فدراسیون سوار کاری به کجا می رود ؟

mahsa

Member
در حالي كه كمتر از دو ماه به آغاز مسابقات آسيايي گوانگ باقی جو مانده است، حضور فدراسيون سوار كاري در اين دوره از رقابت ها در هاله اي از ابهام قرار گرفته است . و متأسفانه اخبار نگران کننده ای پیرامون این فدراسیون به گوش می رسد.بر اساس آموزه های دینی حضرت محمد(ص) پیامبرگرامی اسلام بر آموزش و گسترش رشته سوارکاری تأکید و سفارش فراوان داشته است.
در ضمن بسیاری از کشورهای همسایه و دور مانند عربستان، سوریه، هنگ کنگ، ژاپن و ....در تدارک حضور قدرتمند در بازی های آسیایی هستند، تا با قدرت پا به مهمترین رقابتهای قاره کهن بگذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی "تابناك"، جالب اینکه که هیچ اقدام مثبتی در این فدراسیون صورت نگرفته چرا که بر اساس آمار اعلام شده تعداد مسابقات سوار کاری در سال گذشته به شدت کاهش یافته است!

دست اندرکاران اسبدوانی در ایران آنقدر هدف های خود را پایین و ابتدایی در نظر گرفته اند که هر روز سطح توقع خود را نیز برای رسیدن به این هدفها پایین تر می آورند.
کجایند آنهایی که ادعا میکنند هر چه داشته اند و دارند در راه اسبدوانی ایران خرج می کنند ؟
در برنامه ريزي تيم هاي ملي برون مرزي،ضعف عمده مشاهده مي گردد.

مسعود مكاري نژاد عضو تيم ملي سواركاري و پر امتياز ترين سواركار كشور در سال گذشته،در مصاحبه به بيان ديدگاه هاي خويش در ارتباط با كارايي فدراسيون سواركاري گفت: از وظايف مديريت اين فدراسيون،رسيدگي به برنامه هاي تيم ملي مي باشد كه در سال هاي اخير هيچ برنامه مدوني براي اين تيم وجود نداشته است.وي افزود:در مسابقات آسيايي دوحه،تصميم گرفته شده بود كه دو مسابقه انتخابي برگزارگردد بنده نيز به عنوان نفر چهارم اين تيم انتخاب شدم ولي متاسفانه 20 روز مانده به مسابقات ،به ناگاه تصميم گرفته شد كه نفر پنجم،عضو تيم اصلي باشد بنابراين از تيم كنار گذاشته شدم.وي خاطر نشان كرد:
بعد از آن مسابقات به دليل اولين حضور در بازي هاي آسيايي، بايد از تجربيات آن بازي ها استفاده و براي آينده برنامه ريزي مي كردند كه متاسفانه نه تنها اين كار انجام نشد،بلكه هيچ تغيير و تحولي نيز در اين فدراسيون صورت نگرفت و تمامي كادر اداري آن باقي ماندند.مكاري نژاد با اشاره به روز شمار بازي هاي آسيايي گفت:متاسفانه اين روز شمار فقط روي تخته بود و هيچ اقدام خاصي انجام نشده و در چند ماه اخير، برنامه جديدي از فدراسيون به گوش نرسيده است.عضو تيم سواركاري خاطر نشان كرد:مدير يك فدراسيون ،بايد بر بخش هاي مختلف،مديريت داشته باشد ولي متاسفانه در برنامه ريزي تيم هاي ملي برون مرزي،ضعف عمده مشاهده ميگردد.
براي بازي هاي آسيايي اسب دواني نه تيمي تشكيل شده و نه اردويي راه اندازي شده است

امير برادران داور مسابقات پرش با اسب و كلانتر بين المللي در گفتگو گفت:مديريت فدراسيون اسب دواني نسبت به بازي هاي آسيايي بسيار ضعيف مي باشد وي افزود:براي بازي هاي آسيايي روز شماري بر تخته وايت برد دبير هيئت مديره گذاشته شده بود ولي تا به اين ساعت نه تيمي تشكيل شده و نه اردويي راه اندازي شده است.وي در ارتباط با تشكيل كلاس هاي داوري و زمان نامناسب آن گفت:متاسفانه اين كلاسها چندروز مانده به عيد ،تشكيل و به دليل زمان بد آن ،بسياري از دوستان موفق به شركت در اين كلاس ها نشده اند و درخواست فراوان، برخلاف قوانين ،fei،گفته شد،هر كس يكبار در كلاس هاي داوري شركت كرده باشد مجاز به استفاده مجدد از اين كلاس ها نمي باشد، وي با تاكيد بر غير تخصصي بودن مديريت اين فدراسيون گفت:متاسفانه دبير اين فدراسيون نيز داراي تخصص در سواركاري نيست و شركت در كلاس ها بيشتر غير حرفه اي مي باشد.

