سوارکاری بانوی فرانسوی از کویر سمنان تا البرز

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
يك بانوي فرانسوي براي اولين بار فاصله كوير تا البرز را روز شنبه سوار بر اسب پيمود.

"رييس هيات سواركاري استان سمنان گفت: اين سواركار كه يك جهانگرد است در اين برنامه فاصله سمنان تا البرز را در مدت چهار ساعت سواركاري كرد.

محمدعلي دادور افزود: تور كوير تا البرز براي اولين بار توسط هيات سواركاري استان سمنان و باشگاه شبديز سمنان طراحي و اجرا شده است.

وي گفت: سمنان به دليل موقعيت اقليمي بهترين شرايط را براي تماشاي كوير و مناطق بسيار زيباي كوهستاني را دارد و جهانگردان و گردشگران مي توانند با پيمودن فاصله ‪ ۸۰‬كيلومتر در فاصله زماني بسيار كم دو اقليم كاملا متفاوت تجربه كنند.

وي نام اين سوار كار را كه براي اولين بار در اين تور شركت كرد ژوليت كارپينتر اعلام كرد و افزود: اين بانو با در اختيار گرفتن يك راس اسب و تجهيزات توسط باشگاه شبديز سمنان موفق شد از طريق كوه و كمر و مسيري زيبا خود را به شهميرزاد در فاصله ‪ ۴۰‬كيلومتري شمال سمنان برساند.

دادور افزود: در نظر است در برنامه‌هاي بعدي اين تور از جنوب سمنان و مناطق كويري آغاز و تا مناطق كوهستاني شهميرزاد به مسافت ‪ ۸۰‬كيلومتر برگزار شود.

براي استفاده سواركاران از اين تور در فاصله سمنان تا شهميرزاد يك كمپ استراحت ايجاد شده و در مراحل بعدي كه از كوير شروع مي‌شود اين تعداد به سه كمپ افزايش خواهد يافت."
 
بالا