لندن تا توکیو

ناشناس

Active member
یک زن انگلیسی قصد دارد تا سوار بر اسب مسیر ‪ ۱۵‬هزار کیلومتری جاده ابریشم را با عبور از ایران تا مقصد توکیو طی کند.


به گزارش پایگاه اینترنتی دورست اکو، بکی سمپسون ‪ ۲۴‬ساله تصمیم دارد سفر چهار ساله خود از لندن آغاز کرده و در راه کهن جاده ابریشم از ‪ ۱۵‬کشور از جمله ایران گذر کند.

سمپسون اعلام کرده انجام این برنامه ، رویای دیرین وی بوده و در راه خود از کوه ها، دشت ها، رودها، دریاها و سرزمین‌های بسیاری با درجه حرارت‌های متفاوت از ‪ ۲۰‬درجه زیر صفر تا ‪ ۵۰‬درجه بالای صفر گذر خواهد کرد.
سوارکار انگلیسی با تاکید بر هیجان انگیز بودن سراسر سفر، ایران را جذاب ترین بخش از برنامه سفری خود اعلام کرده است .
وی گفت: او و تیم تدارکاتش فعلا در مرحله مقدماتی برای آماده‌سازی اسب های لازم ، زین ها، چادرهای اقامتی و کیسه‌های مخصوص برقراری اردوی موقت هستند.
بر اساس برنامه اعلام شده ، این جهانگرد قرار است روز سه شنبه پنجم اوت ( ‪ ۱۵‬مرداد) سفر خود را به همراه یکی از دوستانش از مقابل کاخ باکینگهام در لندن آغاز کند.
مسیر مسافرتی سمپسون از انگلیس به ترتیب از طریق این کشورها خواهد بود:
فرانسه ، آلمان ، چک ، اسلوواکی ، مجارستان ، رومانی ، بلغارستان ، ترکیه ، ایران ، ترکمنستان ، ازبکستان ، قرقیزستان ، چین و ژاپن .
خانم سمپسون می‌گوید عواید حاصل از کمک‌های مالی یا تبلیغات این سفر طولانی را به یک موسسه بزرگ خیریه مخصوص حمایت از کودکان یتیم اختصاص خواهد داد.
این زن انگلیسی اعلام کرده ضمن پیمودن مسیر کهن جاده ابریشم با اسب ، دوست دارد در طول سفر کار مفیدتری نیز انجام دهد و آن آموزش کودکان در شهرها و روستاهای بین راه و تلاش برای کمک به بهبود وضعیت آنان است .
 
بالا