هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس تابستانه 88 بندرترکمن استارت خورد

reihaneh

Member
رقابت های اسب دوانی کورس تابستانه 88 شهرستان بندرترکمن عصر روز جمعه 19 تیرماه با استقبال مردم در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن از بندرترکمن، این هفته از مسابقات با شرکت 52 رأس اسب ورزشی از نژادهای دوخون و تروبرد در مسافت 1000 متر و در هفت دور پرهیجان برگزار شد.
در دور اول که مخصوص اسب های 2 ساله با امتیاز مبتدی و نبرده از نژاد دوخون بود چابکسوار محمد خجملی با زمان 61/01/1 توانست با اسب فرزادخان قهرمان شود. اسب های کارولینا با چابکسواری عبدالعزیز اونق و سان بوی با چابکسوار احمد پقه نیز مقام های دوم و سوم این دور را ازآن خود کردند.



دومین دور که آغاز پنج پره نیز بود رأس ساعت 13/5 با شرکت اسب های 2 ساله ی 2 تا 6 امتیاز نژاد دوخون برگزار شد. در این دور اسب آرام با چابکسواری آق اویلی بشگرد توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. اسب لاریسا با چابکسوار علی اونق دوم شد و عنوان سومی نیز به چابکسوار عبدالرحیم آرمیده سوار بر کاندولیزا رسید. زمان این دور نیز 17/00/1 بود.
در دور سوم هفت رأس اسب2 ساله8 تا 14 امتیاز نژاد دوخون از دپار مسابقات کورس تابستانه ترکمن گریختند. که در نهایت اسب نوگل با چابکسواری آق اویلی بشگرد با زمان90/59/0 مقام اول این دور را از آن خود کرد . اسب یوکسل با چابکسواری یاسر جرجانی دوم شد. مقام سومی این دور نیز به اسب کاکامامبو با چابکسواری محمد خجملی رسید.
در دور چهارم اسب های 3 تا 4 ساله 8 تا 14 امتیاز از نژاد دوخون در 1000 متر به زورآزمایی پرداختند. که در پایان اسب لیدا با چابکسوار قربان محمد اودک با زمان 76/59/0 مقام اول این دور را از آن خود کرد. عنوان نایب قهرمانی این دور نیز به اسب گل آفرین با چابکسوار آق اویلی بشگرد رسید و اسب آرقاداغ با همسفر خود یاسر جرجانی جایگاهی بهتر از سومی نیافت.
پنجمین دور با شرکت اسب های 3 ساله 16 تا 24 امتیاز دوخون برگزار گردید . در پایان این کورس این اسب ویوا با چابکسواری عبدالخالق چپرلی بود که بالاخره توانست در رقابت با سایرین عنوان قهرمانی را از آن خود کند. عنوان نایب قهرمانی این کورس پرهیجان نیز به یاسر جرجانی با اسب ولگا رسید. اسب پلیس من با چابکسواری محمد خجملی عنوان سومی را کسب کرد.
ششمین دور این مسابقات اسبدوانی با استارت استارتر برای مرکب های صفر تا 6 امتیازِ 3 تا 6 سال نژاد تروبرد برای جدال شش اسب در 1000 متر استارت خورد. که سرانجام اولین اسبی که خط پایان را قطع کرد اسب آگوستین با چابکسواری محمد خجملی با زمان 46/59/0بود. اسب راگ دول حاج نادر موحد با چابکسواری بهزاد قلیخانی عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. عنوان سومی نیز به اسب پاتریشن با چابکسواری آق اویلی بشگرد رسید.
در دور آخر نیز که با شرکت 6 اسب 3 تا 4 ساله 26 تا 30 امتیاز نژاد دوخون برگزار شد در پایان اسب جیحون با چابکسواری قربان محمد اودک اول شد. اسب شلیک مصطفی قربانی با چابکسواری محمد خجملی نیز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و محمود قلرعطا با هما رسول کرد سوم شد.
در این هفته اسب های یادبابا و نیرو(در دور اول) ؛ پارمیدا (در دور دوم) ؛ سی سی ناز و جاوا (در دور چهارم) شرکت نکردند.
لازم به ذکر است حضور مهندس حاجی گلدی کر فرماندار شهرستان ترکمن ، دکتر محمّدجواد نظری مهر نماینده مردم شریف ترکمن و بندرگز و کردکوی در مجلس شورای اسلامی و همچنین آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مجموعه ی سوارکاری این شهرستان ، ایجاد دلگرمی برای مردم و قوت و انگیزه برای مسئولین اجرایی را به ثمر داشت. که به نوبه ی خودم از این برادران بزرگوار کمال تشکر را دارم. همچنین از همکاری و مساعدت و پشتیبانی همه جانبه ی آقایان حاج حکیم ایگدری و رحیم پورقاز و همه مسئولین کادر اجرایی تشکر و سپاس گزاری می کنم.
هفته سوم این رقابت ها نیز روز جمعه هفته آینده در مجموعه سوارکاری بندرترکمن برگزار خواهد شد.

منبع:http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=10743
 
بالا