آیا اسب عرب خالص عربستان یا عراق یا ...... مثل عرب خالص ایران وجود داره؟؟؟

vatan

Member
یه سوال از دوستانی که عرب بازند سهراب و امید و علی رضایی نژاد و....... آیا کشورهای دیگه به خصوص کشورهای خاورمیانه مثل ما اسب عرب خالص کشور خودشون را دارند؟؟ از لحاظ شکل و تیپ و تیره با اسب های عرب خالص ایرانی چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟؟ و آیا اونه هم به مخلوط نشدن این اسب خالص خودشون با اسب تیپ مصری تولیدی غرب!!! تعصب دارند؟؟؟ اجازه صادرات به این نوع اسبهشون میدهند؟؟؟
 

sohrab

Active member
درود بر وطن!
این تیپ از اسب خالص مصری که امروز کاربرد مخصوص نمایش زیبایی (show) پیدا کرده، نتیجه ی کاریست که سالها پیش توسط چند اشراف زاده ی مصری آغاز شد. اسبهای پایه ای که در مصر برای اینکار انتخاب شد، استعداد بالقوه ی برای اصلاح نژاد در جهت تبدیل شدن به این اسب داشته اند ولی سایر تیپ های اسب عرب هنوز هم در مصر و عربستان و سوریه و عراق و اردن و امیرنشین های خلیج فارس وجود دارند و کم و بیش بحث های مربوط به حفظ خلوصشان وجود داره ولی تا اونجا که میدونم قضیه براشون حل شده و شاخه های pure arabian و straight egyption کاملا تفکیک شده.(حداقل در مورد مراکز مهم تولید و پرورش اسب اطمینان دارم اینطوره). و فکر میکنم نیازی نیست "تعصب" باعث اینکار بشه. چون هدفشون از تولید مشخصه، بیراهه نمیرن. بهترین نمونه اش اسب عرب خالص عربستان سعودیه.
در مورد تیپ و تیره ها لینک چند تا سایت را میگذارم ببینید
 

امید زمانی

Active member
پاسخ : آیا اسب عرب خالص عربستان یا عراق یا ...... مثل عرب خالص ایران وجود داره؟؟

سهراب به جز straight egyptian خط خونی های دیگه ای هم تو شو وارد شدند و جواب هم دادند و اتفاقا تو بعضی مسابقات اینها به تفکیک رقابت می کنن . از لحاظ اقتصادی برای اونها توجیه شده است تولید اسب شو یا خالص اردن یا عربستان یا...؟ و این که من فمر می کنم به دلیل اختلاف فاحشی که بین اسبهای شو و غیر شو اونا وجود داره این دو کاملا تغکیک شده و تولید ها تخصصی انجام میشن یعنی اسب صرفا برای زیبایی یا ورزش تولید میشه
 
بالا