دلیل شروع حرکت با چهارنعل،در ابتدای سوار شدن؟؟؟

به نظرتان اگر در ابتدای سوار شدن بر اسب،اسب حرکتش را با چهارنعل شروع کند،دال بر چیست؟البته این سوال در دو حالت بر ای من قابل طرح است:

1.زمانی که بدون صدور فرمان چهارنعل از جانب سوارکار شاهد حرکت ناگهانی چهارنعل اسب هستیم. و بنده گمان میکنم اسب قصد زمین زدن سوار را دارد و راضی به دادن سواری نیست و با این حرکت مخالفت خویش را ابراز میدارد.

2.اینکه سوار کار از اینکه فرمانی صادر کرده اطمینانی ندارد! و گمان بر این می نهد که ناخواسته فرمان چهارنعل صادر کرده است(گاه باشد که کودکی نادان ،به غلط بر هدف زند تیری!!!)و این شاید بخاطر پیشرفت وی باشد و اینکه اسب از روی فشار ساق یا هر عامل موثر دیگری به سرعت این پیام را از سوار کار گرفته و شروع به جرکت چهار نعل کرده است.

لطفا نظراتتان را در این مورد بفرمایید.و اگر دلایل دیگری هم برای شروع ناگهانی چهارنعل در ابتدای سوار شدن بر اسب میتوان در نظر گرفت،منتظر خواندن مطالب شما هستیم.
سپاس
 
فرضیه اول این است که اسب آموزش درستی ندارد.:confused:
اسب آموزش دیده بافشارساق گام خودرابازترمیکندولی تغییر گام نمیدهدبرای تغییرگام بایداثرمناسب رااعمال کرد واسبی که بافشار ساق و بازشدن گام تغییرگام میدهدآموزش درستی ندارد.
فرضیه دوم این است که اسب باحس سوار درداخل زین هیجان زده شده ویادگرفته است که کاررا باچهارنعل شروع نماید(آموزش غلط:confused:)
بعضی اوقات هم اسب بدلیل عدم تعادل سواروضربه های زیادبه کمرودهان وبرهم زدن تعادل برای فرارازدرد وبی تعادلی تغییرگام داده(که این بیشتردراسبهای جوان وکم آموزش به چشم میخورد.
فرضیه سوم هم درباره اسبهای کم تمرین وپرانرژی است که هفته ای یکباراز باکس خارج میشوند وبیرون آمدن اورا هیجان زده میکند وبه هر صدا وشی غریبی عکس العمل نشان می دهد که اگرکمی هم بی تجربه وجوان باشد برای یکسوارمبتدی مثل نشستن بر روی بشکه باروت است.;)
درهر سه حالت فرضیه یک صادق است.
زیادنگران به هدف زدن بچه نباشید,مطمئن باشید که اسب زیرپای شما به هردلیلی(هیجان وترس شما درهنگام سوارشدن ویا..)هیجان زده است.:eek:
 
ممنون جناب الیویرا
_ممکن است در اثر تغییر رژیم غذایی اسب ها نیز این اتفاق بیفتد و هیجان و بازیگوشی اسب را افزایش دهد؟مثلا افزایش جو در رژیم غذایی.

_منظورتان از حس سوار دقیقا چیست؟شور و اشتیاق فراوان وی برای یادگیری هر چه سریعتر سواری،یا علاقه شدید به اسب ها،یا برقراری یک ارتباط قوی حسی با اسب ها؟؟؟یا چیزی غیر از اینها؟

_برای اصلاح اینگونه اسب ها علاوه بر آموزش صحیح اسب و تمرین های مناسب،افزایش دفعات بیرون آوردن اسب از باکس در هفته و نیز رها کردن اسب بدون سوار در مانژ برای دقایقی که تخلیه انرژی انجام شود،راهکار مناسبی ست؟


_برای جلوگیری از رخداد همچین حالتی در سواری و یا اصلاح آن در طی سواری، چه پیشنهاداتی برای سوار و اسب دارید؟
 

علی واحدی

Active member
ممنون جناب الیویرا
_ممکن است در اثر تغییر رژیم غذایی اسب ها نیز این اتفاق بیفتد و هیجان و بازیگوشی اسب را افزایش دهد؟مثلا افزایش جو در رژیم غذایی.

