سوارکارن محلی و با تجربه بجای دامپزشکان

احسان

Active member
يک کيس خيلی خنده دار
يک اسب در اصفهان هست که خيلی خوب و خوشگل حالا بماند اسمش و مالکش
اين اسب رو بعد از گرفتن راديوگراف و تشخيص اينکه نويکولار داره پيشنهاد چند تا درمان داديم 1 نعلبندی طبی 2 درمان دارويی و 3 درمان ورزشی 4 درمان جراحی

آقا اين دوستان که يکيشان سوارکار هم هست گفت نه ما هيچ درمانی نميخواهيم و عکس ها را ميبريم تهران پيش دکتر قلم سياه ايشان برای ما درمان کنند
يکی ديگر گفت که نه تلفن ميزنيم گنبد کاووس از يک آقای ترکمنی ميخوايم که درمان کنند
يکی ديگه گفت نه تلفن ميزنيم به اشکان ايشان بلد درمان کنند
خلاصه ما رو هيچی حساب کردند و به ما اعتماد نکردند رفتند

چند روز بعد هم که من يکی از اين آقايان را ديدم گفت که ما تلفن زديم به تهران دکتر يه دارو داده ما هم اون دارو را بهش ميديم ما هم گفتيم باشه انشاالله اسب شما به سلامتی خوب بشه
تا من اين حرف را زدم بدش امد گفت من 30 ساله تو کاره اسبم تو 3 روز امدی اسب ميبينی حالا برا ما ادعا ميکنی ::) من هم هيچ نگفتم و رفتم ديگه گذشت تا چند روز پيش

چند روز پيش با يک دکتر آلمانی رفتيم چندتا اسب ببينيم در اصفهان از جمله و از اتفاق همين اسب هم ديديم

من خودم با دکتر صحبت کردم و گفتم تاريخچه اين اسب رو دکتر هم درمان های که من گفته بودم و پيشنهاد داده بودم را دوباره برای مالک گفت :eek: ::) :D :D
حالا همه اين آقايان هم که اين تز ها را داده بودند اونجا بودند ;) کلی حال کردم گفتيم خوب حالا اين اسب رو چه داروی بهش ميديد اسمش را هم بلد نبودند گفتن بيتين :D :eek: ::)
منظورشان همان اسيد آمينه بيوتيين هست که برای رشد و تقوييت سم خوب هست :eek:

گفتم حالا اين دارو رو برای نويکولار سندرم دادند گفت بله دکتر از تهران داده :eek: :eek: ;)

خلاصه کلی حال کردم ان روز هم بخاطر درمان خودم که درست گفته بودم و هم بخاطر اينکه مالک و سوارکار 30 سال تجربه مان چيکار کرده بودند
:D :D
 
منظورشان همان اسيد آمينه بيوتيين هست که برای رشد و تقوييت سم خوب هست :eek:

گفتم حالا اين دارو رو برای نويکولار سندرم دادند گفت بله دکتر از تهران داده :eek: :eek: ;)


[/quote]

دکتر جان وقتی آقای اش ... و امثال هم داروی مگس پران و یا داروی نیتروفورازون رو برای رشد یال و دم می دن! یا شامپوی دترجنت رو برای رشد مو می دن دیگه چه توقعی داری داروی رش سم رو برای درمان ناویکولار ندن!
من که خواستم کار خیر انجام بدم! بگم بابا آدمهای اسب دوست بیاید دارو هایی که تا حالا خریدید حال استفاده کرده یا نکرده رو با هم چک کنیم! شاید اشتباه خریدید نا دونسته! مثلاً رفتید داروی رشد سم بگیرید داروی اسهال گرفتید! خوب بگید به ما بخدا نه شما و نه اون فروشنده در حد دامپزشک از ترکیبات داخل اون و اثر اون خبر ندارید! خوب ما که هستیم خودمونم مایلیم! که راهنمایی تون کنیم! حال باید برید 100 تومان پول بدید بخرید بیاد حال اگه آسیبی به اسبتون نرسونه تاثیری هم نکنه و بعد تازه بیاید بگید چه کنم؟! دیدم حتی یه نفر به جز اولیویرا حرفی نزد!
خوب این جامعه هم اینن! دیگه! تا امثال هم هستند این ها ( اش.... و...) باید پول بخورن دیگه و آقایی کنن! اونوقت دکتر دامپزشک بی چاره ای که می ره و داروی های درجه یک میاره باید التماس مردم کنه تا بخرن! تازه همین آقایون می گن داروهای اون دکتر قلابی! خنده دار نیست؟! آخه تو لوازم فروشی ! تو چی کاره ای که می گی /1 تا دارو شناسی ! داروی آرژانتینی درجه 3 رو می فرشن و تو همین یزد عین نخود کیشمیش دارن می خرن و می زنن! بعد برای داروی آمریکایی باید التماس شون کرد!
می بینی توروخدا!
 
