EL Amin

خبر از بین رفتن اسطوره های عرب ایران مدتی هستش که بی وقفه به گوش میرسه..... همه روزی میان و روزی هم میرن .تاسف ما از این است که ای کاش وقتی بروند که جانشینی در حد خود بر جا گذاشته باشند......ال امین خیلی زود رفت.....فریبرز جان تو شرایط الانت بودم میدونم چی میکشی ...... یادت باشه که صحنه ی اسب عرب به وجود افرادی مثل تو نیاز داره . مهم اینه که باشی وبه راحت ادامه بدی.... باز هم تاسف و تسلیت....
 

Farib

Member
سلام دوستان .
از همه ممنونم . چون همیشه فکر میکردم مالک ال امین همه مردم ایران هستند. ممنونم که همیشه در کنار همیم.
شاید بد نباشه الان که ال امین نیست یه کم در موردش صحبت کنم.
شاید3 تا 4 سال پیش اولین تلاشامون رو برای سیلمی شروع کردیم . اول با واردات اسپرم سرگرم بودیم و ال امین یکی از سیلمی هایی بود که ارزو داشتم اسپرمش رو به ایران بیاریم. بعد از اینکه هیچ راهی برای واردات اسپرم پیدا نکردیم به فکر اجاره یه سیلمی افتادیم. اون روز با پولی که برای اجاره یه سیلمی بسیار خوب در نظر داشتیم میشد یه اسب نر یا یه کره نر بیاریم تا هم سود خوبی باشه و هم کار خیلی راحتی ولی چیزی که ذهنمون رو مشغول کرده بود اجازه نمیداد. ال امین باز هکی از سیلمیهایی بود که ارزو داشتیم به ایران بیاد چون همون موقع در دانمارک تولید میکرد . سال قبلش در سوید و تا اون سال چندین کره قهرمان گروه a داده بود و قهرمان اروپا و بسیاری قهرمان ملی و .... در همه جا کره داشت. در اروپا در امریکا . امارات . بهترین تولید کننده های اروپایی هر سال حتما مادیانهایی رو برای کشش ازون اختصاص میدادن . چندین قهرمان جهان رو از ال امین کشش کرده بودن . اینها همه تعریف من از یه سیلمی رویایی بود. این اسب در شوهای خودش بزرگهای دنیا رو شکست داده بود . تولیدش بینظیر بود . خط خونیش عالی بود و خیلی از بزرگهای اسب عرب دوسش داشتن. به علت مسایل قرنطینه که یک سال دویدم و حل نشد و حتی به سایت کیش هم رسید و نشد و امروز سبب زندگی من تو کیشه باز هم نشد یه سیلمی وارد ایران بشه. تا بالاخره به کمک دوستان خواستیم یه سیلمی خرید کنیم . باز هم ال امین جزو تراز اول این لیست بود. بعد از همه تحقیقات ال امین انتخاب شد. یک سال و نیم طول کشید تا به ایران رسید. 9 ماه موند و بالاخره .........
چند سالی هست که از صمیم قلب این اسب رو دوست داشتم . همیشه اون رو راهی برای اهداف تولیدی که خیلی از ما در ایران دنبال میکنیم میدونستم و 9 ماه هم سعی کردم تو جامعه اسب ایران ثابتش کنم که البته با یه ساعت تحقیق معمولی در اینترنت هم قابل اثبات بود . الان تمام اهدافی که شروعش رو با ال امین زده بودم و باید با سلسله ژنتیک مدنظر ادامه میافت نیمه کاره مونده. از سویی بار سنگینی از دین ای رو احساس میکنم که با تلفن ها . پیغام ها و ... از شما دوستان خوبم و خیلی از دوستانم که در اروپا و امریکا عاشقانه این اسب رو دوست داشتن و الان در شوک از دست دادن این ذخیره ژنتیک به سر میبرن تشدید شد. ال امین در افکار ما باید خیلی بیشتر در ایران تولید میکرد ولی مطمینم همه معتقدیم که خواست خدا براین بود.
تمام ناراحتی من و خانواده ام و همه دوستانی که این اسب رو دوست داشتن و به اینده اون در ایران اعتقاد داشتن فقط با احساس همین همدلی ترمیم پیدا میکنه . از همه متشکرم که در کنار همیم.
 

emad

Member
سلام فریبرز عزیز ...
همیشه از مطالب مفیدت استفاده کردم .... به نکات بسیار ریز و مهمی اشاره میکنی.. و این نشون دهنده اینه که مطالعه و وقتت رو صرف این موضوع کردی ... تا الان تسلیت نگفتم .. چون میدونم غم و درد زیادی میکشی که شاید تسلیت هیچ یک از ماها فایده نداشته باشه .. ولی امیدوارم ... به امید خدا .. کره ای از ال امین زیبا .. در ایران به دنیا بیاد .. که بتونه جای خالی اون و پر کنه و شما رو خوشحال کنه ...
و غم سنگینش و یه کم از دلت بیرون بیاره .. به امید اون روز ...
امیدوارم همیشه در راحت موفق و پیروز باشی فریبرز عزیز....
 

kamyab

Member
سلام فريبرز عزيزم تسليت ميگم بسيار متاسف و متاثر شدم اميدوارم كره هاش جاي خاليشو در ايران پر كنن
 

سایه

Member
دوستان فکر نمیکنید دستی پشت پرده ،مسئول از بین رفتن سیلمی های خوب کشور باشه؟ یعنی کولیک به این راحتی میاد و اینجوری باعث مرگ و میر میشه؟ بعضی سوال ها ذهنم رو مشغول کرده که نمی دونم این جا فضای مطرح کردنش هست یا نه؟
 
دوستان فکر نمیکنید دستی پشت پرده ،مسئول از بین رفتن سیلمی های خوب کشور باشه؟ یعنی کولیک به این راحتی میاد و اینجوری باعث مرگ و میر میشه؟ بعضی سوال ها ذهنم رو مشغول کرده که نمی دونم این جا فضای مطرح کردنش هست یا نه؟
سایه جان معلومه تا حالا با کولیک دست و پنجه نرم نکردی .....کولیک وقتی از یه مرحله ای رد بشه کشنده میشه و امکان نجات اسب تقریبا به صفر میرسه ....اسبی رو دیدم که در مدت زمان 3-4 ساعت به خاطر کولیک مرد هیچ دارویی هم روش جواب نداد چون به مرحله ی خطرناک رسیده بود.
 
سلام به دوستای عزیزم فریبرز و فرزاد وادی پور.خیلی متاسف شدم از اتفاق پیش اومده>من اوردن ال امین رو یک اتفاق خیلی خوب می دیدم .بعداز شنیدن خبر مرگش شوکه شدم .امیدوارم خودتون همیشه سالم و سلامت باشین.
 
بالا