در جام کاسپین گیلان رخ داد؛سوارکاران قزوینی یا ابهری!؟

مطلب زیر در هفته نامه حدیث قزوین مورخه 29/9/88 بچاپ رسیده است

در جام کاسپین گیلان رخ داد؛سوارکاران قزوینی یا ابهری!؟​


گروه ورزش؛ چندی پیش مسابقات پرش با اسب و در ساژ استان های غرب کشور به میزبانی استان گیلان برگزار شد که تیم اعزامی هیأت سوارکاری استان قزوین موفق شد، عنوان نخست این دوره را از آن خود کند.
به گزارش هیأت سوارکاری استان؛ در این رقابت ها، مرتضی سارمی، محمدعزیزی و رامین مرتضی با اسب های سناتور، فایترهورس و جهان،اعضای تیم استان در بخش درساژ مقام های اول، دوم و پنجم را کسب کردند.
در بخش نوجوانان، محمدعزیزی با اسب فایتر هورس، مقام اول و در بزرگسالان، اسماعیل نعلبند و مرتضی سارمی با اسب های فایتر هورس و سناتور مقام های اول و سوم را برای تیم هیأت سوارکاری استان کسب کردند که در مجموع امتیازات، تیم قزوین ، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.
درج این خبر در رسانه ها ونشریات سبب شد که رییس اسبق هیأت سوارکاری استان نسبت به استفاده از سوارکاران استان زنجان، شهرستان ابهر در قالب تیم استان واکنش نشان دهد و بهرام خیرخواه در این باره بگوید: مگر نه اینکه هر هیأتی با توجه به درایت، دانش فنی، انرژی بهینه و برخورداری از افراد متخصص و مطلع می تواند رشته ای را آینده نگری کند، پس چرا این فاکتورها را ما در ورزش و برخی هیأت ها نمی بینیم؟
وی می افزاید: از سال ۸۱ که تیم سوارکاری استان در بخش استقامت عنوان سوم را کسب کرد، قبل و بعد از آن سابقه نداشته که تیم قزوین در مسابقات سراسر کشور عنوان کسب کند. سوارکاری رشته های گوناگونی دارد؛ ولی شاهد هستیم که در طول ۸ سال اخیر که دوستان سکاندار هیأت هستند فقط برپرش توجه شده است. حال درساژ را اولویت کار قرار داده اند که حتی یک مقام سومی در بخش انفرادی در مسابقات مهم کشور کسب نکرده ایم.

این داوربین المللی در بخش استقامت کشور خاطر نشان می کند: قدمت سوارکاری قزوین زیاد است؛ ولی با توجه به اینکه در یک قدمی پایتخت هستیم، در برگزاری مسابقات مختلف و حضور در رقابت های مهم کشور محروم هستیم و بجای اینکه حضور پررنگی داشته باشیم، دست به کارهایی زده می شود که قابل درک برای ورزش استان نیست!
وی در این مورد می افزاید: در اینکه از لحاظ کیفی و کمی دچار افت شده ایم، شکی نیست؛ ولی در مسابقات گیلان، نفرات تیم استان قزوین از استان زنجان و شهرستان ابهر هستند و مقام هایی نیز به عنوان یک سوارکار کسب می کنندکه دلیل این کار را نمی دانم.
کارشناس سوارکاری کشور و استان خاطرنشان می کند: مسابقات گیلان جزو مسابقات درجه ۳ کشور در حد مبتدی است که بین ۳، ۴ استان برگزار شده است و کسب مقام هایی با نفرات دیگر شهرستان، افتخاری برای استان نخواهد داشت.
بهرام خیرخواه می گوید: آن چیزی که سوارکاری استان را رنج می دهد، سلایق شخصی درکار گروهی است .ما از داشته های خود غافل شده ایم و مجبوریم دست به کار هایی بزنیم که در حوزه ورزش کار غیر اصولی بشمار رود.
اما در خصوص اظهارات بهرام خیرخواه، رییس اسبق هیأت سوارکاری استان، دبیر هیأت سوارکاری استان می گوید: تیم اعزامی به رقابت های گیلان، همگی در سال ۸۸ در مسابقات استان حضور داشته اند و نفراتی چون نعلبند، عزیزی و سارمی که دوستان می گویند، غیر قزوینی هستند، در سال جاری کارت هیأت استان قزوین را کسب کرده اند و اگر تخلفی در این مسابقات رخ داده، از سوی دیگران بوده است.
وی می افزاید: اینکه می گویند، نفراتی از شهرستان ابهر هستند، کاملاً درست است؛ ولی این سوارکاران در سال ۸۸ به نام هیأت ما بودند و اگر مدرکی دال بر تخلف به دست آقای خیرخواه رسیده، در دست ما هم است که این مدرک از سوی اسماعیل نعلبند بود که معتقدم ایشان با گزارشی که به مسوولان تربیت بدنی شهرستان ابهر ارسال نموده،تخلف کرده است که نفراتی چون محمد عزیزی و اسماعیل نعلبند موفق به کسب عناوینی شده اند.
دبیر هیأت سوارکاری در مورد این مسابقات یادآور می شود؛ ۴ تیم زنجان، ابهر، قزوین و گیلان حضور داشتند و قرار بود استان های همدان، و شهرکردان نیز باشند که به دلیل باران و سرما و شرایط ناهماهنگی حضور نیافتند و تیم قزوین به مانند سه سال اخیر مقام اول را کسب کرد.
این فرد مسوول در هیأت سوارکاری می گوید: ما به عنوان یک قزوینی، باید اول سیاست های ورزش استان را در نظر بگیریم، نه اینکه با حرف و حدیث، تیشه به ریشه خودمان بزنیم! اگر در این مسابقات از سوی ما و دیگران تخلفی صورت گرفته باشد، به طبع نمایندگان فدراسیون باید استعلام کنند و گزارش بدهند. این خوب نیست که کار یکدیگر را قبول نداشته باشیم. ما برای این نفرات سرمایه گذاری کرده ایم و باید هم نتیجه بگیریم.

