اسب ایرانی در دنیا جایگاهی ندارد

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
محمدرضا تابش گفت: متاسفانه اسب ایرانی در دنیا جایگاهی ندارد اما با برطرف شدن کامل طرح قرنطینه و عضویت در فدراسیون جهانی برنامه های توسعه ای ما سمت و سوی جدیدی گرفته است.

رئیس فدراسیون سوارکاری بعد ازانتخاب مجدد در ریاست این فدراسیون در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از برنامه های مهمی که فدراسیون درچهار سال گذشته موفق به انجام شد تغییر دیدگاه مسئولین از جمله ارگانهایی چون وزارت کشاورزی و دامپزشکی و .. بوده است. به طوریکه هم اکنون در بحث صنعت پرورش اسب ایرانی محوریت کار اسب ورزشی به فدراسیون سپرده شده است.

وی با بیان اینکه این رشته درمذهب و تاریخ تمدن ما جای دارد و جزء معدود رشته هایی است که شرط بندی در آن مجاز می باشد اظهار داشت: در حال حاضر نگاه حاکم بر پرورش اسب ورزشی در کشور تغییر کرده و در کنار آن رقابتهایی چون کورس های فصلی مسابقات پرش جایگاه خود را تاحدی در میان علاقه مندان بازکرده است به همین دلیل نیاز داریم در برنامه های توسعه ای خود به سمت تبلیغ و سیاست اجرایی پیش برویم.

تابش با اشاره به اینکه طرح عمومی سازی این رشته در کشور درهیئت دولت مطرح خواهد شد بیان کرد: این کارتنها با بودجه و امکانات متقابل قابل اجراست ولی در اینصورت می توان این رشته را به صورت عامه با قیمت ارزان تر به مردم ارائه داد. البته در بخش حرفه ای متولیان اصلی همان باشگاه ها و بخش های خصوصی خواهند بود اما عامه مردم با هدف همگانی کردن این رشته می توانند از اماکن مربوطه با هزینه کمتری استفاده کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: یکی از برنامه های فدراسیون برای سالهای آینده توسعه ورزش قهرمانی است. قصد داریم در این قسمت با حضور مربیان خارجی سطح حرفه ای ورزشکاران تیم ملی و باشگاه ها را بالاببریم. در کنار آن برنامه هایی را برای ارتقاء سطح مربیان و داوران داریم چون اعتقاد داریم در حال حاضر این بخش از کار دارای نقص بوده و نمی تواند نیازهای ما را در بخش حرفه ای تامین کند.

وی با تاکید براینکه متاسفانه اسب ایران در دنیا جایگاهی ندارد گفت: اسب ایرانی در یک برهه از زمان جزء بهترین اسب ها بود که به مرور با اصلاح نژاد توسط دیگر کشورها اصلیت قبل خود را ندارد. باید با برنامه ریزی به سمت صنعت پرورش اسب برویم. درکنار آن به دنبال تکنولوژی های نو در این رشته هستیم به شکلی که بتوانیم رقابتها را در اینترنت پخش کنیم. همچنین به دنبال برقرای تعاملات طولانی تر با تلویزیون هستیم.

محمدرضا تابش به عضویت فدراسیون سوارکاری ایران در فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: این موضوع نوید بخش پیشرفت در این رشته است. ما سال گذشته موفق شدیم به بهانه برگزاری رقابتهای دوحه قطر قرنطینه 30 ساله اسب سواری ایران را بشکنیم و بعد از آن نیز قرنطینه را در منطقه جزیره کیش حفظ کنیم تا به عنوان مکانی برای استقرار اسب ها و سوارکاران برای راهیابی به رقابتهای برون مرزی استفاده کنیم. درحال حاضر در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مشکل را برای همیشه مرتفع کنیم.
 

Dr_Ghaffari

Active member
دوستان گمان نمی کنم عضویت ایران در فدراسیون جهانی به معنی حل مشکلات قرنطینه ای باشد . لطفا راهنمایی کنید . اسب ایرانی سلام !
 