راستی بنده یک چیز رو بگم! بنده معتقدم هر دامپزشکی دارای علم و معلوماتی هست! مثلاً یک کیسی بود در تهران که حتی همین دکتر نامبرده هم نتونست تشخیص بده ولی دکتر قاسمی بنده خدا درست تشخیص داد ولی ایشون هم مثلاً احسانی و رحمانی رفت از ایران!
حال اشتباه و یا عدم توانیایی جزیی از کار در هر شغل و رشته هست! مثل شما پرش کار ها! همیشه بدون خطا می پرید و لی در یک مسابقه در پارکور خطا می کنید! با یک اشتباه که خودتون مقصر بودید!خوب هم دچار اشتباه می شن! و اینکه این دکتر درست تشخیص داد و یا اشتباه ملاک سنجش یک دامپزشک نیست! همه جا گفتم حتی در سازمان و اینو همه می دونن در پزشکی با اونهمه تجهیزات و علم و دم و دستگاه باز هم گاهی از درمان عاجزند و وا می مونن و تشخیص اشتباه می دن! خوب حال دامپزشکی با این همه دردسر!
مثل زدم دکتر ماندگار 100 عمل می کنن شاید 2 نفر بمیرن زیر عمل!
سخن چیزه دیگه ای! بنده و خیلی از دوستان منکر علم و تجربه و منش استادی دکتر نامبرده نیستیم! به خصوص بنده که در اندام حرکتی ایشون رو با توجه به تجربه فارمی ایشون در حد والایی می دونم!
اما اینکه یک بعدی بشه! مثلاً جراحی! یا نمی دونم مامایی و یا غیره و یا هر چیزی رو بگیم ایشون؟!!! و در ضمن ایشون هم مثل ما از جایی شروع کردن و حال با گذشت این زمان به این جا رسیدن! قیاس کردن و ... درست نیست! شاید از نظر تجربه و علم به پای ایشون نرسیم اما ما هم فاقد علم نیستیم 1اینجوری نیست که ما همه اشتباه کنیم و فقط یکگ نفر درست بگه! ما چیزی سر در نیاریم و فقط یکی سر در بیاره! البته این رو بگم که خیلی ها از این موضوع نهایت استفاده رو دارن می کنن و انحصار طلبی رو ایجاد کردن! و تبلیغات خوبی هم دارن انجام می دن! مثلاً اینکه دکتر فلانی گفته! یا فلان دکتر که ولش کنن بابا فلانی هست و....
 

احسان

Active member
اين دکتر ها که امروز ميگند که ما پدر دامپزشک اسب هستيم بگو برند ياد بگيرند سينتی گراف رو با نان ميخورند يا با آبجو
جامعه اسبداری ما همين ها رو هم لازم دارند :D :D :D


اين آقايون دکتر بگو برند جمش کنند ديگه علمشان برا وقتی خوب بود که هنوز هرپس ويروس را ميگفتند باکتری :D :D
يا برای درمان تاندونيت از فنيل استفاده مکردند :D :D


البته وقتی اسبدار ما متوجه نيست چه انتظاری داری دکتر شهبازی جان
تجربه به نظر من اصلاً بدرد نميخوره کار رو علمی و از رو دانش انجام دادن بهتره

مثلاً اين آقايون دکتر که شما ميگی ميخوام بدونم فرق درمان زخم قرنيه را با زخم ملتحمه ميدونه يا اينکه ميتونه تشخيص بده که اين اسب بيماری پوستيش پمفيگوس هست يا درماتوفيلوز

اين مشکل ما ها هست که فکر ميکنيم تجربه خوبه يا مثلاً ميگند دکتر بديعی اسب رو نگاه کرد گفت ايليومش پيچيده ان وقت يکی نبود بگه به اين آقا که شما که ديدی دکتر بديعی اين تشخيص را داد خودت ميدونی ايليوم اسب کجاست :eek:خوب نميدونی هرچی بهت بگند باور ميکنی

