خبر تائید مجدد اسبهای مردود از آزمایشات DNA

سهراب جان امروز از دو تا منیع ديگه اين موضوع را سوال کردم. يکي همين خبر را داد و ديگري که خيلي هم معتبر بود، تکذيب کرد و گفت همش شايعه است. هر اسبي که آزمايش DNA آن تاييد نشود نمي تواند در کتاب ثبت شود چون يعني شجرش مشکل داره.
واقعا" ديگه همه گيج شده اند . حالا تا فردا ببينيم چه خبر جديدي ميشه!!
در مورد ورود اسب جديد به کتاب هم سوال کردم. چون جزو قوانين مکتوب واهو هست که اسب جديد مگر از توليدات اسب هاي قبلي باشه، نمي تونه وارد کتاب ها بشه براي همين تقريبا" نشدنيه و با اين موضوعات فرق مي کنه.
يک راه حل ديگه براي اين اسب ها به ذهنم رسيده که به موقعش مطرح مي کنم.
 

sohrab

Active member
عجب!!! واقعا مسخرست! کی قراره تکلیف معلوم بشه خدا می دونه.

راه حل من برای اسبهای جدید اینه که فعلا جدای از واهو به طور داخلی ثبت بشن
 
طرح منم يک همچين چيزيه فقط کامل و اصولي. مگه فکر کرديم واهو چيه؟ همونجور که قبلا هم گفتم اينها همش قرارداديه. خوب مگه ما چمونه که اين قرارداد را براي خودمون وضع نکنيم؟ مخصوصا" براي اسب هاي ايران که در حد خود ايران باقي مي مانند. اگر هم روزي قرار شد خارج از ايران تحويلشون بگيرن خوب از همون ثبتي هاي واهو استفاده مي شه و اونا موقعيتش را پيدا مي کنن.
فقط کار بايد کاملا دقيق و علمي انجام بشه. تو که مي دونم پايه هستي! از بعد عيد ايشالا آمارگيري خالص ها را در مرحله اول انجام بديم. بعد هم بريم سر اسب هاي عربي که ثبت نشدن يا رد شدن. اميدوارم تا اون موقع کار آزمايشگاه ما هم جور بشه و برنامه ژنتيکي را هم بشه اجرا کرد که ديگه همه چيز تموم باشه. هدف نهايي تهيه National Stud Book (تبارنامه ملي) اسب عرب ايران است.
موفق باشيم!!!!! ;D
 

مرضیه

Member
موفق باشيد، طرح خوبيه كه اميدوارم در حين انجامش به مشكلات غير منتظره! بر نخوريد ....
 

sohrab

Active member
ظاهرا وضعیت حاضر در نتیجه دو دستگی در معاونت فنیه. مردم را سر دو راهی قرار دادن. امروز با کسی صحبت می کردم که اسب داغ داری خریده بود ، بعد از اعلام رد شدنش به قیمت پایین فروخته بود ، 2 ماه بعد که خبر تائید مجدد آمد دوباره همان اسب را چند برابر قیمت پس گرفته و الان معلوم نیست چه پیش میاد.
هر دم ازین باغ بری میرسد...
البته مطمئنا عده ای ازین ماجرا سود می برند.
 

pooyan

Member
نتايج جديده تست دی ان ای از اسب اصيل

سلام دوستان مثل اينکه واهو نتايج تست دی ان ای بعضی از اسبهای اصیل را اعلام کرده ,من از فدراسيون يه چیزایي پرسيدم اما مطمئن نيستم.لطفاً اگه کسی ليست اسم اسبهارو داره اعلام کنه!1
 

sohrab

Active member
هنوز رسما چیزی از طرف فدراسیون اعلام نشده.
شما که تماس گرفتید چه جوابی دادند؟
 

pooyan

Member
سهراب گفت:
هنوز رسما چیزی از طرف فدراسیون اعلام نشده.
شما که تماس گرفتید چه جوابی دادند؟
به این شماره زنگ بزن:02177161124
من به اين شماره زنگ زدم مشخصات اسبمو دادم گفتن تأييد شده! راستو دروغش پای خودشون, اميدوارم که درست گفته باشن
 
سلا م
آخرین خبر که من شنید م اینکه اسبهای مرده به برادران وفامیلها رجو ع می شود ولی اسبان رد شده هنوز معلوم نیست وفدراسیو ن به خاطر شلوغ نشدن پنهان میکنه و کسی که به دنبالش است که هر طور شده این اسبان ردی را دوباره وارد کنه خانم امیر اصلانی هست کهمالک زرافه است و چون مشکل اساسی فدراسیون زرافه است که از پدر رد شده و به آن حدوده 100 اسب رد می شود ولی هنوز معلوم نیست .اگر اسبی می خواهید بخرید حتما شرط تایید تبار نامه را ذکر کنید.
 

sohrab

Active member
امروز با یکی از افرادی که برای تصمیم گیری در مورد این موضوع در جلسه ای در تهران شرکت کرده بودند صحبت کردم.