فدراسيون اسب دواني هيچ كار مثبتي براي سواركاري كشور انجام نمي دهد

محمد نقاش قهرمان سواركاري ايران، در ارتباط با وضعيت فدراسيون سواركاري گفت:متاسفانه فدراسيون سواركاري اردويي براي بچه ها ي تيم ملي نگذاشته است زيرا ساماندهي در اين فدراسيون ديده نمي شود.وي افزود:در حال حاضر بخش خصوصي در حال سرمايه گذاري در اين قسمت از ورزش مي باشد . بنابراين در پيروزي مسابقات، فدراسيون هيچ كاره مي باشد و متاسفانه تا به حال هيچ كاري براي بازي هاي آسيايي ،انجام نداده اند.نقاش در پاسخ به اين سوال كه آيا از مديريت فدراسيون رضايت خاطر داريد يا خير؟گفت: متاسفانه مديريت فدراسيون اسب سواري ضعيف مي باشد و اگر اين فدراسيون مديريت قوي داشت احتمالا پيشرفت بيشتري را در اين ورزش شاهد بوديم زيرا مديريت فعلي،هيچ كار مثبتي براي سوار كاري انجام نميدهد، وي از ديگر مشكلات اين بخش را قرنطينه مطرح كرد و گفت:متاسفانه در رابطه با قرنطينه اسب ها ،فدراسيون هيچ كاري انجام نداده بنابراين بايد با اسب‌‌هاي قرضي به مسابقات برويم.
مجيد شريفي سوار كار تيم ملي :

مديريت فدراسيون اسب سواري ضعيف است
در سوار كاري تنها به مديريت احتياج داريم و چرا تربيت بدني ، كميته ملي و فدراسيون ، پيگير اين قضايا نيستند؟!مجيد شريفي از سواركاران تيم ملي اسب سواري ايران در مصاحبه با خبرنگارراه مردم ضمن انتقاد از فدراسيون اسب سواري گفت: راجع به حضور ما در بازي هاي آسيايي گوانگجو متأسفانه از طرف فدراسيون هيچ پيگيري صورت نگرفته است. وي افزود: با توجه به اينكه بنده به رئيس فدراسيون گوشزد كردم كه حاضربه پرداخت مخارج در صورت حضورم در اين مسابقات مي‌باشم، متأسفانه تاكنون هيچ پيگيري از طرف فدراسيون صورت نگرفته است. اين در حالي است كه 14 روز از تاريخ اتمام ثبت نام گذشته است. و وظيفه ي كميته ملي المپيك است كه پيگير اسامي باشد. شريفي در پاسخ به اين سؤال كه به عقيده ي شما مقصر در اين كوتاهي كيست؟ گفت:
البته من تنها يك سواركارم و به طور قطع مقصر فدراسيون و هيئت سواركاري مي باشند و پي گيري اين مسائل به عهده ي ايشان است نه سواركار. وي با تأكيد بر اين مطلب كه بعد از 30 سال در بازيهاي آسيايي دوحه تنها شركت كننده ي ايراني كه توانست به فينال بازيهاي آسيايي برسد من بودم، گفت: اگر قرار باشد كه در بازيهاي گوانگجو شركت نكنم، بطور قطع اعتراض خواهم كرد و اين مسئله را رسانه اي مي كنم، وي افزود: مديريت بايد به من توضيح بدهد كه در اين 4سال كم كاري از من ديده است؟! در حالي كه من 36 ساله مي باشم و وقت زيادي براي شركت در اينگونه بازيها ندارم. سواركار تيم ملي با توجه به گفته رئيس فدراسيون سواركاري كه عدم همكاري اين فدراسيون را، كمبود بودجه بيان كرده است، گفت: آقاي تابش مي‌گويد بودجه كم است در حالي كه ما حاضريم به خرج و اسب خودمان در اين بازيها شركت كنيم شريفي در خاتمه افزود: ما در سواركاري تنها به مديريت احتياج داريم و چرا تربيت بدني، كميته ملي و فدراسيون، پيگير اين قضا يا نيستند؟؟!!

در ارتباط با فدراسیون سوارکاری طومارهای مختلفی با امضاء خانواده سوارکاری برای سعیدلو رییس سازمان ورزش و اعضای فراکسیون ورزش مجلس ارسال شده است .

سخنی با دکتر سیعدلو

فدراسیون سوار کاری به چه کسانی سواری می دهد؟!

در حالی که بر اساس آموزه های دینی و تأکید و سفارش فراوان پیامبر گرامی اسلام مبنی بر آموزش و گسترش رشته سوارکاری متأسفانه اخبار نگران کننده ای از فدراسیون سوار کاری به گوش می رسد!

و اما سخنی با رئیس سازمان تربیت بدنی آقای سعیدلو! با این روند فدراسیون سوار کاری به چه کسانی سواری می دهد؟ تمام دغدغه های جامعه ورزش و جنابعالی بازیهای آسیایی و.... می باشد در این میان فدراسیون سوارکاری بدون هیچ حرکتی برای آماده سازی تیم ملی به یک آژانس تفریحی سوار کاری برای عده ای خاص جهت تفریح بیشترواستفاده از امکانات دولتی تبدیل شده است!

شما که بارها و بارها در جلسات خود اعلام داشته اید که روسای فدراسیونها می بایست به طور جدی در فدراسیون فعال باشند آیا این عقیده و سیاست شما در سوار کاری نیز اعمال گردیده است!؟
 
بالا