نمايشگاه بين المللي اسب آرژانتين

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
فرناندو لاندرو پرورش دهنده مشهور ارژانتين: تربيت اسب يک تخصص پيچيده است و از نظر تاريخي ايرانيان از ريشه دار ترين و مشهورترين تربيت کنندگان اسب جهان هستند.

‌به گزارش واحد مرکزي‌ خبر صدا و سیما از بوينوس‌ آيرس: " آمريکاي جنوبي منطقه عمده دامپروري و کشاورزي جهان است و در صنعت اسب جايگاه ويژه دارد و پرورش دهندگان اسب منطقه هر ساله بهترين نمونه از نژادهاي تربيت شده خود را در نمايشگاه بوينوس آيرس به نمايش مي گذارند.

کارلوس پريرا مدير بخش مسابقات اين نمايشگاه گفت: امسال نژادهاي مختلف اسب امريکاي جنوبي از جمله اسب آرژانتين و پرو که اسب قدرت و سرعت هستند عرضه شده اند. از نژادهاي غير بومي نيز نمونه هاي بسيار خوبي از اسب هاي عربي و اروپايي در مسابقات شرکت کرده اند.

در اين نمايشگاه از بين اسب هاي شرکت کننده ، اسب تورمنتا جايزه بهترين اسب را از آن خود کرد.

فرناندو لاندرو پرورش دهنده مشهور ارژانتين و برنده اين جايزه گفت: تربيت اسب يک تخصص پيچيده است و از نظر تاريخي ايرانيان از ريشه دار ترين و مشهورترين تربيت کنندگان اسب جهان هستند. اما از نظر نژاد، بهترين اسب هاي جهان مربوط به دوران تمدن اسلامي است که حاصل اصلاح نژاد اسب هاي مختلف سرزمين هاي گسترده مسلمانان است که به غلط به اسب هاي عربي معروف شده اند. اسب اسپانيولي يکي از اسب هاي تمدن اسلامي است که پدر همه اسب هاي اروپا است و بعدا به قاره امريکا رسيده است.

وي افزود قبل از ورود اروپائيان به امريکا اسب در اين قاره موجودي ناشناخته بود و از اسب اسپانيولي، در پانصد سال گذشته، نژادهاي مختلف اسب در قاره امريکا پرورش يافت."
 
بالا