از قرار معلوم نظرات مختلفی عنوان شده . از جمله اینکه :

-اسبهای رد شده کلا از رده خارج شوند که در این صورت حکم اسب بدون داغ را دارند و امکان شرکت در مسابقات مختلف و ثبت تولیداتشان وجود ندارد(موافقت نشد!)
-این اسبها از رده اسبهای داغدار خارج شوند و تولیداتشان هم ثبت نشود ، اما خودشان تا وقتی زنده هستند می توانند در مسابقات شرکت کنند! ( موافقت نشد!)
-اسبهایی رد شده ای که در کتاب های تبار نامه ثبت شده اند ( تا متولدین 1999 یعنی تا حرف "ج" ) تائید و مابقی حذف شوند چرا که اصلا اینها توسط مری خانم داغ شده و مورد تائید واهو بوده اند و آزمایش باید از متولدین 1999 به بعد گرفته می شد (موافقت نشد!)
-اسبهایی که از طرف پدر رد شده اند تائید و مابقی حذف شوند (موافقت نشد!)
-اصلا همه ی اسبهای مردود تائید شوند (موافقت نشد!)

خلاصه اینکه تنها نتیجه جلسه به هدر رفتن مقداری چای و شیرینی بود و بس
 
salam sohrab
man yazd miam delam mikhad shoma ra ham bebinam .agha inha karei nistand ke dar in mored yasmim begirand bayad khode wahoo tasmim begire va bayad agar beshe ba khode wahoo tamas gereft ta javabe manteghi va sahih begirivali baz wahoo 100 darsad ghabo nemikone radiha ra ghabol kone.
 

sohrab

Active member
سلام علی جان . امیدوارم بتونم بیام یزد و ببینمت.
یک حقیقتی که اینها اعلام نمی کنند این هست که واهو تصمیم گیری را به عهده ایران گذاشته ( دلیلش را نمی دونم ولی احتمالا واهو هم از دستشون کلافه شده و گفته هر کاری دوست دارید بکنید. به هر حال اونها هم می دونند اینجا چه خبره )
 

sohrab

Active member
از چند نفر شنیدم این هفته در مسابقه کورسی که در یزد برگزار شده، گوینده اعلام کرده اسامی اسبهای تائید شده (که ظاهرا اسبهای ثبت شده در کتاب هستند) به زودی منتشر میشه (اون هم روی CD)!
راست و دروغش پای خودشون
 
سلام سهراب
ما پنج شنبه 9 شب از اصفهان میریم میبد می خواستیم دو تا از اسبهایمان را بیاریم که چون کار داشتیم نشد و بقیه بچه های اصفها ن صبح جمعه می آیند و عکس کره ره هم می آورم .اینها معلوم نیست با dna چیکار می کنند و لی تو یزد اگر با رئیس واهوصحبت کنیم معلو م می شود وباید متحد شویم وحداقل نگذاریم این نژهد هم که کمی اصو لی شده از دست برود و زحمهت مرحومه قره گوزلو پا ک از دست برود وفقط ما می توانیم آن را حفظ کنیم وجلو ی یکسری سود جو را بگیریم وباقی مانده را حفظ کنیم.
 

sohrab

Active member
به سلامتی . به جای ما هم صفا کنید.
اگر بتونید شخصا با رئیس واهو صحبت کنید خیلی خوبه. البته در این مورد که مسئله dna لازمه انجام بشه شکی نیست نظر اون هم همینه. ولی باید دید در مورد جزئیات آنچه در ایران گذشته و می گذره چقدر می دونه و نظرش چیه
 
سلام
آخرین خبر اینکه اسبان ردی را واهو قبول کرده و به طو ر کامل به ایران سپرده و حالا بحث سر اینکه چه کار کنند یه سری می گویند که بیاییم و کامل حذف کنیم .بعضی میگن کامل وارد کنیم وبعضی هم می گویند که ردیها را جدا کنیم ولی به نظر من منطقیترین کار پیشنهاد آخر که میگه همه وارد بشه ولی ردیها از آن طرف که رد شدند خالی گذاسته شودو بعد وارد کتاب جدید شود تا هر کس دوست داشت آنها را انتخاب کند.
 

sohrab

Active member
سهراب گفت:
سلام علی جان . امیدوارم بتونم بیام یزد و ببینمت.
یک حقیقتی که اینها اعلام نمی کنند این هست که واهو تصمیم گیری را به عهده ایران گذاشته ( دلیلش را نمی دونم ولی احتمالا واهو هم از دستشون کلافه شده و گفته هر کاری دوست دارید بکنید. به هر حال اونها هم می دونند اینجا چه خبره )
پس بالاخره اعلام کردند!
علی جان تصمیم نهایی هم گرفته شده . اسبهای ثبت شده در کتاب 1 و 2 تائید شده اند.
 

علی اصفهانی

Active member
با عرض سلام و ادب
ببخشید یعنی چی؟
یعنی اگر اسبی تو کتاب بوده و آزمایش dna نشون بده که مثلا پدر یک اسب هیچکدام از اسبهای اصیل آن اصطبل نبوده و لاجرم اسبی با نژاد غیر عرب بوده می تواند در کتاب باقی بماند ؟!
تعجب می کنم!
 
بالا