جاهای دیدنی یزد

limootorsh

New member
یزد اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز ایتالیا است.
با این حال کمی در حق این شهر تاریخی شهری و جاذبه های بی نظیرش کم لطفی شده است شهری که خشت به خشتش تاریخ و معماری ایرانیان به رخ جهانیان میکشد . کمتر کسی جاذبه های یزد را به خوبی مشناسد و کمتر مقصد گردشگران در تور نوروز 96 بوده است.تور96 در این مقاله بهترین جاذبه های تاریخی یزد را معرفی میکند تا شاید شما مسافر تور یزد در تعطیلات نوروز باشید و این بی مهری از بین برود.باغ دولت آباد :
dowlat_abad_mgh.jpg



  • یزد بلوار دولت آباد، خیابان شهید رجایی

باغی زیبا که معماری ،عظمت و شکوهش افتخار ایران و ایرانی است .
باغی متعلق به دوران زندیه که اعتبار و شهرتش را بیشتر به خاطر عمارتش دارد بادگیری که با ارتفاع 33.8 بلندترین بادگیر دنیاست بادگیری 8 ضلعی که باد در تمام جهات در آن میپیچد و با برخورد آب به حوض آبی که در زیرش است فضا را خنک میکند و گرمای تابستان های یزد را به دست فراموشی میسپارد.
عمارت شامل: هشتی و بادگیر، بهشت آیین، تالار آیینه، سردر اصلی و سردر جنوبی است.طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت موکت کفپوش لمینت دیوار پوش


قصر آینه :
Mirror%20Museum.jpg


  • یزد خیابان کاشانی، روبروی بوستان هفت تیر

بنایی متعلق به دوران رضا شاه یعنی در سال 1320 با هدف مهمانسرا ساخته شد و در سال 1377 تبدیل به موزه شد .
کوشکی با زيربناي 837 متر مربع در باغي به وسعت 8174 با معماری مرکب از معماری سنتی و اروپایی
شامل : اتاقهایی رو به استخر یا نشیمن بهاری، اتاق خواب، قسمت شاه نشین، حوضخانه و سرویس است. تزئینات اتاقها شامل گچبری و نقاشی روی دیوار و آیینه کاری است با درها و پنجرههایی چوبی و مشبک با شیشههای رنگی است .
موزه شامل : 1) اشیاء روشنایی پی سوز شامل : نصبی، آویز، پایه دار، دستی 2) شمع سوز شامل : نصبی، آویز، پایه دار، دستی 3) نفت سوزها 4) گاز سوزها 5) برق سوزها 6) مجموعه آیینهها 7) آثار وقفی مرحوم سید حسین حیدری (کلکسیونر یزدی)موزه آب :
Water-Museum-5.jpg

یزد میدان امیرچخماق، ابتدای خیابان قیام
موزه آب یا همان عمارت کلاهدوز ها بیشتر شهرتش را به خاطر 5 طبقه بودن و کاریزی که از وسط آن میگذرد دارد.
 
بالا