اسب های دره شوري شرکت چاپار سميرم

تصاويري از اسب اسب های دره شوري که در توسط شرکت چاپار سميرم متعلق به آقاي مسکوب در مهرگرد سميرم پرورش داده مي شود.
حدود 20 روز قبل اين تصاوير را گرفتم.
مرتعي که ماديان ها و کره ها در آن نگهداري مي شوند سَکِز نام دارد.
 

پیوست ها

  • Salar2.jpg
    Salar2.jpg
    34.4 کیلوبایت · بازدیدها: 171
  • Chapar1.jpg
    Chapar1.jpg
    44 کیلوبایت · بازدیدها: 95
  • Chapar2.jpg
    Chapar2.jpg
    49 کیلوبایت · بازدیدها: 137
  • Chapar3.jpg
    Chapar3.jpg
    63.1 کیلوبایت · بازدیدها: 127
  • Chapar4.jpg
    Chapar4.jpg
    57.4 کیلوبایت · بازدیدها: 151
  • Chapar5.jpg
    Chapar5.jpg
    29.2 کیلوبایت · بازدیدها: 95
براي سواري پرورش داده مي شوند نه رشته خاصي. چون کورس که نداره دره شوري، در پرش هم که استفاده اي نمي شه. بيشتر براي زيبايي و سواري آزاد و يا استقامت استفاده ميشه.
 

pooyan

Member
سلام . از کجا مشخصه که دره شوری خالص هستند؟
اسبها فروشی هم هستند؟
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
اصلا تابحال کسی برای پرش یا رشته های دیگر بطور رسمی روی دره شوریها کار کرده؟
 
pooyan گفت:
سلام . از کجا مشخصه که دره شوری خالص هستند؟
اسبها فروشی هم هستند؟

تا آزمايشات DNA انجام نشه نميشه قطعي نظر داد. ولي پايه اين گله را از اسب هاي قديمي گشتند پيدا کردند و تکثير نموده اند. اين گله بزرگترين گله دره شوري است و بسياري از دره شوري هاي موجود در شهرهاي مختلف از نسل اين گله هستند. هر چند که اسب هاي خارج از اين گله هم وجود دارند.
کره ها و برخي از اسب ها فروشي هستند.
 
♘ امیرحسین قاسمی ♞ گفت:
اصلا تابحال کسی برای پرش یا رشته های دیگر بطور رسمی روی دره شوریها کار کرده؟

ما در کلاس هامون از دره شوري براي پرش استفاده مي کرديم و يه سري مسابقات داخلي هم مي پرونديمشون.
دادار هم يه زماني با يه ماديان دره شوري به اسم ساقي در مسابقات شيراز شرکت مي کرد و اسب جالبي بود.
از آقاي مسکوب هم شنيدم که سال ها پيش، يک اسب دره شوري در مسابقات مهم و رده بالا چندين مقام گرفته و معروف بوده.
 

DADAR

Member
اسب ایرانی ساقی هم درشوره با استعدادی بود که از سمیرم و از گلی آقای مسکوب خریداری شده بود

نمیدونم چند تا از این اسب‌های با استعداد و با وجود ایرانی هنوز وجود داره؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ :-\ :-\ :-\ :-\
 
اسباي با استعداد کم نيست. ضمن اينکه بعضي گله ها و اسب هاي با توجه به رسيدگي هاي مالکانشان وضعيت بهتري نسبت به نسل قبل پيدا کردند و از لحاظ بدني رشد بهتري داشته اند.
 

امید زمانی

Active member
قبل از انقلاب گلنار دهقان با اسب دره شوری در مسابقات پرش باشگاه ذوب آهن مقام اول را بدست آورده بود.البته اسب دره شوری را نباید از بعد ورزشی سنجید و همان زیبایی سواری و استیل حرکتیش واستقامتش برای دوستدارانش کافیه.خیلی از خارجیها دره شوری را اسب عرب ایرانی میدانند.
 

امير

New member
پاسخ : اسب های دره شوري شرکت چاپار سميرم

به اطلاع عزيزان برسونم كه چند سال پيش لگن ساقي توي زايمان در رفت و به يك باغ فرستاده شد (مبدل شد به يك استعداد سوخته) :( :( :( :'( من با اين اسب در باشگاه داماسب سواري كرده بودم و به شدت بهش علاقه داشتم.
 

