وضعيت پانسيون اسب در اصفهان

از قرار خبرهاي رسيده، هزينه پانسيون در باشگاه هاي اصلي اصفهان براي سال آينده بالاي 200هزار تومان و در حدود 220 تا 230 قراره تعيين بشه و يکي از آنها هم که نزديک 200 گفته اعتراض 3-2 تا ديگه را درآورده!!
البته با توجه به هزينه هاي فوق العاده و مخصوصا" افزايش قيمت جو و يونجه اين مساله چندان هم غير منطقي نيست. فقط مشکلي که باشگاه هاي اصفهان داره اينه که تعداد باکس آنها زير 50 عدد است و تنها باشگاه بالاي 50 راس نيز که نيمه تعطيله.
در حالتي که تعداد اسب ها کم باشه مسلما" هزينه هاي ثابتي مثل برق، تلفن، نگهداري مانژ، فضاي سبز، حقوق مدير و .... بين تعداد کمتري اسب تقسيم میشه و مسلما" قيمت تمام شده خدمات را افزايش مي ده.
هر جور حساب کنيم باشگاهي که بين 30 تا 40 راس اسب پانسيون داشته باشه و نخواد از خوراک و خدمات بزنه نمي تونه در سال يانده کمتر از 200 بگيره و هر چند که واقعا" هزينه زيادي است اما خوب چاره اي هم نيست. تازه با اين قيمت فقط هزينه ها پوشش داده مي شه و سودي عايد مجموعه نمي شه. هر چند که معمولا" با افزايش قيمت ها کيفيت هم افت پيدا مي کنه تا سودآور بشه!!!!!!!
اميدوارم که با توجه به اينکه کشاورزان امسال کمي کشت جو را با توجه به قيمت خوب آن نسبت به گندم افزايش داده اند، در سال آينده کمي قيمت آن کم يا دست کم ثابت بشه.
 

Dr_Ghaffari

Active member
اميدوارم که با توجه به اينکه کشاورزان امسال کمي کشت جو را با توجه به قيمت خوب آن نسبت به گندم افزايش داده اند، در سال آينده کمي قيمت آن کم يا دست کم ثابت بشه
متاسفم اسب ايراني با اين خشكسالي امسال وضعيت خوراك و علوفه واقعا بحراني خواهد شد . قيمت جو هم افزايش شديد خواهد داشت فكر مي كنم بايد به فكر جايگزين كردن گندم در خوراك اسبها باشيم . . ! سياست هاي غلط وزارت كشاورزي هم به اين مساله دامن مي زند ...
 
گندم هم خيلي خوبه ولي خوب محدوديت مصرف داره.
گندم، خرده برنج، ذرت، ضايعات حبوبات و ... ميشه استفاده کرد ولي همگي محدوديت مصرف دارند وگرنه از لحاظ انرژي و پروتئين بهترند. ولي خوب جو محاسن زيادي داره.
کلا" همه چيز گران شده و وقتي سير کردن شکم آدما سخت شده ديگه اسبا که هيچي!!
اينجا که حدود 10 روزه مرغ تازه کشتار شده در مغازه ها پيدا نمي شه و فقط منجمد هست!!!!!!!
 

sezar1972

Member
سلام دوستان
یکی از دوستان من میخواهد یک اسب بیاره اصفهان
و در رشته پرش کار میکنه . شما عزیزان کدام باشگاه را پیشنهاد میکنید
و هزینه پانسیون ماهی چند است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر
 

سنا

Active member
سزار گفت:
سلام دوستان
یکی از دوستان من میخواهد یک اسب بیاره اصفهان
و در رشته پرش کار میکنه . شما عزیزان کدام باشگاه را پیشنهاد میکنید
و هزینه پانسیون ماهی چند است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر
از وطن بپرس
 
به نظر من الان مناسب ترین باشگاه پارادیس هست و اگر به انتخاب من باشه که با چه مربی کار کنم بدون هیچ شکی اولین انتخابم آقای مهرداد عامری خواهد بود.
 

bakhshi

Member
قیمت پانسیون امسال در اصفهان چند اعلام شده!؟ دوستان هم استانی خودم:happysmiley: اعلام کنند تا همه بدونند:smilingsmiley:.
 
من از اصفهان خبر ندارم اما توشیراز که ماهی280هزار تومن میگیرن با کنستانتره.بدون کنستانتره250 تومن!:confused:
 
به نظر من الان مناسب ترین باشگاه پارادیس هست و اگر به انتخاب من باشه که با چه مربی کار کنم بدون هیچ شکی اولین انتخابم آقای مهرداد عامری خواهد بود.

آقای عامری که واقعا استاد هستن تو همه چیز مخصوصا اخلاق...واقعا که باید قدرشون رو دونست کلا خانوادگی خیلی خوبن
 

سایه

Member
کزمان300 بدون کنستانتره:mellowsmiley: حالا هی بگین پولدار پسته دارها ی بی درد :blinksmiley:
 

سایه

Member
ما تا کی باید چوب این پسته رو بخوریم خدا میدونه ...این پسته ور ما شده رنجی ور شما تهرونیا شده گنجی
 

سایه

Member
یعنی بسته به نژاد قیمت فرق میکنه؟ رسیدگی که همون رسیدگیه...یه سوال...مالک در برابر پرداخت مبلغ پانسیون چه خدماتی رو باید دریافت کنه؟
- تعویض هرروزه زیر پای اسب؟
-زین و دهنه کردن اسب و خروج آن از اصظبل و تحویل به مالک و تیمار و قشو بعد از سواری؟
- دادن به موقع داروهای اسب بعد از تجویز پزشک و تحویل به کارگر؟
- قشو هرروزه و شستشو و استخر در تابستان؟
- باشگاه باید محلی رو جهت نگهداری زین و ... در اختیار مالک قرار دهد؟
- جیره غذایی معمول باشگاه به چه میزان از چه موادی باید باشه؟
 

reza eslahi

Member
-نژاد های تروبرد و در کل درشت هیکل احتیاج به غذای بیشتری دارن..
-اگه منظورتون از تعویض زیر پای اسب ، تمیز کردن باکس هست هر 3 روز 1 بار انجام میشه.
-زین و دهنه کردن اسب به منظور سواری و خروج از اصطبل و تیمار و قشو بعد از سواری به عهده مالک یا سوارکاره.
-دادن دارو به عهده کارگره،چون مالک دواب همیشه حضور نداره.
-تیمار و قشو 1 وعده در روز به عهده محل نگهداریه ولی شستن خیر
-محل نگهداری از زین و برگ معمولا در باشگاه ها وجود داره و به عهده محل نگهداریه
- جیره غذایی معمول و رایج کشور (اسب های عرب و محلی )، روزانه شامل : 9 کیلوگرم علوفه (کاه و یونجه ) - جو 1/5 کیلو گرم ... در صورت در خواست مالک جهت غذا و کنسانتره و تیمار اضافی هزینه آن محاسبه و توسط مالک پرداخت میشه.
-هزینه های دامپزشکی و نعلبندی (به درخواست مالک) وتهیه لوازم اضافی اعم از زین و برگ ، انواع بانداژ ، جل و غیره هم به عهده مالک هست.
 
همه چیز به عهده مالک هست این ماهی 300 معلوم نیس دقیقا مال چیه.که تازه آخر دست هم یه لیست میذارن جلو آدم و دلیل 500 حساب کردن قرارش میدن...
مثلا یه واکسن رو 3 بار حساب میکنن جل رو 100 حساب میکنن بعدم یه جل پاره تحویل میدن و هزار و یک از این کارها!!!:smile:
شمارو نمیدونم ولی اینایی که گفتم گوشه چشمی به حقیقت پانسیون در اصفهان البته یک سال پیش بود!!
 

سایه

Member
یکی از دوستان که به صورت شخصی اسب نگه میداره هزینه ماهانه خوراک و کارگر و...هر اسب رو با گرون شدن علوفه ماهانه حدود 80000تومان تخمین زده حالا پانسیون دار با چند درصد سود به نگه داری نصفه نیمه اسبها مبادرت میورزد؟
 

khosro.a

Member
تبریز قبل عید 180 بود سال جدید 200 شده. امکاناتی که ارائه میدن همونایی هست که آقای اصلاحی گفتن با این تفاوت که اینجا زیر پای اسبو هر روز تمیز میکنن.
 

سایه

Member
در بعضی باشگاهها از آب چاه تصفیه نشده برای شرب اسب ها استفاده میشه و به علت اندکی شوری آب اسب اکثرا احساس تشنگی رو داره و کارایی ورزشیش پایین میاد
آیا قبل از سپردن اسبتان به باشگاه از وضعیت آب آنجا مطلع میشوید؟ با گذاشتن یک سختی گیر و سندفیلتر ساده سر راه آب چاه و یا دستگاه ro با هزینه ای اندک این مشکل رفع میشه که اکثر باشگاه دارها اونو پشت گوش میندازن...
 
بالا