اعضاءمحترم سایت آیا چقدر اعتقاد شخصی به خیر وبرکت اسب دارید؟

ریما

New member
با سلام
نظرشخصی من اینه که نمیشه بطور حتم گفت که حیوانات عامل خیرو برکت هستند. از لحاظ اعتقادی به این رسیدیم که انجام دادن کارهای خوب و
مثبت باعث میشه که در زندگیمون خیرو برکت جاری بشه. با این استدلال میشه گفت نگهداری از اسب (بدلیل اینکه یک کار حسنه محسوب میشه)
باعث خیرو برکت میشه.
 

sajad

Member
پس با این حساب شما فقط برای خیر و برکت از اسب نگهداری میکنید!!!
 

علی اصفهانی

Active member
به این موضوع اعتقاد دارم و تجربه هم شده ولی یک نکته هست که توی هر کاری باید متناسب با شرایط و مشخصات آن کار کرد .
بطور مثال اگر من که توان نگهداری ومدیریت حداکثر پنج اسب رادارم افراط کنم و مثلا همین فردا برم پنجاه اسب بخرم به این امید که خیر و برکتم ده برابر خواهد شد این صحیح نیست . چون نه بنیه مالی نگهداریشون را دارم ونه توان مدیریتی آنها را .

اسبداری هرکس باید در حد بنیه مالی ومدیریتیش باشه.
 

amir miri

Member
جناب ایرانمنش من به شخصه هم برای خودم وهم برای دوستانم این موضوع رو مشاهده کردم!البته با فرمایش جناب اصفهانی کاملا موافقم!؟!؟!
چون اسب این حیوان نجیب . با وقار . خوش قدم و..........
فرا تر از نیازهای جسمی(خوراک . محل نگهداری . نعل و خیلی دیگر................ نیاز به توجه محبت و....... دارد!!!!!!!!!!!!
پس به صرف خوش قدم بودن و یا حتی شرایط نگه داری به تنهایی کافی برای خرید و نگه داری اسب نیست!!!!!!!!!!؟؟؟
 
پشتر سوال من در این رابطه می باشد که به گفته رسول گرامی اسلام در پیشانی اسب تا روز رستا خیز خیر برکت است آیا اعضا یا دوستان به این صحبت وگفته پیامبر رسیده انند یانه ؟خاطره ای دارند ؟اتفاقی خاص افتاده ؟که به این جمله پی ببرنند.؟نه اینکه اسب نگه داری کنیم برای اینکه وضع مالی یا کاری خوب باشد قطعا نگه داری از حیوانات یا اسب در جایگاه پروردگار منظلت دارد نه اینکه از نگهداری به جایگاه مالی برسیم.
 
خیر و برکت در تمام وجود اسب نهفته است و این موجود با تک تک گامهایش در زندگیم برکت به همراه داشته است.
 
خیر و برکت رو به نظر من همیشه نباید در مسایل مادی دنبال کرد بهترین خیر وبرکتی که یه اسب به صاحیش میده اون ارامش و راحتیه روح و روان و اعصابه که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست دقت کردین وقتی کنار اسبتون هستین چه در حال سواری یا تیمار یا تو اصطبل اصلا گذر وقتو و ساعتو حس نمیکنید:winksmiley02:
 

mehdihor

Member
اسبی که پنج بارفروخته شدوپس خریده شد.بنده به صورت کامل این موضوع رادیده ودرک کرده ام.ساله پیش به دلیله مسائل مالی باشگاه وگاوداریمونوازدست دادیم ولی الن که دارم این کامنتومیزارم اشک چشمهایم رافراگرفته بخدابه این عقیده که اسب منبع خیروبرکت است به شدت یقین دارم.الانم نه مشکلاتمون حل شده بلکه به امره نگهداری نه مثل سابق تولید"مشغولیم خداروشکر.
 
بالا