طریقه صحیح گرفتن شلاق

Parissa

New member
سلام

کسی میتونه در مورد نحوه صحیح گرفتن شلاق در دست چپ به همراه دستجلو با جزئیات کامل توضیح بده؟ اینکه باید شلاق بین انگشتان قرار بگیره؟ روی مچ یا کف دست؟
 
طریقه بدست گرفتن شلاق ارتباط مستقیم به تعریف و کاربری استفاده از اون داره ,
شلاق های متفاوت با کاربرد های مختلف در انواع رشته های سواری مورد استفاده قرار می گیره و دریک تقسیم بندی کلی به انواع کلاسیک و غیرکلاسیک(هرچی که بشه باهاش اسب روتنبیه کرد.!) با طول های مختلف مورداستفاده قرار می گیرند.
بهرحال در تعریف کلاسیک ازارتعاش شلاق جهت تذکر نه تنبیه استفاده می گردد و طریقه استفاده ,سرشلاق به سمت زمین و تحریک از قسمت عقب به جلو در اسب می باشد.
پس دسته شلاق در میان انگشتان رو به پایین و از کف دست امتداد می یابد و نحوه استفاده از آن ارتعاش و لمس , نه ضربه .
 

Parissa

New member
سلام
ممنون از پاسخی که دادید. شما درست می فرمایید . اما برای اسب های آموزشی که دیگه پاسخی به ضربه پا نمیدن بعضی اوقات فکر میکنم لازمه از شلاق برای تنبیه استفاده کرد.
یه مطلبی هم خودم پیدا کردم. در ادامه مطلب شما بد به نظر نمیرسه:

شلاق گاهی می تواند به کمک ضربات پا برای حرکت دادن اسب به سمت جلو آید . و این هنگامی است که وسایل کمکی پا برای حرکت دادن اسب کفایت نکنند.
هنگامیکه شلاق در حال استفاده نیست، آن را در کنار ران نگاه دارید. در جایی بین زانو و مفصل ران. در صورتیکه شلاق را به گونه ای نگاه دارید که انگشت شست شما به سمت بالا بوده و به دسته شلاق فشار وارد می آورد، کنترل بیشتری روی آن خواهید داشت. طریقه صحیح در دست گرفتن شلاق در تصویر آمده است.

pampos02.jpg
 
توضیح مطلب درسته ولی برداشت شما صحیح نیست .
شلاق برای تقویت وتاکید اثرات ساق و حساس تر کردن اسب به اثرات مورد اشاره استفاده می شود نه تنبیه اسب .
اگه بیشتر داخل همین زیر گروه سایت بگردید توضیحات کاملتری پیدا می کنید.
 
آخرین ویرایش: