"اسب های آسمان خاکستر می بارند"

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
"اسب های آسمان خاکستر می بارند" که تولید مشترک ایران و فرانسه، به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی علی راضی، برگرفته از داستان "سیاوش" شاهنامه فردوسی است، به زبان فرانسه و فارسی در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود.

"لیلی مقیمی" مسئول روابط عمومی نمایش مشترک ایران و فرانسه گفت: " موضوع داستان این نمایش درباره سیاوش شاهنامه فردوسی است که در این اجرا بارویکردی جدید به روی صحنه می رود."

وی در باره شکل اجرایی نمایش نیز توضیح داد: " کارگردان این نمایش به دنبال سبک خاصی نیست و تنها سعی کرده است به یک اجرای مینی مالیستی و ساده دست پیدا کند. وی در این اجرا با بهره گیری مشترک از زبان فارسی و فرانسه که هم آوا هستند، به زبان قابل درکی برای تماشاگران دست پیدا کند ."

مسئول روابط عمومی و منشی صحنه این نمایش همچنین گفت: " احتمالا برای آن بخش اجرایی نمایش که به زبان فرانسه است تمهیداتی در نظر گرفته می شود."

وی ضمن اعلام این که نمایش " اسب های آسمان خاکسترمی بارند " هم در ایران و هم در فرانسه اجرای عمومی خواهد شد متذکر شد:" این نمایش پس از جشنواره طی اسفندماه در ایران اجرای عمومی خواهد شد و سپس در فروردین 85 تور اجراهای آن در فرانسه آغاز خواهد شد."

این نمایش نوشته نغمه ثمینی است که توسط تینوش نظم جو به فرانسه ترجمه شده است ، علی راضی ایرانی مقیم فرانسه کارگردان و طراح این اجرا است.

همچنین کیومرث مرادی مدیر تولید و مشاور کارگردان، حسن معجونی و ورنویک سکری بازیگران تولید مشترک ایران و فرانسه هستند.

مشاوراجرایی طراحی صحنه این نمایش به عهده پیام فروتن است. دستیار کارگردان لیلی رشیدی و روح الله حقگو لسانی ، طراح لباس ادویژون هوت، مشاور ومجری طراحی صحنه نیز آوا سلطانی عرب شاهی هستند.

" اسب های آسمان خاکسترمی بارند " در هشتمین روز بیست وچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در دو نوبت 30/17 و20 در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
نمایش "اسب های آسمان خاکستر می بارند" نوشته "نغمه ثمینی" با طراحی و کارگردانی "علی راضی" در تالار قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.
در این نمایش "ورونیک سکری" و "حسن معجونی" بازی دارند، آهنگساز نمایش "حیدر ساجدی"، طراح لباس "ادوئیر ون اوت" و مترجم فارسی به فرانسه نمایش "تینوش نظم جو" است.

بنا به این گزارش به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، نمایش داستان سیاوش است که به دستور پدرش، شاه کاوس، باید به آتش برود، اما مادیان رامش می خواهد او را ببرد به یک جای دور، یک جای... دست آخر سیاوش و مادیان، هر دو به آتش می روند. آیا آنها در آتش می سوزند.

اجرای نمایش "اسب های آسمان خاکستر می بارند" از سه شنبه (25/11/84) ساعت 19 آغاز خواهد شد و به مدت ده شب ادامه خواهد داشت. پیش بینی می شود اجراهای خارج از کشور این نمایش، فروردین 85 شروع شود.

همچنین 3 نمایش عادلها به کارگردانی قطب الدین صادقی، ملکه جنیان به کارگردانی امدی دژکام و محال هم ممکن است به کارگردانی سیروس همتی از جمله آثار جدید دیگر مجموعه تئاتر شهر است.
 
بالا