_منظورتان از حس سوار دقیقا چیست؟شور و اشتیاق فراوان وی برای یادگیری هر چه سریعتر سواری،یا علاقه شدید به اسب ها،یا برقراری یک ارتباط قوی حسی با اسب ها؟؟؟یا چیزی غیر از اینها؟

_برای اصلاح اینگونه اسب ها علاوه بر آموزش صحیح اسب و تمرین های مناسب،افزایش دفعات بیرون آوردن اسب از باکس در هفته و نیز رها کردن اسب بدون سوار در مانژ برای دقایقی که تخلیه انرژی انجام شود،راهکار مناسبی ست؟


_برای جلوگیری از رخداد همچین حالتی در سواری و یا اصلاح آن در طی سواری، چه پیشنهاداتی برای سوار و اسب دارید؟

نفس جان جوابهای اولیویرای عزیز کاملا درست است و در تایید فرمایشات ایشان اضافه میکنم که بله تغییر در رژیم غذایی اسب هم باعث چنین رفتارهایی میشود و مخصوصا جو که انرژی بسیاری تولید میکند و اسب باید اگر جو میخورد حتما روزی 1 ساعت کار کند(البته 1 ساعت کار مفید) و دقیقا همانطور که خودتان هم فرمودید کار بیشتر و حتی لنژ کردن قبل از هر دفعه سواری به مدت 20 دقیقه روی هر دو دست برای تخلیه انرژی و حتی رها نمودن اسب(البته با بستن ساق بند و رو سمی که اسب احتمالا از تاندونها و سم بخاطر بازی زدن صدمه نبیند) روزانه به مدت 1 ساعت در مانژ یا پادوک بسیار کارساز است. برادر شما برادر.
 
نفس جان جوابهای اولیویرای عزیز کاملا درست است و در تایید فرمایشات ایشان اضافه میکنم که بله تغییر در رژیم غذایی اسب هم باعث چنین رفتارهایی میشود و مخصوصا جو که انرژی بسیاری تولید میکند و اسب باید اگر جو میخورد حتما روزی 1 ساعت کار کند(البته 1 ساعت کار مفید) و دقیقا همانطور که خودتان هم فرمودید کار بیشتر و حتی لنژ کردن قبل از هر دفعه سواری به مدت 20 دقیقه روی هر دو دست برای تخلیه انرژی و حتی رها نمودن اسب(البته با بستن ساق بند و رو سمی که اسب احتمالا از تاندونها و سم بخاطر بازی زدن صدمه نبیند) روزانه به مدت 1 ساعت در مانژ یا پادوک بسیار کارساز است. برادر شما برادر.


متشکرم از شما برادر که همیشه راهنمای اینجانب بودید
و در مسیر پاسخگویی به سوالات من یک خداقوت بزرگ به شما و جناب الیویرا میگویم!

گمان میکنم 1ساعت و 20 دقیقه ای که فرمودید،در واقع همان وقتی بود که بنده سوار همان اسب بودم :pدر نتیجه بسیار طبیعیست اگر دچار سانحه ای بشوم.انشاالله راهنماییهایتان را در باشگاه به اسبی ها خواهم گفت و خودم نیز استفاده میکنم.
 
فرضیه دوم این است که اسب باحس سوار درداخل زین هیجان زده شده ویادگرفته است که کاررا باچهارنعل شروع نماید(آموزش غلط:confused:)

نفس عزیز
منظورساده من ازاین جمله این بود که این اسب یادگرفته با رکاب گرفتن سوارحرکت چهارنعل راآغاز کند.
چون خیلی پرخون است:p
ولی اسب آموزش دیده که تمام تمرکزش به سواراست درهنگام رکاب گرفتن (که حرکتی بسیارمشکل برای اسب است:confused:)در ایست کامل می ایستدوبااثرساق سوارحرکت خودرا آغازمیکند.(اسب همان چیزی است که شما میخواهید!)
همچنین این عکس العمل درهنگام سوارشدن ودر زین نشستن می تواند به دلیل دردکمراسب وضربه نشست شما درهنگام سوارشدن هم باشد.

اما درباره حس سوارکه پرسیدید
اسب شمارا از نحوه نگاه کردن,نزدیک شدن,تماس دست شمابرروی بدنش ,جریان تنفس دراندام شمادر هنگام سواری و....موردارزیابی قرار داده وبسته به تجربه وآموزشش عکس العمل نشان می دهد.

این اسب اگرسالم است ودرد ندارد باتعداد دفعات بیشترسواری درهفته وخالی کردن انرژی اولیه خروج از باکس ویا کاهش موادمغذی دانه ای و باروشهایی که برادرفرمودند وبااعتمادبه نفس کامل شما درکاربا این اسب ,سواری مطمئن تری راخواهیدداشت.
ولی درصورت امکان پیشنهادمیکنم ازاسب آموزش دیده تری استفاده کنید.
 
من اعتقاددارم هرچی سطح آموزش اسب بالاترمی رود,تمرکزوحواسش به Handler وسوار کارش بیشترمیشه وتغییرات بیرونی کمترمی تونه او را هیجان زده کرده وبتر ساند.
 
