خاطره ای از اسب کوچک و زیبای من

littlehorse.jpg
این یکی از آثار من است که در آخرین نمایشگاه انفرادی خودم٬ آن را علی رغم میل صاحب گالری که اتفاقاْ استاد خودم هم بود٬ به نمایش گذاشتم. می گفت اسباب بازی درست کردی!! شاید درست می گفت! چون من به طراحی و ساخت اسباب بازی علاقه ی زیادی دارم. اما این اثر را (به عنوان یک تابلو) ساختم٬ به دو دلیل.
اول این که بگويم: کودکان در حالی که به ظاهر بر یک اسب چوبی و خیالی سوارند٬ در واقع سوار بر مرکب تیزپای خود٬ در دشت وسیع و بی کران کودکی٬ به تاخت و تاز مشغولند٬ در حالی که خیلی از به اصطلاح بزرگ ترها که گمان می برند سوار بر اسب مراد خویش در عرصه ی روزگار به تاخت و تاز مشغولند٬ در واقع٬ سوار بر اسبی چوبی٬ در حال در جا زدنند.
دوم و دلیل مهم تر این که: این اسب را به یاد بزرگ مرد مهربانی ساختم که یاد خوبی ها و مهربانی هایش٬ همیشه گوشه ای از خاطرات خوب دوران کودکی من را تشکیل می دهد٬ زمانی که فهمید در رویاهای کودکیم در خواب و بیداری٬ هوس داشتن اسبی کوچک را در سر می پرورانم٬ برایم اسب کوچک و چرخداری خرید که آن زمان٬ برایم دنیایی می ارزید و همیشه با خاطرات خوب آن خوشحال می شوم. يادش به خير كه جانش را نيز بر سر مهربانيش گذاشت....
24.gif

چه خوب است که با مهربانی هایمان٬ دنیای زیبای کودکانمان را رنگین تر کنیم.

منبع:????? ??? - ????? ?? ?? ??? ???? ? ????? ??!
 
بالا