سومين دوره قهرماني اسطوره هاي زيبايي87

سلام دوستان
با توجه به اينکه منابع مالي دومين اسبواره تامين نشد و ترجيح ميديم که به قول جناب دکتر غفاري از شکوه آن کم نشه، اما از طرفي اجازه بي پاسخ گذاشتن درخواست هاي اسبداران عزيز را به خود نمي دهيم، تصميم گرفتيم که با همه مشکلاتي که وجود داره امسال فقط سومين نمايش قهرماني اسطوره هاي زيبايي را برگزار نماييم.
اين نمايش ويژه اسب هاي يموت، عرب ايراني، کرد، آخال تکه، دره شوري، عرب وارداتي و گروه آزاد مي باشد.
تا آخر هفته احتمال تغييرات وجود دارد و در اسرع وقت به اطلاع خواهم رساند.
آنچه که فعلا" در نظرمان هست برگزاري در تاريخ 10 الي 13 مهرماه 87 است. مکان برگزاري اصفهان است که محل دقيق متعاقبا" اعلام خواهد شد.
در روزهاي چهارشنبه و جمعه حراج اسب هاي نژادهاي مختلف نيز برگزار مي شود.
به احتمال فراوان همزمان، کلاس آموزشي ويژه اي نيز جهت تربيت اسب هاي زيبايي برگزار مي شود که طي روزهاي آينده قطعيت آن اعلام مي شود.
در اين نمايش اسب هاي خالص يموت (تيپ هاي خالص ايراني ترکمن) ، آخال تکه (مخلوط آخال و يموت)، کرد، عرب خالص ايراني، دره شوري، عرب هاي وارداتي يا داراي خون خارجي مي توانند شرکت نمايند. يک بخش نيز به اسب هاي مخلوط که ترکيبي از نژادهاي فوق يا ديگر نژادها هستند اختصاص دارد (مانند عرب کرد، عرب دره شوري، ترکمن دره شوري، کرد دره شوري، عرب تاروبرد، تاروبرد ترکمن و ...)

لازم به ذکر است که اين رويداد توسط شرکت تعاوني اسبداران و سوارکاران اصفهان برگزار مي شود و کليه هزينه هاي آن توسط علاقه مندان تامين مي گردد. افرادي که مايلند در اين حرکت سهيم باشند در هر سطحي مي توانند از لحاظ مالي ياريگر ما باشند.

با توجه به فرصت بسيار اندک تا زمان برگزاري از دوستان تقاضا مي گردد ساير علاقه مندان و اسبداران را نيز در جريان قرار دهند و از هم اکنون به فکر انجام تست مشمشه و دريافت برگه سلامت اسب هايي که قصد شرکت دارند، باشند.

همچين دوستاني که در توزيع پوسترهاي اطلاع رساني در سطح منطقه خود مي توانند همکاري نمايند لطفا" آدرس پستي خود را براي من ارسال نمايند.
 

Dr_Ghaffari

Active member
عزیز من از قدیم گفتند " دیر آی و درست آی " ! امیدوارم با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود ولی من متاسفانه نمی توانم شرکت کنم چون برای 8 مهر ماه نوبت عمل جراحی گرفتم و حداقل یک هفته بیمارستان بستری می شوم . البته خیلی علاقه مندم کره مادیان 4 ماه ام در بخش اسبهای بومی شرکت کند ... برای پخش آگهی های تبلیغاتی هم آمادگی دارم در شیراز همکاری کنم .
 
اااااااااا !!
ببينين جناب دکتر کاراتونا!! نيومدين با ما بسازينا!!
عيد تا حالا مي خواين عمل کنين حالا صاف گذاشتين تو برنامه ما!!
اگه ميشه جا به جاش کنين که ما حق اسب هايي که مالکانشون آنها را تنها مي ذارن مي خوريم و مقام بي مقام!!  ;)
اسب بهانه است، منظور جمع کردن اسب دوستان کنار همديگر است که با هم ارتباط پيدا کنند.
خيلي دوست دارم اينجا باشيد و درباره سفر با کسايي که تقريبا از همه جا ميان و شايد توي هيچ جمع ديگه اي نتونيد يک جا ببينيدشون راجع به سفر صحبت کنيد.
اگر هم مي دونيد اينجا براتون وقت عمل بگيرم.
خلاصه که منتظرم شديد
در ضمن از بابت همکاريتون هم ممنون. مثل هميشه مزاحم ميشم حتما.
 
چون اين ارسال حذف شده دوباره مي فرستم.

تصميم گرفتيم که يک بخش سوارکاري نمايشي هم بذاريم تا کساني که به سواري خودشون و اسبشون مي نازند فرصتي کوچک داشته باشند که به هنر نمايي بپردازند.
هر نوع سواري و حرکتي که فکر مي کنند ارزش به رخ کشيدن در جمع را داره و تماشاگران را به وجد مياره.
همچنين به پيشنهاد اميدخان يه بخش هم در حراج براي کساني که علاقه دارند اسبشون را با اسبي ديگه تعويض کنند در نظر گرفته ميشه که مي تونه جالب توجه باشه.
دوستان نظرات ديگه اي اگر دارند بفرمايند که زود دير مي شود!
البته آنچه که در قسمت نظرخواهي دومين اسبواره قبلا" آورده شده را تا حد توان در نظر خواهيم داشت. مطلب ديگر اگر هست منتظرم.

به اميد ديدار همه عزيزان و جمع شدن اعضاي انجمن در کنار هم تا به قول احسان عزيز 12 دنگ از سايت يک جا باشند!! :)
 

Dr_Ghaffari

Active member
اسب ايراني گفت:
اااااااااا !!
ببينين جناب دکتر کاراتونا!! نيومدين با ما بسازينا!!
عيد تا حالا مي خواين عمل کنين حالا صاف گذاشتين تو برنامه ما!!
اگه ميشه جا به جاش کنين که ما حق اسب هايي که مالکانشون آنها را تنها مي ذارن مي خوريم و مقام بي مقام!! ;)
اسب بهانه است، منظور جمع کردن اسب دوستان کنار همديگر است که با هم ارتباط پيدا کنند.
خيلي دوست دارم اينجا باشيد و درباره سفر با کسايي که تقريبا از همه جا ميان و شايد توي هيچ جمع ديگه اي نتونيد يک جا ببينيدشون راجع به سفر صحبت کنيد.
اگر هم مي دونيد اينجا براتون وقت عمل بگيرم.
خلاصه که منتظرم شديد
در ضمن از بابت همکاريتون هم ممنون. مثل هميشه مزاحم ميشم حتما.
ممنونم اسب ایرانی عزیز ! اگر تاریخ برنامه قطعی باشد من تاریخ عمل را یک هفته به تاخیر می اندازم . ابعاد زمینی که برای نمایش سواری خوب در نظر گرفته اید برای من خیلی اهمیت دارد ..!
 
اگر امکان تغيير برنامه داور خارجي باشد زمان برگزاري را 2هفته به تاخير مي اندازيم تا هم ما فرصت کافي براي تبليغ و آماده سازي محل داشته باشيم، هم عمل پاي آقاي دکتر انجام شده باشد، هم فصل برداشت پسته استان کرمان (که يکي از علاقه مند ترين استان ها جهت حضور در اين برنامه هستند) به اتمام رسيده باشد، هم عزيزانمان از استان هاي شمال غربي کشور که مسافت زيادي دارند، پس از جشنواره تهران راحت تر بتوانند شرکت نمايند.
تا فردا شب انشاء الله خبرش را بهتون مي دهم.
 
دوستان برنامه اسطوره هاي زيبايي به تاريخ 24 الي 27 مهرماه منتقل شد.
تاريخ ثبت نام هم تا 15 مهرماه خواهد بود.
لازم به توضيح است که نمايش اسب هاي عرب به ياد زنده ياد مري ليلي قره گوزلو و به عنوان بزرگداشت درگذشت او برگزار مي گردد. همچنين نمايش اسب هاي ترکمن به ياد زنده ياد لوييز فيروز و در تجليل از زحمات او برپا مي شود.
اگر شماره شما در ليست اس ام اس ما موجود نيست، با ارسال کلمه asb به شماره 09368807995 به عضويت رايگان درآمده و اخبار و اطلاعات لازم را از طريق اس ام اس دريافت نماييد.
 
با توجه به همکاري نزديک ستاد برگزاري و اداره کل دامپرشکي استان در راستاي رعايت اصول بهداشتي و ترويج فرهنگ لازم، و با توجه به اينکه همچون سال گذشته هيچ اسبي بدون همراه داشتن برگه سلامت اجازه ورود به محل هاي نگهداري و محل نمايش را نخواهد داشت، خواهشمندم از همين امروز به فکر انجام تست مشمشه اسب هايي که قصد حضور دارند باشيد تا با خيال راحت سفر کنيد و خداي نکرده ما شرمنده نشويم.

تلفن تماس براي اسبداران استان اصفهان جهت انجام تست:
7812378 - 0311
اداره مبارزه با بيماري هاي دامي اداره کل دامپزشکي استان اصفهان

در ساير استان ها نيز با ادارات کل هماهنگ نماييد.

با تشکر
 
حامي مالي اصلي اسطوره هاي زيبايي آقاي مهندس مسعود شجاعي بوده و علاوه بر ايشان تا کنون افراد زير به نوبه خود در تامين بخش کوچکي از هزينه هاي اعلام آمادگي کرده اند:

سيد مهدي آتشي

شيرين سالارتاش

خانواده مري ليلي قره گوزلو در ايتاليا (داريا بلکردي، ساندرا بلکردي، لوکا فورتيس، آندرآ فورتيس)

کاترين قلاوند

با سپاس از اين عزيزان و با آرزوي موفقيت آنها
 
با توجه به جلسه اخير با اداره کل دامپزشکي استان، اسبداران اصفهان فقط تا 5مهرماه فرصت دارند با اداره کل تماس حاصل نمايند و جهت انجام تست مشمشه هماهنگي نموده و وقت بگيرند.
با توجه به حجم بالاي اسب هايي که بايد تست شوند اين هماهنگي لازم است.
در ضمن در اين جلسه مقرر شد هماهنگي لازم با ادارات کل دامپزشکي ساير استان ها و همچنين سازمان دامپزشکي کشور انجام گيرد تا شرايط بهداشتي رعايت شود.
اميدوارم اسبي بدون برگه سلامت (صادر شده با کامپيوتر و داراي هولوگرام) حمل نشود که برگشت آن باعث شرمندگي ما شود.
 
