اژدر (طوفان * آذر)

ولی پور

New member
استان اصفهان مادیان کرد هم زیاد داره و این سیلمی با این خط خونی و با این فنوتیپ کردی عالی ، خواهان زیاد داره.
در مورد فیلم هم به دلیل اینکه بعد از آمدن به اصفهان چند کشش پیاپی داشته و برای آنکه به اسب فشار وارد نشه ، سوارش نشدیم.
در اولین فرصتی که فاصله ای بین کششها باشه ،فیلم سواری هم به چشم.
باز هم همه دوستداران اسب کرد را به دیدن این شاهکار نقاش خلقت ، خداوند خالق زیبائیها دعوت می کنم.
فتبارک الله و احسن الخالقین
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
سناتور- پردیس- انسیاتور- جوشن و ................

از اینها یکیش که کسی ازش کشش نمیکنه
یکی هم که کره خود اژدره !
دوتای دیگم مشتری خودشون رو دارن.

بنظر شما جای بهتر کجاست که حیف نشه؟
 

اژدر

New member
کدوم از اسبهایی که نام بردیید کره مستقیم طوفانه؟به غیر از پردیس کدومشون حرف وحدیث پشت سرشون نیست ؟همشون مادر وپدرشون کرد خالص بودن؟کدومشون هم قهرمان زیبایی بوده هم کورس؟کدومشون دارای ژن غالب هستند؟کدومشون با هرمادیان که بخوره گردن رو انتغال میده؟لازم به ذکر است برای اینکه بدونی کدام سیلمی بر تره بهترین معیار ارزش یابی مشاهده تولیدات است چند نمونه از تولیدات اژدر عبارتند از جوشن(اژدر*اژدها)جی کاب (اژدر *خرامان)باربد(اژدر*ارس)اژدر2(اژدر*فلفل) کره اژدرکهر(اژدر*کژال دالاهو)اژدراسماعیلی(اژدر*پرنیان)
 
اقای ولی پور سواری چی؟
سواری به حساب نمیاد؟
اگه فقط دنبال زیبایی باشیم که باید بریم سراغ عرب/
میشه بفرمایین اِژدر در قدم چند دانگ(چقدر)دم میگیره؟
و یا هنر چی داره؟که تا دوستانی هم که نمیدونن.بدونن
 

ولی پور

New member
جناب سیروان اژدر سواری بسیار زیبایی هم دارد. با سنی حدود 20 سال چنان با غرور قدم برمی دارد و جفت می زند که گویی سنی زیر 10 سال دارد.
دم گیری ازدر تقریبا مشابه برادرش سردار است.
در اولین زمانیکه بتوانیم فیلم سواری رو می گیریم و برای دیدن دوستان بر روی اینترنت خواهیم گذاشت.
 

akbar470

Member
این نظر شخصی من هست . بهتر هست این اسب بره کردستان یا تبریز یا اردبیل که این خط خونی کمتر هست.

از لحاظ تقاضای کشش در اصفهان این چنین رسم هست که معمولا دنبال اسبی برای کشش هستند که یک ذهنیتی از اون اسب مخصوصا سواری اون اسب در تعزیه ها دیده باشند. و کردی اسب به جای خود، سواری اسب خیلی براشون مهم هست و تا به سواری اسبی ایمان نداشته باشند کمتر دنبال کشش مادیان با اون اسب میرند.

از میان سیلمی هایی که اسم بردم قیمت کشش یکی از همه بیشتر هست ولی بیشترین تقاضای کشش را هم دارد چون کسی نیست که به سواری اون اسب اعتقاد نداشته باشه.
 

بهروزی

New member
اتفاقادرسالهای اخیر مادیان خوب و تولیدات خوب در اصفهان زیاد شده و استفاده از سیلمی های با شجره مشخص و معروف مورد استقبال زیادی قرار گرفته.
اسبهایی که در شجره طوفان دارن خیلی پر طرفدارن
کره هایی که پدر و مادر با شجره دارن با قیمتهای بالا معامله میشن
و هرچه خلوص بیشتر ارزش بالاتر
 

akbar470

Member
نمیدونم چطور از حرفهای من نتیجه گرفتی اون که کرد بودنش کمتر بوده قیمت کشش اون بیشتر هست!!!
معادله نوشتی؟؟!!

