شوشتر بهترين شرايط را براي پرورش اسب دارد

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
خبرگزاري فارس: سرمايه‌گذار استراليايي گفت: شهرستان شوشتر به دليل شرايط ويژه آب و هوايي بهترين جايگاه براي پرورش اسب را دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شوشتر، آلن جانسون شامگاه جمعه در بازديد از برخي مزارع پرورش اسب در شوشتر اظهار داشت: اين شهرستان بهترين منطقه براي پرورش اسب عرب در ايران است و مي‌توان از اين استعداد براي جذب درآمد بسيار زياد استفاده كرد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي اسب عرب در جهان بيان داشت: اسب عرب داراي ويژگي‌هاي منحصر به‌فردي است كه مي‌توان استان خوزستان به ويژه شهرستان شوشتر را خواستگاه اين تبار ويژه اسب دانست.
اين سرمايه‌گذار استراليايي تاكيد كرد: شركت واهو براي ثبت هر اسب بيش از 120 هزار تومان دريافت مي‌كند و در جهان در حال حاضر 4 ميليون و 500 اسب عرب ثبت كرده است و براي اينكه اين درآمد از دست اين شركت خارج نشود، اجازه نمي‌دهد اسب عرب از ايران به جاي ديگري صادر شود.
جانسون خاطرنشان كرد: شناسنامه‌دار كردن اسب‌ها بهترين حركت براي شناخت اسب‌هاي اصيل است و بايد در راستاي تبارشناسي اسب‌هاي عرب در خوزستان تلاشي جدي كرد.
وي تصريح كرد: بسته شدن تبارنامه اسب عرب در كشور ايران مي‌تواند در آينده ايران را در اين زمينه دچار مشكل كند كه اين امر قابل اصلاح نيست و بهتر است كه در اين باره تجديد نظر شود.
اين سرمايه‌گذار استراليايي با اشاره به وضعيت آب و هوايي خوزستان گفت: استان خوزستان به ويژه شهرستان شوشتر بهترين شرايط آب و هوايي را براي پرورش حيواناتي همچون خرگوش و شتر مرغ را دارد كه اين حيوانات مي‌توانند در كسب سرمايه البته به شرط صادرات بسيار موثر باشند.
 
بالا