لوييز رفت اما راه او ادامه دارد...

دوستان لوييز با همه خصوصياتی که داشت رفت ...
او رفت و ما نيز خواهيم رفت. اما آنچه که اهميت دارد ادامه حيات و توليد اسبان ايراني تا زمان حيات بشريت است.
افسوس خوردن و منتظر قهرماني ديگر ماندن هيچ فايده اي ندارد. آنها که با لوييز از نزديک آشنا بودند عشق او به توليد و پرورش اسبان ايراني را مي دانند و اينک نوبت ماست که راه او را ادامه دهيم.
آنها که مرگ لوييز را پاياني بر توليد و حيات اسبان ترکمن و کاسپين مي دانند سخت در اشتباهند و بايد بدانيم که رفتن او نيروي محرکي براي زايش لوييزهاي ديگر در اين سرزمين است و اين خاصيت انسان های بزرگ است.
او که آغازگر تحقيقات مدرن در اسبان ايران بود خود منشاء تاثيرات بسياري بر محققان عاشق اسب هاي ايراني است و راه تکميل تحقيقات او باز است.
پرورش اسبان ترکمن و تبليغ و ايجاد بازارهاي مناسب آن ديگر وظيفه اي است که بر دوش ماست.
اينک، کساني که توانايي و تمايلي براي توسعه پرورش و حفظ اسبان ترکمن دارند، بايد آستين همت بالا زنند و دست در دست هم تلاش کنند تا زحمات او ثمر دهد و بهترين اسب ورزشي ايران نابود نشود.
لطفا" توانايي و آمادگي خود را اينجا اعلام نماييد.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مطمئنا همینطوره
من حاضرم همه جوره روی وب برای معرفی, شناساندن و... به دنیا مایه بگذارم
و برنامه هایی هم ریختم ولی چون تنها هستم سرعتش کمه ولی بهرحال انجامش میدم
علت اینکه دنیا نمیدونه ما چی داریم که ما تا بحال خودمونم نگفتیم چی داریم
وقتی تیم ملی روسیه و قزاقستان فقط با اسبهای آخال در مسابقات بین المللی شرکت میکنه و مقام هم میاره و بهش افتخار میکنه, ما چی کمتر داریم
یک فرق بزرگ بین ما با اونه وجود داره
ما عادت نداریم برای رسیدن به چیزی زحمت بکشیم...
 

DADAR

Member
ضمن اینکه من هم امادگی خودم را برای همکاری در هر ضمینه که بتونم اعلام میکنم اما در این بحث قبلا گفته باز هم میگم . نجات اسب ایرانی فقط به این نیست که اونها را بیدا کنیم جدا کنم ثبت کنیم و برورش بدیم. بحث اموزش تقریبا کارامدترین نقش رو میتونه در این راه داشته باشه . چرا که این توانائی های اسبهای ایرانی است که در نزادهای مختلف و در رشته های متفاوت این صنعت باید به نه تنها دنیا بلکه در درحه اول میبایست به همین مردم خودمان بشناسانیم .

چند درصد از علاقه مندان این ورزش به توانائی اسب ترکمن در برش واقف هستند؟
توانائی اسب درشور / کرد/ اسب اصیل عرب / یا همین کاسبینها در چیست؟
چند درصد از سوارکاران ما از اسب ایرانی در مسابقات استفاده میکنند ؟
اصلا ایا تا به حال یک اسب ایرا نی در مسابقات درساز دیده شده؟


به نظر من تا زمانی که بحث اموزش در اسب ایرانی فعال نشه اب در هاون کوبیدن است!!!!! وقتی سوارکاران ما بتانسیل مثلا یک اسب درشور را در استقامت نمیدونند هیچ وقت اسب درشور را نخواهند خرید و این یعنی بی رونق شدن درشور و از بین رفتن تدریجی این اسب یا فقط منحصر شدن ان به جناب مسکوب ومزرعه ایشان.......حالا فرض کنید ما دم از صادرات هم میزنیم .!!!!؟؟؟؟صادرات چی؟اسب؟هر اسب و هر نزادی در دنیا به وسیله توانائیهاش معرفی شناخته وخرید و فروش میشه ...همه میدونیم که مثلا اسب تاروبرد به چه کار میاید ولی ایا میدانیم یموت به چه کار میاید؟ منظورم عموم جامعه اسب و سوارکاریست نه عده محدودی که اطلاعات وتحقیقاتی در این زمینه دارند.
اینجاست باید همه با هم در راه نجات اسبهای ایرانی با برنامه ریزی های حساب شده ضمن مکمل کردن بحث اموزش در کنار برورش به نتیجه ائی کارامد رسید .
نتیجه ائی کا بتواند عملا نه شفاها ضمن معرفی یک نزاد معرف کارائیهای اون نزاد هم باشد :D :D :D
 
امير حسين و دادار عزيز ممنون.
دادار جان همونطور که امير گفت عادت نکرديم براي رسيدن به چيزي زحمت بکشيم.
جو اينجا را خودت مي دوني. پس دشوارترين قسمت کار فرهنگ سازي تا از اين اسب ها استفاده بشه و به آموزش آن بپردازند. براي اين هم يک سري برنامه ها داريم و قطعا" اسب هاي ايراني براي شروع نيازمند حمايت هستند. وقتي استفاده از آنها بيشتر بشه خود به خود ارزش هاي خودشون را نشون مي دهند و بقيه هم ترغيب مي شند.
خوشحالم که مربيان خوبي مانند علي ايمانخاني وقت خود را روي ترکمن دارند بيشتر صرف مي کنند و در اين مسير هم اعلام آمادگي کرد که کمکمون کنه.
بحث آموزش همونطور که گفتي خيلي مهمه و اميدوارم خوب بشه.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
بنظر من تا بحال حرکتی برای بچه ها انجام نشده
باید از بچه ها شروع کنی
 
بالا