خلوص یکی از پارامترها است.
اگر برای اسبدارها خلوص یک نژاد به تنهایی مهم بود میدونی باید اکثر اسبدارهای ایرانی چه نژادی پرورش میدادند؟؟!!
نژاد پروزوالسکی که به عنوان جد تمام اسب های امروزی حساب میشه و متعلق به مغولستان هست و در دنیا خالص تر از این نژاد نداریم و حتی اسب عرب هم به پای اون نمیرسه.
اسبی هست در دستگرد به نام قره کهر دستگرد که متعلق به آقای عابدی هست که بسیار سواری خوبی داره و مالکش برای کسی نمیکشه اگر کشش اون اسب باز بشه از خیلی از تمام اسب های کرد استان استقبال کشش برای اون بیشتر هست علتش هم معلومه چون اون اسب سواری بسیار زیبایی داره یا مورد پسند اکثر اسبدارها هست.
این نظر شخصی من هست الان مثلا سه تا از کره های طوطی یکی کهر و دوتای دیگر کرنگ دارند توی تعزیه ها خوب کار میکنند و میدونم که اقبال برای کشش با اونها زیاد هست .چرا؟؟!
سواری برای اصفهان بسیار مهم است.
به خاطر این که کشش اژدر بره بالا در اصفهان وارد شدن در چند تعزیه مهم و شلوغ و خوب کارکردن از همه چیزها برای این اسب ضروری تر هست.
 

متین91

New member
اقا اکبر: اردبیل اسبهای بسیار پرخون وخالص تری داره که نیازی به اسبهای دیگه ای نیست/شاید عده شون زیاد نباشه ولی اسبهای خوبی داره.
از قبیل پهلوان که در مشکین شهر دست اقای سقایی هست/که توایران لنگه نداره و همه هم میشناسن ولی صاحبش اجازه کشش به هیچ کس نمیده و حتی نمیذاره کسی هم ببینتش.(تنها اسبیه که در قدم دم پرچم میگیره و حتی در حالت ایستاده.. و بسیار پرخون و جف زن کلا خوش حرکته)
فعلا تو ایران اسبی مانند اون ندیدم هم از لحاظ دم گیری و هم از لحاظ سواری/جالب اینجاست که 18تا کره تو اصفهان داره همهش هم مشکیه جز مشکی فعلا رنگ دیگه ای نداده.و از دوستانشون اقای سیروان شنیدم که تو جشنواره اصفهان وکرمانشاه هم خواهد امد.
و اقای ولی پور ممنون میشم حتی از فیلم های قدیمی اژدر بذارین.
اژدر واقعا فنوتیپ عالی و خالص کردی داره/و مشتاق دیدن سواری اژدر هستم.
 

اژدر

New member
باسلام به خدمت دوستداران اسب کرد به دلیل سو استفاده برخی افراد سود جواز تاریخ1/3/91کره اسبهایی موردتاییدصاحب سیلمی میباشندکه دارای برگه کشش به امضای صاحب سیلمی باشند لطفاقبل از هرگونه اقدامی جهت خرید تولیدات به نام کره اژدر هماهنگی فرمایید.
 

akbar470

Member
اگه طرف برگه کشش با مهر و امضاء داشته باشه ولی اون مادیون چند هفته پس از کشش دچار جذب جنین و یا عدم آبستنی بشه و با یه اسب دیگه کشش بخوره جریان چی میشه؟؟
 

akbar470

Member
بعد از دنیا آمدن برگ کشش داده بشه که مشکلی را حل نخواهد کرد.
فرض بگیرید که یه مادیان کشش بشه با یه سیلمی شاخص مثلا در روز دوم فحلی و در روز چهارم فحلی اون مادیان با یه اسب دیگه به دلیل غفلت کارگرها و غیره جفت گیری انجام بشه و مادیان هم آبستن بشه . مالک هم تصورش این هست که مادیان از سیلمی مورد نظر خودش آبستن هست ولی در صورتی که مادیان آبستن هست ولی نه از سیلمی شاخص ...؟!!!

حالا تکلیف چیست؟؟ دادن برگه کشش پس از به دنیا آمدن کره مشکلی را حل خواهد کرد؟؟!!
یا فرض کنید که مالک مادیان میخواهد پس از کشش مادیانش آن را بفروشد با این ادعا و با این حقیقت که با سیلمی شاخصی کشش شده است. حال این سوال مطرح میشود که بدون داشتن برگه کشش چگونه میتواند ادعا کند مادیانش از فلان سیلمی آبستن هست؟؟!!!
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
قانون همه جا همینه
صاحب سیلمی پس از رویت کره میده برگ را. و اگر فرق کره سیلمیش رو کره های دیگه نفهمه. بهتره سرش کلاه بره !
 

ESMAILIY

Member
سلام در حقیقت شجره اسب وارتباط مستقیم با طوفان وکره های ان اینهمه مسئله نمیخواهد بسیار عالی حیف تا حالا دور از چشم بوده سردار برادر این اسب است خیلی عالی اما حیف کره نداد
 
بالا