روش های مقید کردن سر اسب

ناشناس

Active member
1 روش های مقید کردن سر اسب:

*** بستن چشم اسب

بستن چشم اسب:

لوازم عمل: می توان یکی از سه وسیله زیر را مورد استفاده قرار داد:

1.کلاه یا باشلق یا روسری که تمام سر و صورت حیوان را به غیر از دهان و سوراخ های بینی می پوشاند و بر روی آن تسمه هایی برای ثابت کردن آن روی سر وجود دارد.

2.ماسک پوشاننده چشم؛این وسیله دارای قطعات چرمی پوشاننده چشم بوده که در برابر آنها قرار می گیرد و بعلاوه در انتها و پایین خود دارای میله فلزی (هویز) می باشد که در دهان حیوان جایگزین می شود.این وسیله توسط تسمه های چرمی در محل ثابت نگه داشته می شود.







3. پارچه ضخیم و تیره رنگ در صورت عدم وجود وسایل فوق ، همکاری مهتر اسب به جلب اطمینان حیوان و جلوگیری از ترس وی کمک می کند.با بستن چشمهای اسب به وسیله پارچه ضخیم و تیره رنگ قدرت دید اسب کاهش می یابد.و تا حدی از شرارت اسب کاسته می شود.





موارد عمل: بستن چشم اسب ، به منظور هدایت اسب های شرور به داخل اطاق معاینه و یا اسب کش،یا خوابانیدن حیوان روی میز عمل انجام می شود..

روش عمل: چون گاهی اسب شرارت می کند بهتر است ماسک یا روسری توسط مهتر اسب روی سر حیوان قرار داده شود.چرا که اسب با مهتر احساس اطمینان و آرامش بیشتری می کند..بعد از قرار دادن ماسک دهانه یا هویز آنرا نیز وارد دهان اسب کرده و بند های ماسک را محکم نمائید..
 

پیوست ها

  • 3yesigi.jpg
    3yesigi.jpg
    95.2 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 2z74wu8.jpg
    2z74wu8.jpg
    72.9 کیلوبایت · بازدیدها: 13
بالا