به قول خود يکی از همين استادهای دانشگاه ميگفت که ما مديون انقلاب هستيم گفت از چه نظر جواب نداد يکی ديگه بعد از مدتی گفت اگه اون دکتر های با سواد اون دوره را اخراج نميکردن يا نميرفتند خارج از ايران ما الان کجا استاد دانشگاه بوديم :D :D

ادعای تجربه داشتند سرپوش گذاشتن بر روی بيسوادی و بی دانشی است
 

سنا

Active member

ادعای تجربه داشتند سرپوش گذاشتن بر روی بيسوادی و بی دانشی است

[/quote]
کاملا موافقم :)
 

احسان

Active member
مرسی سنا جان
خوشم ميياد نسل جديد هم رو ميفهمند و مثل هم فکر ميکنند
 
پاسخ : سوارکارن محلی و با تجربه بجای دامپزشک

www.Horsevet.blogfa.com گفت:

ادعای تجربه داشتند سرپوش گذاشتن بر روی بيسوادی و بی دانشی است
موافقم! درسته! اما همین ادعا ست و همین تجربه که ابزاری برای خیلی از دوستان برای پیش بردن بشه!
راحت بگم . واضح :
یکی از همین مربی های با تجربه می گفت فلانی هم با تجربه است و هم با علم! بقول خودش!
اما واقعیت امر جایی دیگر هست!
منظورش این بود چرا این دکتره !اون یکی! منظورش از نظر تجربه و علم همون دکتر عزیزی بود و باجی که دامپزشک عزیز به مربی ها و مهتر ها می دن!
بقول یکی از همکاران مافیای باج سسبیل بده به مربی !مافیای دامپزشکی!
خوب وقتی یه مربی نونش ببخشید مقداری هم پول حلال از طریق سپردن یک کیس به دامپزشک تامین می شه! چرا من و تو دکتر طاهری جان!
خوب معلومه مربی هم برای تعریف کار خود مجبور بگه در تعریف بعضی از این دکتر های عزیز= دکتر معروف و با علم و با تجربه!
خوب این روال هی می پیچه !اپیدمی می شه بین مربی ها و همه می گن با تجربه و با علم و خدای اسب!؟!!! این می شه که فرد بیرونی فکر می کنه چه خبره! واقعیت همینه!
البته بنده منکر علم و دانش دکتر قلم سیاه نیستم! اما کساایی که در اسب تهران هستن می دونن کیا رو دارم می گم!منظورم به عداه ای بود!
نون رو باید از کار درست در اورد! خوب بودن و با درایت بودن و با علم بودن رو باید از انجام کار و نشون دادن کار به رخ کشید نه باج دادن به مربی برای تعریف و تمجید!
نمی خوام به خودم مغرور شم اما اگر اینجام برای کار هایم هست وگرنه چند تایی از همین دوستان به دلایل رو راست بودن بنده و عدم باج دهی حتی دوست ندارن روی من رو ببینن!
یکی از همین عزیزان به ظاهر سینه سوخته و عاشق جوان که بماند می گفت ما ها بخواییم یکی رو نابود کنیم( منظورش دامپزشک های تازه وارد شده) می زاریم برن و بعد هولشون هم می دیم و تازه کلیم به به و خوبه و درسته می کنیم تا بره ته دره!
دیدید واقعیت رو؟ واقعاً چقدر کثیف می تونیم باشیم؟ چرا جای گرفتن دست یه جون و اگه اشتباهی داره می کنه یادش بدیم و کمکش کنیم تازه هولشم بدیم؟!!! مگه من و یا ما و یا شما چی کاره اید؟ ببنید کار این دنیا به کجا کشیده شده؟!!
تو کار خدا هم دخالت می کنن! اما نمی بینند روزی رو که کجا اند! چه به یادگار می زارن!
دلم بد پور بود!!!!:ِ
 

fatima

Member
من هم موافقم. متاسفانه خیلی هایی که تو دنیای اسب و پرورش اسب هستند همین ادعاها رو دارن. البته ادعا داشتن تو خیلی از رشته ها رواج داره و کسانی که تجربه دارن خودشون رو عقل کل می دونن. هنوز خیلی راه هست تا مردم ما به این باور برسن که علم پیشرفت کرده و مخصوصا در زمینه سلامتی و بهداشت، تنها کسانی می تونن ادعا کنند که دارای علم و تجربه همراه با هم باشند.
البته نا گفته نمونه که ما حتی پزشکان رو هم تو خیلی از زمینه ها قبول نداریم چه برسه با دامپزشکان!!! و نا گفته نمونه که خیلی از پزشکان ما نیز به دلیل اینکه علمشون روزآمد نیست خیلی وقتها تشخصی درستی نمیدن و همین ها هم به این باورهای مردم دامن زده.
 
