروبرد و تروبرد استان گلستان توسط عبدالحلیم كر ارائه شد و سپس مسعود غربی، بابك شكی و دكتر حسنعلی مه پیكر جزو سخنرانان ویژه همایش بودند كه نقطه نظرات خود را ارائه كردند.

دكتر اردشیر نجاتی جوارمی دانشیار دانشگاه تهران آخرین سخنران این همایش بود كه در مورد آخرین یافته های علمی در مورد اسب و اسبداری سخنرانی كرد.

شركت كنندگان در اولین همایش ملی صنعت اسب و اسبداری ایران در پایان این همایش از برج تاریخی قابوس ابن وشمگیر بازدید كرده و سپس عازم تماشای مسابقات كورس پائیزه سواركاری گنبد كاووس شدند.

بنا به گفته دكتر علی ستاریان رئیس دانشگاه گنبد كاووس، این همایش قرار است هر دو سال یكبار به میزبانی این شهرستان برگزار شود.

دبیر ستاد برگزاری همایش ملی صنعت اسب و اسبداری افزود: در فراخوان انجام شده 89 مقاله به دبیرخانه رسید كه در نهایت 20 مقاله بصورت شفاهی و 56مقاله نیز بصورت پوستر مورد تایید و و پذیرش قرار گرفت، علاوه بر این 5 نفر سخنران ویژه از اساتید با تجربه دانشگاهها و فعالین و پیشكسوتان پرورش اسب كشور برای شركت در همایش دعوت شده بودند






منبع:
 
آقا خبر مردم به سرقت رفت!
این منبعش رو نتونستم در کنار خبر بگذارم.
با اجازه نگارنده،اینجا میذارم:

پایان نخستین همایش صنعت اسب و اسبداری