محدوديت سني وجود نداره و اسب ها بر اساس سن گروه بندي مي شوند.
به نسبت تعداد اسب هاي شرکت کننده گروه ها شکل مي گيره و بيشتر براي سنين پايين سعي ميشه گروه ها خرد باشه و تقريبا از 6-7 سال به بالا اسب ها با هم در يک گروه خواهند بود.
 
سومين جشنواره اسب ايراني براي نجات نژادهاي اصيل برگزار مي‌شود
]


برگزاركنندگان سومين جشنواره زيبايي اسب درتلاشند تا موضوع نجات اسب‌هاي اصيل ايراني را درنهايت به سرانجام برسانند.


خبرگزاري ميراث‌فرهنگي ـ گردشگري ـ برگزاركنندگان سومين جشنواره زيبايي اسب درتلاشند تا موضوع نجات اسب‌هاي اصيل ايراني را درنهايت به سرانجام برسانند.
هادي كرباسي، مسوول برگزاري سومين جشنواره اسب اصيل كه در اصفهان برگزار مي‌شود، در گفت‌و‌گو با ميراث‌خبر، با اعلام اينكه سومين جشنواره نمايش اسب اصيل ايراني 24 تا 27 مهر برگزار‌مي‌شود، افزود: «تمام نژادهاي اصيل ايراني از جمله تركمن، عرب ايراني، دره‌شوري، كاسپين و كرد درحال انقراض هستند.»
او گفت:‌«با فعاليت‌هاي انجام شده در دوره‌هاي گذشته اين جشنواره خوشبختانه شركت‌كنندگان و توليدات نژادهاي اسب عرب ايراني افزايش يافته اما هنوز براي نجات فاصله زيادي دارد.»
به گفته او، با آن‌كه فدراسيون خود را مدعي نگهداري اين نژادها مي‌داند، اما اقدام قابل توجهي در راه جلوگيري از انقراض اين اسب‌ها نمي‌كند.
كرباسي، مهمترين اهدافي كه در اين چند دوره برگزاري جشنواره دنبال مي‌كرده را تشويق و ترغيب اسبداران براي نگهداري اسب‌هاي خالص، افزايش گردش مالي براي صنعت اسب، مشخص شدن مسير براي توليدات بهتر براي اسب‌داران و آشنايي مردم با نژادهاي اصيل ايراني عنوان كرد.
در اين جشنواره قرار است از نژادهاي كرد، تركمن و دره‌شوري نمونه‌گيري خون به‌عمل آيد تا تحقيقات ژنتيكي براي اين نژادها به نتيجه برسد.
علاوه بر نژادهاي عنوان شده، بخشي نيز براي نمايش اسب‌هاي وارداتي عرب و هم چنين ديگر اسب‌هاي وارداتي در نظر گرفته شده است.
كرباسي گفت: «پيش‌بيني مي‌شود بيش از 200 راس اسب در اين جشنواره و در قالب گروه‌هاي مختلف به رقابت بپردازند.»
اين جشنواره از سوي شركت تعاوني اسبداران اصفهان و با هزينه‌هاي شخصي اين شركت برگزار مي‌شود.
قرار است دو داور اروپايي نيز در بخش اسب‌هاي عرب به قضاوت بپردازند.
همچنين اين شركت براي بالابردن كيفيت اين جشنواره از تاريخ 10 مهر به مدت چهارروز دوره اموزشي نحوه تربيت و نمايش اسب را براي مسابقات زيبايي از سوي مدرس انگليسي برگزار كند.

منبع : http://www.chn.ir/news/?section=1&id=28876
 
نمايش اسطوره هاي زيبايي به هيچ بودجه دولتي وابسته نيست و شرکت کنندگان در آن با پرداخت حق ثبت نام تقريبا" نيمي از هزينه ها را تامين مي کنند و هر اسبداري به نوعي اسپانسر جشنواره هم هست.
براي سهولت حضور اسبداران بزرگ که تعداد زيادي اسب دارند تخفيف هايي وجود داره که براي اطلاع از آنها مي توانيد با شماره 09138002219 تماس بگيريد.
 
اونايي که هنوز اسبشون را ثبت نام نکردند بجنبند که دير شدا!
به اميد ديدار همه دوستان
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
محل برگزاری و ترتیب برنامه ها رو نگفتی؟
هتلهای نزدیک محل برگزاری رو هم نگفتی, چون مطمئن نبودم بتوانم بیام هنوز رزرو نکردم:(
 
بالا