دکتر های عزیز
درددل ها وگلایه های شما روخوندم,نکات جالبی توش بود,
اولینش پنهان کاری وتجاهل ما در هنگام بروز مشکل بود,این توی پیچیدگی های فرهنگی ماست که دیر با واقعیت مواجه می شویم,زمانی که شاید یرای اصلاح ودرمان دیر باشد,وهمیشه ساده ترین راه رو به عنوان بهترین راه بدون توجه به عواقب آن برمیگزینیم وسعی می کنیم همیشه خود را بدون نقص وایراد به نمایش بگذاریم,به ظاهر بسیار متواضع وفروتن ولی قدرت تحمل انتقاد ازکار ,... وحتی گوش کردن به نظر متفاوت را نداریم(چون خود را وتفکر خود راکامل ترین می دانیم!!!وهیچ نقصی را در آن نمی پذیریم!).
دکتر جان ,انجام کار تخصصی ,دقیق تر ,کم خطر تر و پر هزینه تر است,سپردن کار به متخصص صرفه جویی در وقت وهزینه وکم کردن ریسک خطر است,بر این مبنا به نظرمن متخصص اندام حرکتی,نیازی به درمان وجراحی کولیک ندارد!چون برای به روز آوری تخصصش وقت کم هم میآورد,البته به شرطی که تخصص واقعی و تشخیص این تخصص توسط مشورت گیرنده بسیار مشکل است!

ولی آگاهی واطلاع رسانی به موقع واعتماد به دامپزشک متخصص را ما در هنگام مواجه با مشکل از دامپزشک متخصصمون میآموزیم.
وقتی که در نهایت استیصال در نیمه شب,فلان دامپزشک ما موبایلش خاموش میباشد,فلانی برای مسافرت در کیش است,فلانی طبق معمول صبح فردا شما را قال می گذارد ,دامپزشکی دیگر برای استارت زدن به ماشینش طلب تومان 1000000 میکند.شما هستید ویه حمله لامینیتیس,که هر دقیقه توقفش برای حیات وفعالیت ورزشی اسبتان حیاتی است.
شما چه میکنید ؟ از تجویز تلفنی استفاده نمی کنید؟ به هر نخ پاره ای وزن سنگینتان را برای خریدن وقت نمی آویزید؟ باز خوش به اش.. که خدماتش رو گسترش داده وبه هرکجا براتون پست هم میکنه. ;D
اشار ه من به کیسی خاص که دکترفرمودند به هیچ عنوان نیست,اینجا نقد عملکرد درمواجه با شرایط سخت است,!جایی که تصمیم گیری هم برای دامپزشک وهم برای مالک اسب سخت می گردد,,و تصمیم درست در این شرایط است که یک دامپزشک را معتمد ودیگری را... میسازد
چه جوری باید اعتماد کرد. ??? ??? ??? ??? ??? ???
 

احسان

Active member
من کاری ندارم پزشکی يا دامپزشکی يا فلانی يا کس ديگه يا دکتر فلانی يا لوازم سوار کاری
من خدا را شکر همه چيزم رديفه نيازی به پول در اوردن از اين رشته ندارم
نيازی هم ندارم کسی بهم بخواد اعتماد کنه من ميزان خوب يا بد بودن خودم را با مطالعه ميسنجم و علم و اطلاعات روز دنيا که خدا رو شکر با چند تا دامپزشک خارجی هم که در ارطبات هستم هميشه اونها هم با من هم عقيده هستند در مورد درمان ها و تشخيص هام

و ميگم که هر کسی خودش بهتر ميدونه که چه چيزی براش بهتره يک اسب دار اگه فکر ميکنه آقای فلان بهتره خوب حتماً بهتر فکر ميکنه و ميگه دکتر قلم سياه عاليه حتماً درست ميگه
هر کسی در حد فکر و فرهنگ و عقل خودش ميدونه و تصميم ميگيره
کسی اگه اطلاعات داشته باشه و علم داشته باشه بهتر ميدونه چی براش خوبه

من که هر کی از دوستان سايت هم تلفن زدن چيزی پرسيدن جواب دادم تلفن هم تويه وبلاگم هست