DADAR

Member
amir jan salam va kheyli be anjoman khoosh omadi
momken hast ke khodet ro bishtar moareffi koni ?1
koja va dar cheh reshteh ee faaleyat mikoni?1
 

امير

New member
سلام دادار جان؛من از بچگي عاشق اسب بودم به همين دليل از 4 سالگي در باشگاه چوگان شيراز سوار اسب شدم (البته فقط سوار مي شدم يعني در رشته خاصي نبودم) حدوداً 1 سال بعد از اون باشگاه رو تعطيل كردن كه به جاش آپارتمان سازي كنن چون زمين هاي زيادي داشت و از مرغوبيت خوبي هم برخوردار بود. دوباره از 13 سالگي با باز شدن باشگاه داماسب شيراز سواركاري اصولي در رشته پرش رو شروع كردم كه متاسفانه به علت تعطيل شدن باشگاه داماسب اين فعاليت فقط 2 يا 3 سال ادامه داشت البته در اين مدت كوتاه پيشرفت خوبي داشتم وتا حدود 1متر و 20 سانت پرش ميكردم.بعد از اون به علت نبودن باشگاه مناسب و فرارسيدن زمان كنكور براي من تا الآن از سواري دور بودم. امسال كنكور دادم و بزودي سواري رو دوباره شروع ميكنم.جالب اينه كه بدوني اولين باري كه تو داماسب سوار اسب شدم با ساقي(همان اسب دره شوري با استعداد)شروع كردم و اولين بار هم از همين اسب زمين خوردم و اولين بار هم باهمين اسب پريدم و اولين گشت آزاد رو هم با همين اسب رفتم اما متاسفانه اين ماديون با استعداد كه از اسب هاي تروبرد باشگاه هم بهتر مي پريد به اون سرنوشت دچار شد و من هم به اين سرنوشت.
 

DADAR

Member
امیر جان خوشحالم که هنوز هم به اسبها علاقه مندی امیدوارم که هر چه زودتر دوباره در رشته مورد علاقئت سواری کنی
 

s.parizimanesh

Active member
سلام
تا چند روز پیش فکر میکردم هرچی اسب درب و داغون و پکیده و بی اصلو نسب دیدم میشه دره شوری ( البته تقصیر من نبود در اثر بی اطلاعی و تبلیغات منفی دوستان ناوارد بود) تا اینکه چند روز پیش مجله دنیای اسب به دستم رسید که حامل 2تا عکس از سالار 1و2 بود که باعث حیرت و البته افتخار من شد ( الان بزرگ و قاب شده رو دیوار اتاقم هستن) وظیفه خودم میدونم به این وسیله از تمامی دوستانی که این اسبها رو تولید و نگه داری میکنن عذرخواهی کنم و همچنین به آقای مسکوب به خاطر تولید و پرورش چنین اسبان اصیلی تبریک بگم(قبلا دورا دور آوازه ی دایی ایشون هلاکو خان و اصیل اسبانشون رو شنیده بودم ولی فکر نمی کردم غیر از عرب خوزستان چنین اسبان زیبا و اصیلی در ایران تولید شده باشه)
تا حالا فکر میکردم اسب عرب تنها اسبی است که باید برای حفظش کوشش کرد ولی حالا متوجه شدم که با وجود اسبهای دره شوری(فارس) وظیفه ی همه ی ما 100 چندان شده... چرا که اسب دره شوری(فارس) تنها اسبی هستش که غیر از ایرانی هیچ اسم دیگه ای نمیشه روش گذاشت
اسب اصیل ایران با هر داغ و تیره ای باعث بالندگی و افتخار منه
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
omid.zamanidehkordi گفت:
قبل از انقلاب گلنار دهقان با اسب دره شوری در مسابقات پرش باشگاه ذوب آهن مقام اول را بدست آورده بود.البته اسب دره شوری را نباید از بعد ورزشی سنجید و همان زیبایی سواری و استیل حرکتیش واستقامتش برای دوستدارانش کافیه.خیلی از خارجیها دره شوری را اسب عرب ایرانی میدانند.
کاملا غلطه, اسبهایی مثل تیزتک و سالار 2 و بقیه ای که در اصفهان دیدم توانایی کامل برای استفاده ورزشی مخصوصا پرش و حتی درساژ را علاوه بر استیل و زیبایی شناسی دارند.
 
بالا