سعیدلو: اولین بار است که چوگان می بینم!

parsmanesh

New member
فينال ليگ چوگان کشور، 26 شهريور در حضور رئيس سازمان تربيت بدني برگزارشد

در اين دوره از مسابقات که از سوي فدراسيون چوگان در محل مجموعه سوارکاري شهدا با هدف کمک به بنياد خيريه محک برگزار شد، سعيدلو از نزديک ديدار رده بندي و فينال ليگ چوگان را به تماشا نشست.
سعيدلو در حاشيه اين مسابقات اقدام فدراسيون چوگان در کمک به بنياد خيريه محک را بسيار ارزشمند توصيف کرد و گفت:اينگونه مسابقات بهانه بسيار خوبي است تا مردم بيايند و از نزديک با اين رشته ها آشنا شوند چوگان همچون ساير رشته هاي ورزشي براي سازمان تربيت بدني پراهميت است و ما اين رشته را يک ورزش کامل و اساسي مي دانيم، به خصوص اينکه چوگان يک ورزش کاملا ايراني بوده و از ايران است که اين رشته به ساير کشورهاي جهان صادر مي شود.
سعيدلو با اشاره به اينكه اولين بار است كه بازي چوگان را از نزديك تماشا مي‌كند؛ اظهار داشت: بازي بسيار زيبايي است و با توجه به اينكه چوگان ورزش ملي ايران است بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: فدراسيون‌هاي زيادي در ايران فعاليت مي‌كنند و تماشاي مسابقات آنها دشوار است، اما تلاش مي‌كنم تا بيشتر در مسابقات چوگان حاضر شوم.
وي همچنين ورزش چوگان را ورزشي پرهزينه دانست و افزود:اين رشته با توجه به ملزومات خود بسيار پرهزينه است و نيازمند سرمايه گذاري هاي کلان است البته ما هيچ فدراسيون ورزشي را از قلم نمي اندازيم و به طور حتم نگاه حمايتي خود را شامل فدراسيون چوگان نيز مي کنيم.
رئيس سازمان تربيت بدني با تاکيد بر لزوم تبليغات بيشتر در خصوص ورزش چوگان، تصريح کرد:مسئولان اين فدراسيون بايد با يک برنامه ريزي صحيح و حساب شده محيطي مناسب را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين رشته فراهم کنند چوگان نيازمند تبليغات بيشتر است تا ساير اقشار جامعه نيز با آن آشنا بشوند.
وي در ادامه،اختصاص عوايد اين رقابتها به بنياد خيريه محک بنياد حمايت از کودکان سرطاني را اقدامي انسان دوستانه و ارزشمند دانست و خطاب به مسئولان اين بنياد،گفت:سازمان تربيت بدني نيز اين آمامدگي را دارد تا مبلغي معادل دوبرابر تمام درآمد حاصل از اين مسابقات را به بنياد خيريه محک کمک کند.

حميد سجادي و پژمان نياکي،معاون ورزش سازمان و سرپرست اداره کل روابط عمومي سازمان تربيت بدني، در کنار مسئولان فدراسيون چوگان ديدار رده بندي و فينال ليگ چوگان را به همراه سعيدلو به تماشا نشستند.
سعيدلو در پايان،هزينه بهسازي مسير مجموعه سوارکاري شهدا و همچنين ساخت جايگاه تماشاگران اين مجموعه را متقبل و تاکيد کرد که به زودي اقدامات لازم براي انجام اين مصوبات آغاز مي شود.
وی در مورد تجهيزات زمين اصفهان و اختصاص دادن بودجه به اين استان، خاطرنشان كرد: به زودي جلسه‌اي را تشكليل خواهيم داد تا در خصوص تجهيزات اصفهان تصميم‌گيري كنيم.
لازم به ذکر است سازمان تربيت بدني سال گذشته قول كمك يك ميلياردي در سال جديد را داده بود كه تا كنون اين مبلغ به فدراسيون اختصاص داده نشده است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی صنعت اسب کشور
 
بالا