vatan

Member
باسلام.با این حرفهایی که این آقا زده فکر نکنم اسب ایران جایگاهش را به دست بیاره . با رفع شدن مشکل قرنطینه در کشور جهان سومی همچون ایران که هیچ برنامه مدونی برای ثبت نژاد های داخلی نداره ونخواهد داشت تازه یک راه قانونی پیدا میشه برای قاچاق هرچه بهتر وبیشتر اسب هایی که جزء ذخیره ژنتیکی ایران هستند.در مورد ورود مربی خارجی هم چون مربی خارجی با اسب های اروپایی کار کرده وتوی سیستم فکری اون اسب ایرانی جایگاهی نداره در نتیجه ما مواجه میشیم با سیل واردات اسب از کشورهای خارجی واین علاوه بر خروج پول از کشور باعث آلوده شدن هرچه بیشتر اسب های ایرانی میشه. البته بگم در فدراسیونی که کعبه آمال آن گرفتن مجوز حضور در بازی هاست ودر بهترین حالت گرفتن مدال باشه چیز دیگری انتظار نیست .وقتی که میگند اسب ایرانی در دنیا جایگاهی نداره یعنی اینکه ما هنوز نتونستیم اسب خودمون را به دنیا معرفی کنیم در حالی که ایران در این زمینه باید صادر کننده ژن در دنیا باشه نه وارد کننده اسب های دست چندم اروپایی. وقتی که میگند پول در گردش صنعت اسب آمریکا برابر با پول در صنعت فولاد آمریکاست. یعنی اینکه دولت در اون کشور با ایجاد زیر ساخت های لازم وهمچنین مردم با ایجاد NGO توانستند صنعتی را ایجاد کنند که با عث اشتغال هزاران نفر وبلکه میلیون ها نفر به طرق مختلف دراین صنعت میشه. از وجود دانشگاههای مختلف در این زمینه تا از تولید زین ویراق آلات تا از تولید علوفه ومواد غذایی یا از شرکت های تولید دارو ویا از موسسات تولید اسپرم وجنین منجمد یا از حضور مردم در باشگاههای سوارکاری و......و در آخرین حلقه این سیستم گرفتن مدال در بازییهای المپیک است ولی همیشه در ایران آخرین مرحله یا بهتر بگم کم ارزش ترین مرحله که گرفتن مدال است دیده میشه البته نا گفته نمانمد که در کشوری که اکثر مدیران آن به ویژه مدیران ورزشی دنبال نشان دادن کارنامه هستند تا کار زیربنایی این کار واین گفته چیز غریبی نیست!!!!!!!!!
 

vatan

Member
به نظر دوستان با چه راهکارهایی میتوان جایگاه اسب ایرانی را بهبود بخشید ؟
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
1- مهمتر از هر چیزی افزایش اطلاعات است
و چون منبعی به فارسی نداریم باید از انگلیسی حداقل کمک بگیریم
کدامیک از اعضا میتونه انگلیسی رو بخونه و درک بکنه؟
کی بخونه و ترجمه بکنه؟
درباره راه اندازی یک کتابخانه تاپیک زدم ولی کسی راغب نبود, حداقل برای ترجمه پایه باشید.

کسی غیر از انگلیسی به زبان دیگه ای مسلط هست اینجا؟ مخصوصا روسی؟
باید یک حرکتی کرد, اینطوری نمیشه.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
از امروز مطالب متنوع به انگلیسی و احیانا به زبانهای دیگری خواهم گذاشت, البته به انگلیسی ترجمش میکنم
از دوتستان خواهش میکنم حداقل یک بار مطالعه کنند مطالبو
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مونامور گفت:
ما زبونه خودمون بلد نیستیم بعد بریم انگلیسی بخونیم؟
اصلا توجیه جالبی نیست,
چون خودتم میدونی تو دنیای امروز اگر حداقل انگلیسی رو بلد نباشی بیسواد بحساب میای
 
نه اونم قدر بلدیم ولی شما یه لقمه که میخوای بخورید نمیاد که از پشت سرتون بچرخونیش که؟
درسته ولی اگه فارسی باشه بهتره.
 

مرضیه

Member
♘ امیرحسین قاسمی ♞ گفت:
1- مهمتر از هر چیزی افزایش اطلاعات است
و چون منبعی به فارسی نداریم باید از انگلیسی حداقل کمک بگیریم
کدامیک از اعضا میتونه انگلیسی رو بخونه و درک بکنه؟
کی بخونه و ترجمه بکنه؟
درباره راه اندازی یک کتابخانه تاپیک زدم ولی کسی راغب نبود, حداقل برای ترجمه پایه باشید.

کسی غیر از انگلیسی به زبان دیگه ای مسلط هست اینجا؟ مخصوصا روسی؟
باید یک حرکتی کرد, اینطوری نمیشه.
من هم با نظرتون موافقم.
ضمن اینکه در مورد زبانهای دیگه غیر از انگلیسی میتونیم از سرویس translate گوگل استفاده کنیم،و مطالب رو از هر زبان دیگه ای به انگلیسی بر گردونیم.اینجوری محدودیت آشنایی با سایر زبان ها رو هم برطرف کردیم.
 
بابا جايگاه من تو دنيا توپه توپه!!! اينقدر تلقين نکنين که جايگاهي ندارم!!!
هرکي که هر چي مي گه که گوش نمي کنن!!
ولم کنين!!!!!!!!!!!!!!!
~x(
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مونامور گفت:
نه اونم قدر بلدیم ولی شما یه لقمه که میخوای بخورید نمیاد که از پشت سرتون بچرخونیش که؟
درسته ولی اگه فارسی باشه بهتره.
وقتی هیچ مطلب فارسی وجود نداره؟
باید مطلب فارسی بوجود بیاریم
حالا مشکل اصلی بعد از اینه که ما عادت به خوندن و مطالعه هم نداریم
از کتاب و مجلات فقط عکساشو میبینیم!!
 
خلیی نرم افزار است که میتونه انگلیسی به فارسی تبدیل کنه.
اگر مطالب جالب باشه چرا نخوانیم؟
نگاه عکساشم میکنیم.
 
بالا