سئوی سایت وردپرسی به زبان ساده برای تازه کارها

karensitedesign

New member
تو این مقاله فرض رو بر این میگیریم که شما سایتتونو روی وردپرس ساختید و افزونه یوست رو هم نصب کردید و حالا دنبال کلیدواژه هدف برای تمام صفحات، محصولات، دسته ها یا پست های وبلاگتون می گردید. برای شروع باید به ویرایش تمام بخشها و جزئیاتی که بعدا شرح خواهیم داد دسترسی داشته باشید.
با خوندن این مقاله با اصول تحقیق کلیدواژه، بهینه سازی درون-صفحه و ساخت لینک آشنا میشید و برای مطالعه جزئیات بیشتر و عمیقتر براتون لینکهایی رو معرفی میکنیم.
قرار نیست تمام جزئیات مربوط به سئوی سایت وردپرسی رو براتون تجویز کنیم، این مقاله قراره یه مقدمه ای برای اصول این کار باشه و کمک میکنه که اشتباهات رایجی رو تو خیلی از سایتها دیده میشه دیگه شما تکرار نکنید، و در آخر هم براتون منابع دیگه ای رو معرفی میکنیم که بتونید برای کسب اطلاعات بیشتر ازش بهره ببرید.
حالا اجازه بدید شروع کنیم. آماده اید؟

  • سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو به فرایند و شناخت روشهایی میگن که کمک میکنه صفحات وب برای عبارت سرچ شده روی صفحه نتایج ظاهر بشه و رتبه بگیره. در واقع یه عبارت و یه روشیه که طی چند سال اخیر خیلی مورد بی مهری قرار گرفته و تقریبا همش بخاطر اسپمرها و طراح های قلابی سایته که با قیمتهای ناچیز قرارداد میبندن و یا اصلا نمیدونن سئو چیه و یا انقدر تنبلن که اهمیتی به اجرای درست روشها بصورت درست، طبیعی، پایدار و اخلاقی نمیدن.
یه سئوی درست که خوب اجرا شده باشه (طبق راهنمای وبمسترهای گوگل) فرایندی آهسته است که ممکنه تا حصول نتایج ماهها و گاهی سالها به طول بیانجامه. پس اگه میخواهید خیلی سریع ترافیک رو روونه سایتتون کنید و حاضرید بهاشو هم بپردازید، سئو به دردتون نمیخوره. به جاش میتونید از گوگل ادوردز، تبلیغات فیسبوک و توئیتهای تبلیغاتی استفاده کنید تا سایتتون به سرعت و طی مدت کوتاهی بیشتر در معرض دید کاربرها قرار بگیره.

  • تحقیق کلیدواژه – میخواهید برای چه عبارتهایی روی صفحه نتایج ظاهر شوید؟
قبل از اینکه برای بهینه سازی محتوا یا لینک سازی و غیره وقت بذارید، باید اول یه فهرست از کلیدواژه و عبارتهای جستجویی که میخواهید براشون دیده بشید انتخاب کنید.
اغلب مردم مرتکب یکی از دو تا اشتباه زیر میشن:
1- یه صفحه درست میکنن با کلی کلیدواژه و میخوان برای همه چیز رتبه بیارن. یا


 
بالا