ميدونيد چيه من ميخواستم يک کلينيک دامپزشکی اسب بزنم با چند تا دستگاه پيشرفته و کاملاً استاندارد اروپا ولی ميبينم که اينجا کسی قدر اين چيزا رو نداره برای چی بيام پول بزارم يا وقت و سرمايه


اگه شما ميدونستيد که يک اسب چه خدمات دامپزشکی احتياج داره به يک سوال و درمان تلفنی قانع نبوديد پس شما خودتان نمی دونيد که چی ميخوايد اصلاً

خودتان پای اسب ميگيد دکتر يک طوری سرهمش کن بره اسب و ميفروشمش :D

بعد تا اسب رو فروختيد مالک جديد متوجه شد که اين اسب مشکل داره در جواب ميگيد اين دامپزشک ما فلان فلان شده هيچی نميفهمه از اسب :eek: :D :D

ما دامپزشک هم که ميگيم بابا بايد اين کارو کرد خرج درمانش اينقدر ميشه ميگيد نميخواد اشکان يه دارو اورده يا از ترکمن صحرا يه ترکمنه هست مييارم داغش ميکنه يا .......
 

احسان

Active member
چند روز پيشا تلفنی با يکی از دوستان در يزد صحبت کردم فکر کرد ما بچه ايم و تازه بدوران رسيده

گفت اينجا اسب 70 ميليونی رو نمياند بدند دست تو که

حالا به خدا نميدونست ميخواستم دستگاه 200 ميليونی و اتاق عمل 100 ميليونی واسه اسب اونجا رديف کنم ديدم اينطوريه گفتم جای ديگه بلدم پولم را يکماه چند برابر کنم

گفت ما تلفنی از دکتر ها ديگه از تهران درمان ميکنيم
اما خودش فرد خوبی بود و رفتار و منشش مردونه بود از خودش کمال تشکر را دارم بخاطر اطلاعاتش
 
دکتر جان
شما هر چی بگید من باز ارادتمندم ,ولی این هم گوشه ای از درددل ما علاقه مندان در مواجه با مشکلاتی بود که به عرض رساندم.
ولی دکتر جان ما همه به اعتمادنیازمندیم, نه مالی. هرکسی در هرسطحی و برای بدست آوردن ارتباط خوب ومناسب.
 
oliveira گفت:
وقتی که در نهایت استیصال در نیمه شب,فلان دامپزشک ما موبایلش خاموش میباشد,فلانی برای مسافرت در کیش است,فلانی طبق معمول صبح فردا شما را قال می گذارد ,دامپزشکی دیگر برای استارت زدن به ماشینش طلب تومان 1000000 میکند.شما هستید ویه حمله لامینیتیس,که هر دقیقه توقفش برای حیات وفعالیت ورزشی اسبتان حیاتی است.

آفرین بر تو اسب دار چیز فهم! نمی خوام برای تصدیق جمله ای رو بگم و یا برای تعریف!
چند نکته: حال اینکه شما در همین وضعیت استیصال که بارها شده بنده از تهران تا ساوه و .. رفتم در حالیکه اشاره کردی این دوستان چگونه برخورد کردند و مواجه شدی! حال صبح که اسب روبرا تر شد تازه همین دوستان سر و کله اشون پیدا می شه! و تازه بار ها شاهد بودم که خیلی از همین صاحب اسبان گفتن دکتر شما زحمت کشیدید و دکتر فلانی حالا اوردم سر اسبم در حالیکه دکتر فلانی نیمه شب یا با زنش مهمونی بوده و یا گوشی اش رو پیغام گیر و یا خاموش! ( همه فهمیدن) حتی به روی خودش نیورده مزد یا کرایه ما رو بده! حتی یه جمله اینکه از خجالتتون در میاییم! البته خدا و دل و دعای اون اسب جای دیگه ای شامل حالمون می شه!که بار ها هم شده خدا گواه!
نکته بعدی اینکه این دوستان پر ادعا در مواقع فورس ماجور کجاند؟
چرا اینها رو عملکرد ما ها تاثیر نداره؟ و روی وجه انها! و بازهم امثال هم مد بازار و ته علم و هنر هستن! مگه نه اینکه دامپزشک باید ان کال باشه!؟!! مگه نه اینکه باید ارزش قائل باشه!؟!!!
دکتر طاهری راست می گه! به خدا می تونیم بریم پول و قتمون رو صرف کار دیگه ای بکنیم شب هم سرمون رو راحت بزاریم رو بالشت کناره زن و بچه بدون اینکه کسی زنگ بزنه بخوابیم! بدون مسئولیتی! تازه ما جونمون رو هم گذاشتیم ؟!! یکی می گفت داری 600 تومان در ماه حقوق می گیری و اینا !!! گفتم تو فقط 600 رو می بینی! اگه یکی از همین اسب های شما یه لگدی رو حواله ما کنه!؟!! خدا می دونه چقدر باید خرج دوا درمونم کنم؟!! منتی نیست! پیشه و حرفه من و ما هست! اما کجاست کسی که قدر بدونه تا این عرق تو تن ما نخشکه!
 

