متن کامل مصاحبه خبری دکتر کلاوس کیمیش

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
ابتدا مهندس زارع پور به سوارکارانی که از نقاط مختلف کشور برای شرکت در این کلاسها به یزد آمده بودند، خوش آمد گفته و از آقایان محمد یثربی، علی هاشمیان، دکتر محمدرضا فائد و سرکار خانم شیرین سالارتاش-از پرورش دهندگان اسب اصیل خوزستان و مترجم آقای کیمیش- که در برگزاری این دوره همکاری داشتند صمیمانه تقدیر کرد. وی استفاده از مربیان باتجربه دنیا را از نیازهای اساسی توسعه سوارکاری قهرمانی برشمردند و اظهار داشتند در صورت حمایت بیش از پیش فدراسیون سوارکاری کشور و دست اندر کاران ورزش کشور، تداوم اینگونه کلاسها با برنامه های آموزشی مدون می تواند به سرعت جایگاه ایران را در سوارکاری استقامت جهان ارتقا دهد.
در ادامه آقای دکتر کلاوس کیمیش به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
دکتر کیمیش بلافاصله در شروع مصاحبه خود گفت: "از اینکه من را به ایران دعوت کرده اید بی نهایت متشکرم. از دیدن ایران به شدت متعجب و شگفت زده شدم. اول از دیدن ایران و مردم؛ ما در آلمان فقط در اخبار و تلوزیون درباره ایران مطلع می شویم و آنچه در ایران دیدم با شنیده هایم کاملا متفاوت بود." وی با بیان اینکه از مهربانی، صمیمیت و مهمان نوازی مردم ایران شگفت زده شده است افزود: "مطمئنا وقتی در آلمان دیده ها و شنیده هایم از ایران را بازگو کنم همه مانند من متعجب خواهند شد."
دکتر کیمیش با ابراز امیدواری از حضور مجدد در ایران در ادامه به تشریح دیدگاهش در مورد سوارکاری استقامت در ایران پرداخت.
این مربی باسابقه آلمانی با بیان اینکه سوارکاران و اسبهایی را که در ایران دیدم برای سواری استقامت بسیار خوب و مستعد بودند افزود: "مطمئنم با آموزش و تمرین مداوم، اسبهای ایرانی می توانند رقیب بهترین اسبهای اروپا باشند. مطالب ارائه شده در این دوره بسیار جامع و فشرده بود و انتظار ندارم همه آنها را در کوتاه مدت عملی و وضعیت فعلی را به سرعت عوض کنید اما بدون شک با ممارست شما و تداوم آموزش علمی، دستیابی به این موضوع دور از ذهن نیست. آموزش باید برای تمام افراد دخیل در برگزاری یک رقابت سواری استقامت مورد توجه قرار گیرد مخصوصا برای دامپزشکان حاضر در رقابتها. نکته مهم دیگر اینکه آموزش با هدف تغییر وضعیت موجود انجام می شود و تغییر میسر نیست مگر با تکرار و یادآوری دائمی؛ آموزش اسب موضوعی دائمی است و نباید متوقف شود."
دکتر کیمیش خطاب به سوارکاران گفت: "من مطمئنم خیلی از شما این توانایی و استعداد را دارید که در مسابقات بین المللی شرکت کنید" وی که مالک و مدیر یک بیمارستان اسب در آلمان می باشد، آمادگی خود را برای کمک به برگزاری مسابقات در سطح فدراسیون جهانی سوارکاری در ایران اعلام کرد و با شوق خاصی گفت : " می توانم زمینه آموزش تعدادی از سوارکاران ایرانی را در آلمان و زمینه شرکت شما در مسابقات اروپا را فراهم کنم" وی همچنین از آمادگی خود برای اعزام داور بین المللی، دامپزشک متخصص، سوارکار و مربی استقامت از کشورش به ایران خبر داد.
وی پس از ابراز امیدواری خود از اینکه در آینده نزدیک شاهد حضور سوارکاران ایرانی و تیم ملی ایران در رقابتهای بین المللی باشد افزود : "من خوشحال می شوم که دامپزشک تیم ملی ایران بشوم"
سخنان این مربی بین المللی سوارکاری که برای اولین بار به ایران سفر کرده بود، تشویق مکرر افراد حاضر در سالن کنفرانس اداره کل تربیت بدنی یزد را در پی داشت.
دکتر کیمیش در پاسخ به سوال محمد رضا فرزانه خبرنگار باشگاه خبرنگاران صنعت اسب که با توجه به مشکلات قرنطینه در ایران آیا سوارکاران ایرانی می توانند با اسب قرضی در رقابتهای بین المللی حاضر شوند؟ اظهار داشت "امکان ورود سوارکاران ایرانی برای آموزش اصول علمی و عملی و حضور در رقابتهای ملی و بین المللی آلمان وجود دارد. به علاوه اینکه می توانم با چند سوارکار آلمانی در ایران حاضر شوم تا تجربیاتشان را به سوارکاران ایرانی منتقل کنند. اما اگر امکان ورود اسبهای ایرانی به آلمان فراهم آید به دنیا نشان خواهم داد که اسبهای ایرانی چقدر خوبند"

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسبهای ایرانی توانایی شرکت و رقابت در سطح بین المللی را دارند بیان داشت: "اسبهای ایران قابلیت صادر شدن را دارند. اسبهای ایران برای استقامت کم نظیرند. استعداد و توانایی اسبهای ایران بسیار عالی است"

دکتر کیمیش در پاسخ به سوال مدیر سایت صنعت اسب مبنی بر اینکه چطور در مدت کوتاه سفر خود به ایران به این نتیجه رسیده اند که اسبهای ایرانی با اسبهای اروپا قابل رقابت است گفت: " همه اسبهایی که دیدم ساختار بدنی خوبی داشتند اسبهایی قوی بودند و پایه خوبی داشتند. بدن اسبها بسیار عالی بود، سم ها و پاهای بسیار محکم و قدرت بدنی بسیار بالایی دارند، اسبهایی قدرتی هستند و می توانند در رقابتهای 160 دنیا شرکت کنند."
در پایان دکتر کلاوس کیمیش گواهی شرکت در این دوره آموزشی را به شرکت کنندگان اهدا کرد.


از اکواین
 
بالا