اما رکاب گرفتن سوار بدلیل جابجایی یک طرفه زین وفشاری یک طرفه ای که که به ستون فقرات اسب می آورد و...کار مشکلی برای اسب بوده وملاحظه ومراقبت بیشتری راتوسط سوار طلب می کند
 
اما رکاب گرفتن سوار بدلیل جابجایی یک طرفه زین وفشاری یک طرفه ای که که به ستون فقرات اسب می آورد و...کار مشکلی برای اسب بوده وملاحظه ومراقبت بیشتری راتوسط سوار طلب می کند


پس دلیل اینکه برای سوار شدن بعضی اسب ها،باید سریع عمل کرد و گاهی اسب فرصت کامل سوار شدن را به سوار نمیدهد و سریع حرکت میکند،همینی ست که شما فرمودید؟؟؟
 
پس دلیل اینکه برای سوار شدن بعضی اسب ها،باید سریع عمل کرد و گاهی اسب فرصت کامل سوار شدن را به سوار نمیدهد و سریع حرکت میکند،همینی ست که شما فرمودید؟؟؟


[FONT=VERDANA,ARIAL,HEVETICA]Mounting 101[/FONT]
[FONT=VERDANA,ARIAL,HEVETICA]~ The Physics of Mounting ~[/FONT]
[FONT=VERDANA,ARIAL,HEVETICA]WRITTEN BY: Cheryl Sutor [July 15, 2000][/FONT] [FONT=VERDANA,ARIAL,HEVETICA]

When you are mounting your horse, you create a certain amount of energy in order for your body weight to step up against gravity. This energy pushes down on the stirrup and the force pulls the saddle toward the rider. The twisting action of the saddle being pulled down toward the rider becomes increasingly uncomfortable should the rider be heavy or tall. For heavy or tall riders, more energy is needed to lift yourself, thus creating more twisting action on the saddle. In addition, if you are mounting from the ground, up to double the energy is needed.

If you take a look at the way a horse's body is designed, you will see that it is much, much easier to tip a horse over sideways, than to roll him end-over-end. You'll also notice that a horse's balance is much better when he is in motion (similar to a motorcyclist). Mounting from the horse's side while the horse is standing still makes it makes the mounting process more difficult and more uncomfortable for the horse than other mounting practices. However, this type of mounting is traditional, and easier for the rider.

When pressure is placed in the stirrup, the horse's weight naturally shifts towards the rider. When the rider stands farther from the horse's body while mounting, it exerts much more twisting pressure on the horse's back. This places more weight on the horse's left side, than on his right, unbalancing him and making him uncomfortable. Most riders gather their reins to stop the horse from walking forward or from extending and/or swinging his neck. These natural balancing acts are what helps a horse tolerate the mounting process. To complicate the process more, when the rider swings his/her leg over the horse's back, it shifts the horse's weight to the right to counteract the energy of your body weight swinging over the horse's back.

As you can see here, it not natural at all for the horse to want to stand still for the mounting process. Horses that stand still for mounting, are either trained extremely well in that area to tolerate the discomfort, or they have a rider who understands the physics of mounting and uses that information to mount her horse in the most comfortable and balanced way possible.

To learn what you can do to make the mounting process easier on your horse, view this article: Mounting 102: Improve Your Mounting

To learn how to find the source your horse's mounting misbehaviors, view this article: Mounting 103: Misbehaviors While Mounting
[/FONT]
 
کاش یکی زحمت ترجمه رو بکشه:confused:



