با اسبی که به هیچ صراتی مستقیم نمیشه باید چیکار کرد؟

پاسخ : با اسبی که به هیچ صراتی مستقیم نمیشه با

اشتباه شد از راه شلاق استفاده كن از قديم هم گفتن تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو خر.چوب ترش هم شلاق است.
 

mahsima

Member
خشونت هیچ وقت جواب نمیده فقط اسب عصبی تر میشه
من تجربم کمه ولی تو این مدت اینو خوب فهمیدم.
 

vatan

Member
این اسب چند ساله هست؟ از چه نژادی هست ؟میتونی از اون عکس تهیه کنی ؟ سواریش چه طور هست پرخون هست؟
اگه پسندیدم خریداریم و خودمون رامش میکنیم!!!!!!
 

امید زمانی

Active member
ببینم این اسب ترکمن نیست ؟
من یه کره یوزپلنگ داشتم دقیقا همینجوری بود همه اونهایی که ادعا داشتند رام میکنیم آمدند و رفتند ! و اصولا این طور رفتارها با اخته کردن درست نمیشه ! فوق العاده اسب زیبایی بود حرکت فوق العاده ولی دقیقا مثل سگ حمله میکرد با این تفاوت که سگ بیچاره فقط با دندون و اسبه با دندون و دست و پا و ... ! اسبهای ترکمن خوی وحشی بیشتری دارند شاید به خاطر این که قرن ها به صورت رمه ای زندگی کرده اند ! من هم مجبور شدم بفروشم !
 

OJANG

Member
اسبی که گاز میگیره باید دندوناشو ریخت تو حلقش منتها باید بدونین که خرجش با لا میره چون به جای جو باید بهش آبجو بدین البته از نوع اسلامیش!
 
سلام آقای دکتر غفاری
من میخوام یه اسب وحشی سفید که تو یه باشگاه دیدم رو بخرم ولی اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد،در عین این که خیلی آرومه یه دفعه میخواد گاز بگیره!!
اگر میتونم رو کمکتون حساب کنم واسه خرید اسب از صاحبش اقدام کنم؟منتظر جوابتون هستم.ممنون
 

shabdiz

Member
یه مستند بود از تلویزیون پخش شد ،که اون مرده اسبا رو با زبون خودشون رام میکرد .حتی رفتن یه اسب کاملا وحشی رو رام کردن، نمیدونم کسی دیده یا نه .
حالا شما که همه چی رو امتحان کردید اینم امتحان کنید.
 

sezar1972

Member
خشونت به این معناست که انسان در مقابل این اسب ناتوان و حقیر است

مبادا با خوشونت با این اسب رفتار کنی :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
ببینم این اسب ترکمن نیست ؟
من یه کره یوزپلنگ داشتم دقیقا همینجوری بود همه اونهایی که ادعا داشتند رام میکنیم آمدند و رفتند ! و اصولا این طور رفتارها با اخته کردن درست نمیشه ! فوق العاده اسب زیبایی بود حرکت فوق العاده ولی دقیقا مثل سگ حمله میکرد با این تفاوت که سگ بیچاره فقط با دندون و اسبه با دندون و دست و پا و ... ! اسبهای ترکمن خوی وحشی بیشتری دارند شاید به خاطر این که قرن ها به صورت رمه ای زندگی کرده اند ! من هم مجبور شدم بفروشم !
آره میگن اسبای ترکمن خشونتشون بیشتره یا اصطلاحا وحشی ترن،اما من شنیدم میگن چون ترکمن هوششون بیشتر از اسبای دیگست بیشتر سوار سر ادم میشن!!!یجورایی یعنی‌ بیشتر درک می‌کنن که انسان ضعیفتر از اونه و داره بهش زور میگه، و اونم با پرخاشگری تمرد می‌کنه...
 