Hadis News - در جام کاسپین گیلان رخ داد؛سوارکاران قزوینی یا ابهری!؟
 
مسعود جان
سلام
ضمن تشکر ازشمابرای درمیان گذاشتن گلایه های آقای خیرخواه به نوبه خودم دوستداشتم به عرض این بزرگواربرسانم که.
به شخصه خوشحالم که این دوستان بانام قزوین وبرای خود افتخارآفریدن.ومطمئنا" این اعزام نه از روی انتخاب بلکه تمایل شخصی این دوستان برای شرکت دراین مسابقات بانام قزوین بوده است وخوشحالم که درطول سال زحمت کشیدند و باحضور از زنجان ,تهران وهمدان در مسابقات داخلی ,ما را در فضای رقابتی بهتری قرار دادند.
اما شرکت این دوستان مطمئنا"به دلایلی صورت گرفته که توضیحش طولانی است ولی مطمئنا" به این دلیل نیست که این دوستان منتخب مسابقات ویا... بوده اند.
یکی از دلایل آن محدودیت شرایط مسابقات گیلان برای عدم شرکت سوارکاران واسبهای ردهd ویاشرکت کرده در جام های کشوری بود.
دومین دلیل تغییر برنامه یک هفته ای مسابقه که خیلی ازشرکت کننده ها (بیش از4 نفر) از شرکت در این جام وپیگیری برنامه کاری خود منصرف کرد.
سومین دلیل عدم انگیزه کافی شرکت کنندگان دردو دوره قبل به دلیل محدودیت های وضع شده (عدم اختصاص باکس به تیمهای بیش از5نفرو...)وبود.
این دلایل هیچکدام از زحمات آقایان سارمی ,نعلبندوعزیزی و....کم نمی کند وامیدوارم بازهم با تداوم حضورخود سوارکاران قزوینی را به فعالیت بیشترتحریک کرده وشاهدبرگزاری یه جام c باشرکت سوارکاران شهرهای دیگردرقزوین باشیم.
 

re_qods

Member
خیلی ممنون

من واقعا متاسفم نفرات برتر در مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان باید کنار زده شن(که برتربن سوار های استان برای یکسال هستند)و افراد دیگر باید جز تیم استان باشند.ما هم که می خواهیم شرکت کنیم هیچ کمک هزینه ای(نه هرینه ها)به ما پرداخت نمی شود. البته از هیئت گیلان هم ممنونیم که به کسانی که رده d پریده باشند و در جام ها هم شرکت کرده باشند و اسب ها هم به این ترتیب حق شرکت ندارند(بفرمایید با یابو بریم بپریم).
کمال آقای تشکر به سواران عزیز که نام استان ما رو بالا بردن سلام رسوندن.مهم نیست که چه فردی با چه اسبی مهم اینه که نام استان ما رو بالا بردن.
re-qods:smile::dodgy::winksmiley02::laughingsmiley::biggrin:
 
سلام
دوست عزیز re_gods، برای اعزام نفرات به جام کاسپین هیئت قزوین هیچ محدودیتی اعمال نکرد و از تمام علاقع مندان (که قهرمانان استان نیز جزو آنها بودند) جهت اعزام ثبت نام کرد ولی باتوجه به محدودیتهایی که برگزار کننده مسابقات وضع کرده بود و قطعا شما هم از آن مطلع هستید عده ای از جمله شما نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند.
اما در مورد پرداخت کمک هزینه، هیئت به تمام نفرات که به مسابقات خارج از استان اعزام میشوند کمک هزینه پرداخت میکند و هیچ تبعیضی نیز قاعل نمی شود (از قسمتی تا تمام هزینه بر اساس کسب مقام).
 
دوست عزیز re_gods اگر منظور شما قوانین مسابقه جام کاسپین است که کوتاهی از شما یا مربی شماست است چون هیئت قوانین را به تمام باشگاهها ارسال کرده.
اما اگر منظور کمک هزینه است شما تا به حال در مسابقات خارج استانی شرکت نکرده اید تا کمک هزینه دریافت کنید.
 

mahsima

Member
هیئت در صورتی که در مسابقات خارج از استان شرکت بشه اگر حتی فقط بی خطا بریم یا اینکه به باراژ بریم در هزینهء مسابقه کمک میکنه .
من شهادت میدم.
در مورد قوانین کاسپین هم که هیئت ما تقصیری نداشته قوانین اونا بوده.
 

re_qods

Member
البته اگر این قوانین رو نمی گذاشتند همه مقام ها مثل پارسال و سال های گذشته مال ما بود.
 
بالا