نگاهي به انتخابات فدراسيون سوارکاري

همانطور که مستحضر هستيد انتخابات فدراسيون سوارکاري براي گزينش رياست دوره جديد اين فدراسيون روز شنبه برگزار شد و آقاي مهندس تابش براي 4 سال ديگر در اين مجمع با اکثريت آرا انتخاب شدند.
ضمن عرض خسته نباشيد و نيز تبريک به ايشان بايد گفت علي رغم برخي تلاش هاي مثبت آقاي تابش، همانطور که در ماه گذشته در نامه جمعي از علاقه مندان سوارکاري خوانديم اشکالات جدي و اساسي بر روند کار فدراسيون سوارکاري طي 4 سال گذشته وارد است که با برنامه هاي مناسب به راحتي قابل حل است.
آنچه که در انتخابات امسال نمود بيشتري داشت اين بود که در اين دوره کانديداهاي مناسبي جهت احراز پست رياست فدراسيون سوارکاري حضور داشتند که به مراتب اهالي اين ورزش بيش از آقاي تابش به آنها اعتقاد دارند و در عمل و پست هاي گذشته خود نيز اين مهم را ثابت کرده اند که آشنايي، تخصص و عشق ورزيدن به اين ورزش در مديريت آن چه نقش ارزشمندي دارد.
سخنان آقاي تابش رياست محترم فدراسيون سوارکاري پس از انتخابات قابل تامل است. نيک مي دانيم و طي اين چند سال به خوبي متوجه شده ايم که ايشان به مصاحبه و ايراد سخنراني آن هم با بيان مواردي فراتر از واقعيت و نکات غير ضرور علاقه زيادي دارند و اوج آن را در مصاحبه هاي قبل و بعد از انتخابات اخير خوانديم.
به راستي نماينده محترم مردم اردکان يزد در مجلس شوراي اسلامي به آنچه که در دو مصاحبه با ايرنا و ايسنا گفته اند اعتقاد دارند؟ بي شک کساني که با اوضاع سواري و اسب ايران آشنايي دارند به خوبي مي دانند که آنچه آقاي تابش در مورد آزادي عمل و انتخاب در فدراسيون سوارکاري فرموده اند کاملا" خلاف واقع مي باشد. دقيقا" مورادي که ذکر کرده اند نمونه هاي بسيار خوبي براي اثبات اشتباهات فدراسيون و عملکرد ضعيف آن مي باشد. در سال هاي اخير خروج متخصصان و اهل فن را از دايره خدمت که ساليان زياد براي فدراسيون زحمت کشيدند از معاونت فني گرفته تا روابط عمومي شاهد بوديم. اعضاي چند کميته فدراسيون و مقايسه عملکرد آنها با دوره هاي قبل به خوبي پرده از واقعيت در مورد آنچه آقاي رييس آزادي عمل مي خوانند بر مي دارد. در مورد اسب هاي ايراني و بحث هاي ژنتيکي نيز که ديگر به نوعي به اين شعار عادت کرده ايم و آنچه تا کنون عملي شده از ساليان گذشته پايه گذاري و شروع شده بود. در دوره اخير ضعف ها و کمبودهاي معاونت فني آنچنان بوده که حفظ شرايط گذشته را به پيشرفت ترجيح مي دهيم.
هر چند که انتخابات در کل ورزش ايران به نوعي انتساب است و اعضاي مجمع ها چه در مورد فدراسيون، چه در مورد هيات ها به هيچ وجه نماينده توده ورزشکاران آن رشته نيستند اما بسيار عجيب است که جناب مهندس اين انتخابات را که بيش از ساير مجمع ها راي سياسي در آن دخالت داشته محل نمايش شرکت آزاد مردم عنوان مي کنند. به راستي با نگاهي گذرا به ترکيب مجمع، اطلاعي اندک از مسائل پشت پرده و آراي اعلام شده متوجه نمي شويم که راي هيات ها و سازمان تربيت بدني نفر اول و راي مردم (جامعه سوارکاري) که نمايندگاني به مراتب کمتر دارند نفر دوم را انتخاب کرده است؟!؟!؟! شايد کساني که با اين ورزش و جو آن آشنايي ندارند فريب صداي ميکروفن و کلمات موجود در نوشته ها را بخورند اما سر از زير برف بيرون بايد کشيد و ديد که متخصصين و اهالي سوارکاري آگاه تر از اين مسائل هستند.
در آخر لازم مي دانم خواهشي هم از سازمان تربيت بدني داشته باشم، خوب مي دانيم بر اساس نوع مديريت اداري کشور، اين سازمان به مهره هاي سياسي همچون عضو کمسيون تلفيق مجلس بسيار نياز دارد اما لطفا" ورزش سوارکاري را به اهل فن و عاشقان آن بسپاريد زيرا که سرمايه گذاري علاقه مندان در آن به هيچ وجه با امکانات و بودجه تربيت بدني در آن همخواني ندارد و حامي اصلي آن خود ورزشکاران و علاقه مندان مي باشند پس بايد در انتخاب بالاترين سطح مديريت آن نيز بيشترين حق را داشته باشند. مسلما" ورزش هاي ديگري نيز براي خدمت رساني کساني که خود را موظف به تلاشي مضاعف مي دانند وجود دارد که از بابت مديريت ضربه هاي کمتري به آنها وارد گردد.

محمد هادي کرباسي زاده
 

sohrab

Active member
در مورد تخصص و سوابق فعالیت جناب تابش در زمینه اسب و سوارکاری اطلاع دارید؟
 
سلام سهراب جان
آقای تابش 4 سال رئيس فدراسيون بود و قبل از اون هیچ سابقه ای در زمینه اسب نداشته.
حتی سابقه در رشته های دیگر هم نداشته.
البته به نظر من لزومی نداره که مدیر حتما" در اون رشته متخصص باشه ولی مدیریت شرط اول این کار هست که متاسفانه ایشون هرچند در زمینه نمايندگي موفق بودند اما در عرصه ورزش نه.
این موضوع هم البته وجود داره که اگر مدیریت با تخصص در اون رشته هم همراه باشه دیگه محشر میشه. برای نمونه در همین ایران يزدانی خرم یک نمونه عالی مدیر ورزشی است که والیبال ایران را دگرگون کرد. الان هم داره کشتی را سامان میده. این یک نمونه مدیر بدون داشتن سابقه در اون ورزش هست یا لااقل به صورت حرفه ای.
نمونه دیگری مشحون رئيس فدراسيون بسکتبال است که هم مدیر فوق العاده ای نشون داده هم خود متخصص این رشته است و پیشرفت باور نکردنی بسکتبال ایران مرهون زحمات اون و همکارانش است.
البته نفوذ آقای تابش خوبه ولی خوب عدم فرصت کافی ایشون را از فدراسيون دور می کنه.
یک روش دیگه مناسب استفاده از اشخاص پر نفوذ هست اما به شرطی که یک مدیر قوی در کنار آنها به عنوان دبیر یا نایب رئيس وجود داشته باشه که متاسفانه فدراسيون ما از این مشکل رنج می بره.
انشاءالله که درست بشه
 

salimi

Member
تا آنجا كه من ميدانم آقاي تابش از علاقمندان اسب وسواركاري است ايشان چندين سال سواري ميكردن البته قبل از فدراسيون و از نزديك با اين رشته و مشكلاتش در ارتباط بودن به خاطر همين علاقشون وارد شدن حالا تا جه حد تونستن سواركاري را پيش ببرن بايد همه نظر بدن
 
بالا