salimi

Member
توی این اوضاع و احوال گرانی علیق و هزینه های پزشکی که اگر نمیری باید بری بیمارستان اصلا نمی صرفه با همچین اسب هایی سرو کله زد ولی آدمی زاد هر کاری را بخواد انجام میده یک کم حوصله و صبر همه چیز درست میشه البته خطر ناکه و باید به جون خرید.
یک دوستی تعریف میکرد رفته بود منطقه ای که متعلق به طایفه ای از ترکمن ها بوده که اسب هاشون به صورت آزاد پرورش میدن و یک گوش اسب را با بریدن علامت میزنن میگفت برای گرفتن اسبی که ما انتخاب کردیم با جیب اسبارو کردن داخل یک دره اونو گرفتن و بعد بستن به ماشین چندین کیلومتر کشیدنش تا زبونش زد بیرون آوردنش محلشون تو یک رود خونه پر آب و نا هم وار پریدن سوارش شدن تا نتونه حرکت اضافی کنه و در عرض چند ساعت کاری کردن اسب به سایش سلام میکرد خواستم بگم حتما باید با این یکی هم همچین کاری کرد
 

seyed-hossein

New member
سلام خدمت دوستان
این اولین پست من و اولین آشنایی من با این انجمت هست . امید آنکه بتوانم مطالب مفیدی رو به هموطنان عزیزم منتقل کنم.
تجربیات نشون داده که حتی استالیون های سخت ترین و وحشی ترین گونه های اسبی از جمله اسب های روسیه ای هم قابل تریبیت هستند . فلذا بنده به طور کلی با این نظریه که اسب کلل اسب به صراط مستقیم هدایت نمیشود مخالفم . اسب ذاتاً حیوان ترسویی ایست و همین امر از اصولی ترین دلایل در پرورش آن است . اما بزرگترین اشتباه آن است که اسب متوجه شود که قدرتش از صاحب و مربیش بیشتر است در چنین شرایطی اگر تربیت اسب با روش هایی که در کشور های اروپایی پیاده سازی می شود ( روش های تشویقی ) و به صورت دوستانه صورت گیرد قطعا به قمر خواهد نشست اما در صورتی که از روش های تنبیهی استفاده شود نتیجه ای عکس داشته و طبعاً به دلیل آگاهی اسب از برتری قدرتش مربی کار سختی را به عهده خواهد داشت. جالب است بدانید زمانی که به دنبال دریافت مدرک مربی گری trainer A از VLP بودم ، استادم در اولین جلسه سخن جالبی رو مطرح کرد و آنکه اسب های تمامی سیستم های عصبی و فکری شان با آزمون خطا رابطه تنگاتنگی دارد . از همین روست که اسب های جوان گاهاً حتی از اشیای پلاستیکی و یا چتر و صدای ماشین آلات و .... می ترسند به دلیل اینکه قبل از آن هیچ تجربه ای نسبت به آن نداشته اند . فلذا زمانی که می خواهید اسبی را آموزش دهید باید با مبانی تفکری او آشنا باشید . از همین رو اسب ها را گاها تحت دوره هایی به عنوان Ground Work قرار می دهند که در این دوره ها در کنار آموزش اسب های و آشنایی آن ها با ابزار محیط آنها ، میزان هوش و توانایی اسب را نیز تشخیص می دهند . حال فکر کنید چنین اسبی در چنین شرایطی که شما نوشته اید تحت تربیتی خشن و بی اساس قرار گرفته است و علاوه بر آن از طریق سیستم آزمون خطای مغز خویش به این نتیجه رسیده است که در زمان خشم ، مربیانش از او می ترسند و این مسله را به عنوان یک قاعده ی کلی در ذهن خویش پذیرفته است . در چنین شرایطی کاملا طبیعی است که این اسب واکنش های این چنینی از خود نشان دهد . زیرا همه قواعد این میدان به نفع اوست !

در نهایت باید اعلام کنم تنها اسب هایی که مشکلاتی پزشکی چون جنون دارند قابل پرورش نیستند که این مورد معمولا در نژاد ها پونی ها شتلندر گاها مشاهده می گردد . در عین حال این اسب ها هم آموزش داده می شوند ولی گاها در شرایطی خاص با تند خویی از دستورات سرپیچی می کنند و در صورتی که اینگونه از اسب ها بیش از حد غیر قابل کنترل باشند ، در کشور های اروپایی اسب را کشته و از اندامش جهت داروسازی ، صنعت پوست و مو و ... استفاده می کنند .
 
بالا