نخستين كتاب درباره بيماري‌هاي اسب منتشر مي‌شود

reihaneh

Member
چهره ماندگار رشته دامپزشكي مشغول نگارش كتابي درباره بيماري‌هاي گوارشي در اسب‌ها است. به گفته وي، اين اثر نخستين كتاب تاليفي اين حوزه در ايران خواهد بود.
محمدقلي نادعليان به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ با توجه به اين‌كه ايران، مهد اسب‌هايي از نژادهاي اصيل است و گونه‌هاي اسب‌هاي ايران به نوعي در جهان بي‌نظيرند، توجه به علم پزشكي براي اين حيوانات ضروري است.

وي ادامه داد: كتا‌ب‌هايي با اين موضوع در زبان فرانسه و انگليسي بسيار فراوان است. در اين ميان جاي نگارش كتابي با موضوع بيماري‌هاي گوارشي در اسب در ميان آثار تاليفي ايراني خالي است.

نادعليان با اشاره به منابع اين كتاب گفت: بهره‌برداري از منابع خارجي و مقالات تحقيقي ـ پژوهشي منتشر شده در مجلات مختلف، همچنين استفاده از تحقيقات دانشمندان و پژوهشگران ايراني و تجربيات شخصي‌ام در اولويت مطالب اين كتاب خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه كتاب‌هاي منتشر شده در حوزه دامپزشكي، خصوصا بيماري‌هاي اسب، محدودند، اظهار داشت: اغلب افراد ترجيح مي‌دهند كتاب‌هاي خارجي را با صرف مدت زمان اندكي به زبان فارسي برگردانند، اين در حالي است كه بيماري‌هاي بومي كشورهاي خارجي در بسياري از اين آثار انعكاس دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران تصريح كرد: محققان و استادان دامپزشكي كشور مي‌توانند با استفاده از منابع داخلي و مستندات بومي كشور اقدام به تاليف كتاب‌هايي از اين دست براي دانشجويان و محققان اين رشته فراهم كنند.

به گفته نادعليان، مراحل تدوين و نگارش اين كتاب به تازگي آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود اوايل سال 89 منتشر شود.


منبع : خبر گزاری کتاب ایران
 

پیوست ها

  • n00043939-b.jpg
    n00043939-b.jpg
    5.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • n00043939-b.jpg
    n00043939-b.jpg
    5.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
بالا