سنا

Active member
www.Horsevet.blogfa.com گفت:
مرسی سنا جان
خوشم ميياد نسل جديد هم رو ميفهمند و مثل هم فکر ميکنند
خواهش :)
آخه جدا وقتی آدم میبینه بعضی ها به صرف داشتن تجربه نظر افراد با دانش رو با گستاخی کنار میزنن واقعا تاسف میخوره
دکتر طاهری من از این موارد زیاد دیدم و حتی دعوامم شده
خیلی خوبه که اگه کسی دانش فنی نداره نظر بقیه رو خراب نکنه
 

احسان

Active member
سنا گفت:
خواهش :)
آخه جدا وقتی آدم میبینه بعضی ها به صرف داشتن تجربه نظر افراد با دانش رو با گستاخی کنار میزنن واقعا تاسف میخوره
دکتر طاهری من از این موارد زیاد دیدم و حتی دعوامم شده
خیلی خوبه که اگه کسی دانش فنی نداره نظر بقیه رو خراب نکنه

در خارج از ايران هم تجربه جايی نداره و هرکس علم و دانش داره موفقتر ولی در ايران چون همه چيز بی درو پيکر هست همه فکر ميکنند تجربه خوبه
به نظر من هم شما سنا جان چون با دانش سوارکاری را دنبال ميکنی حتماً موفق خواهی بود
 

سنا

Active member
Wild Stallion گفت:
در خارج از ايران هم تجربه جايی نداره و هرکس علم و دانش داره موفقتر ولی در ايران چون همه چيز بی درو پيکر هست همه فکر ميکنند تجربه خوبه
به نظر من هم شما سنا جان چون با دانش سوارکاری را دنبال ميکنی حتماً موفق خواهی بود
از نظر و لطفتون ممنون :)
دانش خیلی مهمه حتی اگه تجربه صفر باشه دانش آدم میتونه جبرانش کنه
البته اگه چیزی بعنوان {اشتباه} دانش رو زیر سوال نبره :)
 
جالب و تاسف انگیز بود این بحث تا اینجا.البته خوب این چیزا همیشه بین ما ایرانیها هست،به نظر من همه یه جورایی راست گفتن،اما همه هم یه ذره بی‌ انصافی داشتیم.علم و تجربه باهم حرفی‌ برای گفتن دارن. نه علم به تنهایی و نه تجربه به تنهایی،حرف منو قبول ندارین توی کشورای پیشرفته سرچ کنین،ایشالا یه روز همه بخوایم پیشرفت کنیم!!!
 

علی واحدی

Active member
از نظر و لطفتون ممنون :)
دانش خیلی مهمه حتی اگه تجربه صفر باشه دانش آدم میتونه جبرانش کنه
البته اگه چیزی بعنوان {اشتباه} دانش رو زیر سوال نبره :)

که صد در صد نداشتن تجربه احتمال بوجود آمدن اشتباه رو زیاد میکنه. پس دانش باید در کنار تجربه باشه که من شخصا تجربه رو خیلی مقدم تر میدونم.
 
افسوس

کاش یکی از این دامپزشکان با تجربه که در زمینه اسب فعالیت تخصصی می کنن با توجه به تعداد زیاد اسبداران این شهر در تبریز داشتیم!!!افسوس
 

hashemlo

Member
متاسفانه ما در شهرمان دامپزشك خوب نداريم و يكي از اسبهاي من به دليل باد كردن شكم تلف شد دامپزشكان محترم چه راهنمايي براي ديگر دوستان دارند تا پيشگري كنيم از اين حوادث و ديگر اسبداران درمورد كوليك چكار بايد بكنند تا اسبشان دچار اين مشكل نشود