سوارشدن
درهنگام سوار شدن بر اسب شمامقداری انرژی برای مقابله بانیروی جاذبه وزن خود صرف می نمایید این انرژی به رکاب وارد شده وزین رابه سمت سوارمی کشد.
عمل چرخش (تمایل) زین باسنگینی وبلندی قدسوارافزایش می یابدوسوارکاران سنگین وزن وقد بلند انرژی بیشتری برای بالاکشیدن خودنیازدارند واین افزایش انرژی , چرخش بیشتری را ایجادمی نماید وبعلاوه اگراین سوارشدن بر روی زین از روی زمین(توسط سوار) صورت گیردانرژی مضاعفی رااعمال می نماید.
اگرشمابه سازماندهی اندام اسب دقت نماییدمتوجه می گردید که نامتعادل ساختن اسب ازکناره ها بسیار آسانتراز دوسرانتهایی بدن میباشد وهمچنین یک اسب در حال حرکت از تعادل بهتری برخوردار است.
وهنگامی که اسب درایست کامل قرار داردعمل سوارشدن بسیار سخت تر وناراحت کننده ترازسایر روشها برای اسب می باشد بهر حال این نوع سوارشدن روشی سنتی وساده تر برای سوار کاران می باشد.
وقتی فشار بر روی رکاب اعمال می گردد وزن اسب به سمت سوار تمایل پیدا می کندوهرچه فاصله سواراز بدن اسب در هنگام سوار شدن بیشتر باشدنیروی پیچشی بیشتری را به کمر اسب اعمال می نماید ووزن بیشتری را ازسمت چپ به راست منتقل کرده وایجاد بی تعادلی وناراحتی می کند.
بیشتر سوارکاران با جمع کردن دستجلوها در هنگام سوار شدن مانع ازحرکت ویا جلو کشیدن وتکان دادن سر اسب می گردنداین عمل کمک میکند به متعادل کردن اسب در تحمل فشار سوار شدن بخصوص درهنگام پیچیده تر شدن حرکت یعنی انتقال پا ی سواراز روی کمر وتمایل وزن اسب به سمت مخالف.
همانطور که می بینید ثابت ایستادن در تحمل این تغییرات برای اسب طبیعی نیست وفقط اسبهای به خوبی تربیت شده این ناراحتی وسختی را در ایست کامل تحمل می کنند ویا از سوارانی برخوردارندکه فیزیک سوار شدن را به خوبی می شناسندوازتعادل وراحتی بیشتراسب در هنگام سوار شدن بهره میبرند.
برای یادگیری چگونه میتوانید سوار شدن راحت تری داشته باشیدبه مقالهMounting 102: Improve Your Mounting
,وهمچنین برای دیدن موارد نا صحیح در هنگام سوار شدن بهMounting 103: Misbehaviors While Mounting مقاله مقابل مراجعه نمایید
 
بیشتر سوارکاران با جمع کردن دستجلوها در هنگام سوار شدن مانع ازحرکت ویا جلو کشیدن وتکان دادن سر اسب می گردنداین عمل اسب کمک میکند به متعادل شدن در تحمل فشاروزن سوار بخصوص درهنگام پیچیده تر شدن حرکت یعنی انتقال پا ی سواراز روی کمر وتمایل وزن اسب به سمت مخالف.
ببخشیداین پاراگراف باجاافتادن کلمه اسب مجددا"اصلاح شد.
ازترجمه سریع عذرمیخوام .فقط تایپ کردم.
 
مثل همیشه بسیار عالی ومفید،سپاس فراوان الیویرا.
اتفاقا من در حین سواری با مشکل چرخش زین مواجه بودم و خودم میدونستم بخاطر وقتیست که سوار میشوم و زین را به سمت خودم میکشم.(البته من بسیار سنگین و بلند نیستم که باعث چرخش زین بشوم اما فاصله م با اسب هنگام سوار شدن زیاد بوده است).اما اینکه فاصله بین سوار و اسب اگر کمتر باشد در چرخش کمتر زین موثر است،نکته بسیار مفیدی بود که از این ترجمه متوجه شدم و میتوانم در کمتر شدن مشکلات چرخش زین و بر هم خوردن تعادلم در حین سواری این نکته را رعایت کنم.
 
مثل همیشه بسیار عالی ومفید،سپاس فراوان الیویرا.
اتفاقا من در حین سواری با مشکل چرخش زین مواجه بودم و خودم میدونستم بخاطر وقتیست که سوار میشوم و زین را به سمت خودم میکشم.(البته من بسیار سنگین و بلند نیستم که باعث چرخش زین بشوم اما فاصله م با اسب هنگام سوار شدن زیاد بوده است).اما اینکه فاصله بین سوار و اسب اگر کمتر باشد در چرخش کمتر زین موثر است،نکته بسیار مفیدی بود که از این ترجمه متوجه شدم و میتوانم در کمتر شدن مشکلات چرخش زین و بر هم خوردن تعادلم در حین سواری این نکته را رعایت کنم.
اون دوتا مقاله دیگه شمارادرچگونه سوارشدن وکمترآسیب رساندن کمک میکند.
ولی به طورمختصراگرشمامبتدی هستیدواسب شمادرهنگام سوارشدن می ایستد بهتراست درهنگام سوارزیرپای خودازصندلی ویاکمک دیگران در همراهی پای روی زمین خود بهره ببرید.:confused:
اگر به تنهایی از روی زمین قصدسوارشدن داریدبه جای بالاکشیدن خودتوسط زین از ضربه وپرتاب پای روی زمین به جای کشیدن زین استفاده کرده در حالی که کمک کننده به شما رکاب طرف مقابل را برای جلوگیری از چرخش زین نگهداری می نماید.
درهنگام سوارشدن به زین,تعادل خودراکنترل کرده ودرون زین بلغزیدوازضربه زدن به کمراسب خودداری نمایید
قبل از سوار شدن ازمحکم بودن زین اطمینان حاصل نمایید.:confused: