وسایل مورد نیاز برای تربیت اسب

ناشناس

Active member
یک اسب که به سن 2الی 3سالگی میرسد زمان آن میشود که تربیت شود
خوب برای تربیت وراه اندازی اسب به چه وسایلی نیاز است
نام وسایل وکاربرد آن را ذکر کنید با تشکر
(مراحل تربیت را نیز ذکر کنید .چه موقع کار زمینی -چه موقع زین گذاری -چه موقع /سواری الی ..............
 
به نظرم آموزش اسب از زمان تولدآغاز میشود.آشنایی باانسان ,لمس بدن ,لمس اندام..سپس شروع به دست وپا گرفتن برای آشنایی وآماده سازی در هنگام غیارسم وکلا آموزشهای اجتماعی.شنا سایی وآشنایی با وسایل تیمار برس ,شال و..,شروع حرکت آزاد ورها در پادک ویا مرتع.!ومرحله بعدی آشنایی با محیط اطراف در گشت به همراه مادر وکم کم آشنایی با سرآخوری برای زمان جداسازی از مادر.!
معمولا در 8-6 از مادر جدا می گردد و زندگی مستقل خود را آغاز می کنند.
آشنایی باصدا وآموزش عکس العمل نسبت به کارهای در خواستی باکمک فراز وفرود آهنگ صدا وکلمات یک یا دوسیلابی.!
معمولا تا دو سال وچند ماهگی حرکت وآموزش لنژدردایره بدلیل عدم شکل گیری صحیح مفاصل وفشارزیاد حرکت در دایره برروی مفاصل به خصوص مفاصل خرگوشی توصیه نمی گردد کما اینکه در طی این دوسال اندی دستگردان برروی هر دو سمت در حصار مانژاصلی انجام گرفته است.
قبل از آغاز به آموزش لنژ در صورت وجود مانژ دایره حرکت در مسیر دایر وحفظ وتغیر سمت حرکت را با کمک صدا وشلاق به صورت آزاد در مانژی که حداقل قطری20 متری دارد آموزش دهید,(ترجیحا" در محیط کوچک دایره کره را تحریک وتعقیب نکنید!).وسپس آموزش لنژبر روی دایره ای به قطر 20 متربدون هیچگونه تجهیزات اضافه با کمک کلگی لنژ ,بند لنز ,سم پوش وتاندون بند آغاز می گردد.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
اگر اسبی سنش رفت بالا و تربیت هم نشده بود چه راهکاری داریم؟
و انقدر ترسو باشه که نمیشه بهش نزدیک شد
 
توحالت اغراق آمیزش تربیت اسبهای آزاد داخل طبیعت است هرچندکه گاها" مشکلات اسبهای محدود شده به باکس از اسبهای داخل طبیعت بسیاربیشتر است,چون از کمترین چیزی رمخورده وهیجان زده می گردند.
ولی قدم اول ایجاد ارتباط است,به نظرم ارتباط یک مربی با اسب همچون ارتباط یک گروهبان باسرباز است(نه یک ژنرال!!)پس از ایجاد ارتباط اولیه وقبول واعتماد به شما به عنوان یک عضوی از گله(ببخشید!!)با تکنیکهای مختلف,باید سعی درهدایت والقای برتری آن هم یک گام وفقط یک گام جلوتراز اوداشته باشید ودر هر مرحله از پس زدن دوباره به گام اول(ایجاد ارتباط واعتماد وتکرار با حذف کارهای اشتباه گذشته وهدایت به مسیر درست دنبال شود,به نظرم اعمال خشونت وتنبیه در مقابل کار اشتباه یک گام عقب تر از اسب حرکت کردن است!!).
این مرحله اول ارتباط ,اعتمادوانتقال برتری مربی نسبت به اسب است.در مراحل بعدی به نسبت سن اسب وشکل گیری شخصیت سطح آمورشها تعیین می گرددولی مراحل اولیه همچون اجتماعی شدن و... با کمی پس وپیش ومطمئنا" صبر وتکرار بیشتر وبیشتر قابل پیگیری والزامیاست.! ;)